Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

The influence of educational kinesiology practice on the effectiveness of vocabulary learning in the foreign language classroom – text before the review
  • Home
  • /
  • The influence of educational kinesiology practice on the effectiveness of vocabulary learning in the foreign language classroom – text before the review
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 17 (2013) /
  4. Outstanding texts by young scholars

The influence of educational kinesiology practice on the effectiveness of vocabulary learning in the foreign language classroom – text before the review

Authors

  • Janina Duszyńska Wydział Nauk Pedagogicznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Sylwia Walczak Wydział Nauk Pedagogicznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2013.023

Keywords

educational kinesiology, brain gym, brain plasticity, hand – eye coordination, effectiveness of vocabulary learning

Abstract

Educational kinesiology, known as Brain Gym, is a new tendency in child development therapy. It consists in doing natural body movements in order to stimulate different spheres of a brain, integrate a central nervous system, improve coordination, concentration a learning process. A lot of controversy around the method was the reason to do research to prove educational kinesiology effectiveness. Experimental results are presented in this article.

References

Grabowska A. (2008), Kinezjologia edukacyjna w świetle najnowszej wiedzy o mózgu, w: Korab K. (red.), Kinezjologia edukacyjna. Nauka, pseudonauka czy manipulacja?, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa.

Grzywniak C. (2006), Kinezjologia edukacyjna – metoda wspomagania rozwoju i terapii psychomotorycznej, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.

Hannaford C. (1995), Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł. Podstawy Kinezjologii Edukacyjnej, Oficyna Wydawnicza MEDYK, Warszawa.

Rentschler M. (2005), The Basics of Educational Kinesiology Volume, “Journal of Behavioral Optometry”, nr 16 (4), s. 100.

www.centrumprogres.pl, dostęp: 14.12.2012.

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-01-18

How to Cite

1.
DUSZYŃSKA, Janina & WALCZAK, Sylwia. The influence of educational kinesiology practice on the effectiveness of vocabulary learning in the foreign language classroom – text before the review. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review) [online]. 18 January 2014, T. 2, nr 17, s. 247–254. [accessed 2.2.2023]. DOI 10.12775/PBE.2013.023.
  • PN-ISO 690 (Polish)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 2 No. 17 (2013)

Section

Outstanding texts by young scholars

Stats

Number of views and downloads: 355
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Newsletter
Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

educational kinesiology, brain gym, brain plasticity, hand – eye coordination, effectiveness of vocabulary learning
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop