The identity in transformation context. Research report
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2013.021Keywords
identity status, social context, transformation contextAbstract
The article presents results of studies concerning the relationship between identity status and specific field of study. Researches, have been conducted on students of pedagogy and physics at Nicolai Copernicus University in Toruń. The identity is also considered in transformation conditions, which the author think, are the current social context of modern man.
References
Brzezińska A. (2000) Społeczna psychologia rozwoju, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa.
Brzezińska A. (2003), Stałość i zmiana jako konteksty rozwoju człowieka: o współzależności kontekstu, stylu życia i struktury Ja, w: Derbis R. (red.), Niepokoje i nadzieje współczesnego człowieka. Człowiek w sytuacji przełomu, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Częstochowie, Częstochowa, s. 14–30.
Brzeziński J. (1978), Elementy metodologii badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Cuprjak M. (2007), Tożsamość a rola nauczyciela w okresie wczesnej dorosłości, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.
Marcia J. (1980), Identity in adolescence, w: Adelson J. (ed.), Handbook of adolescent psychology, John Wiley, New York.
Melosik Z., Szkudlarek T. (2010), Kultura, tożsamość i edukacja. Migotanie znaczeń, http:// www.pedgds.univ.gda.pl/melosik.szkudlarek.pdf, s. 48–54 (dostęp: 6.02.2010).
Miluska J. (1996), Tożsamość kobiet i mężczyzn w cyklu życia, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
Rubacha K. (2008), Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Rycielski P., Brzezicka A. (2007), Wnioskowanie statystyczne na danych jakościowych: testy oparte na rozkładzie chi-kwadrat, w: Bedyńska S., Brzezicka A. (red.), Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, Wydawnictwo SWPS Academica, Warszawa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 385
Number of citations: 0