Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 2 No. 17 (2013)
  • Home
  • /
  • Vol. 2 No. 17 (2013)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 17 (2013) /
  4. Table of contents

Vol. 2 No. 17 (2013)

Table of contents

« Back

Original research projects

  • The teachers versus knowledge of the hidden curriculum of the school
    Dorota Pankowska
    7-26
    PDF (Język Polski)
  • Literature review of key research on social competency in Polish and worldwide higher education
    Adam Jagiełło-Rusiłowski, Hanna Solarczyk-Szwec
    27-51
    PDF (Język Polski)
  • Antidiscrimination education and the hidden curriculum. Word and picture
    Małgorzata Jonczy-Adamska
    53-67
    PDF (Język Polski)
  • Satisfaction and self-esteem in women in different types of relations
    Wioletta Tuszyńska-Bogucka, Jacek Bogucki, Dominika Dziduch
    69-85
    PDF (Język Polski)
  • Sex and country related specificity of readiness for aggression among adolescents
    Adam Frączek, Karolina Konopka, Marek Smulczyk
    87-97
    PDF
  • Sources and the meaning of coach’s competences. Case studies
    Agata Szwech
    99-120
    PDF (Język Polski)
  • Attitudes of students towards activity in scientific circles
    Walentyna Wróblewska
    121-133
    PDF (Język Polski)
  • GST – General Strain Theory and juvenile perpetrators of sexual offenses
    Agnieszka Kinas-Zalewska
    135-150
    PDF (Język Polski)
  • Quality of functioning of student’s in scholastic environment. The analysis of safety confidence in perception of students of various school types
    Agnieszka Iłendo-Milewska, Anna Wojtach
    153-174
    PDF (Język Polski)

Meta-analyses of research on education

  • Reconstruction of a legal culture of school based on (changes in) legal regulations in the area of educational supervision
    Violetta Kopińska
    177-196
    PDF (Język Polski)
  • The meaning of studies on speech disorders – the present state, future perspectives, challenges
    Marzenna Zaorska
    199-209
    PDF (Język Polski)

Methods of data collection and analysis in educational research

  • The identity in transformation context. Research report
    Magdalena Cuprjak
    211-225
    PDF (Język Polski)

News from educational practice

  • Application of positive psychology in education based on experience of Geelong Grammar School (Australia)
    Piotr Kwiatek, Peter P. Bajer
    227-244
    PDF (Język Polski)

Outstanding texts by young scholars

  • The influence of educational kinesiology practice on the effectiveness of vocabulary learning in the foreign language classroom – text before the review
    Janina Duszyńska, Sylwia Walczak
    247-254
    PDF (Język Polski)
  • The review of tekst: The influence of educational kinesiology practice on the effectiveness of vocabulary learning in the foreign language classroom
    Janina Duszyńska
    255-257
    PDF (Język Polski)
  • The influence of educational kinesiology practice on the effectiveness of vocabulary learning in the foreign language classroom – text of the review
    Janina Duszyńska, Sylwia Walczak
    259-265
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop