Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

The teachers versus knowledge of the hidden curriculum of the school
  • Home
  • /
  • The teachers versus knowledge of the hidden curriculum of the school
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 17 (2013) /
  4. Original research projects

The teachers versus knowledge of the hidden curriculum of the school

Authors

  • Dorota Pankowska Zakład Pedeutologii i Edukacji Zdrowotnej UMCS Lublin

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2013.010

Keywords

hidden curriculum of the school, teachers, upgrading teacher’s qualifications

Abstract

The article The teachers versus knowledge of the hidden curriculum of the school describes the results of the teacher’s experiences with the academic view on the school reality. The author, basing on the analysis of the teacher’s opinions, identifies their attitudes – reactions to the texts about the hidden aspects of education. She remarks that the different perspectives of theoreticians and experienced persons may be the source of difficulties in university upgrading teacher’s qualifications.

References

Babbie E. (2007), Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Colman A. M. (2009), Słownik psychologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Głogowska R. (2004), Teoretyczna wiedza pedagogiczna w praktyce edukacyjnej, Wydawnictwo UJ, Kraków.

Janowski A. (1989), Uczeń w teatrze życia szkolnego, WSiP, Warszawa.

Kawecki I. (2004), Wiedza praktyczna nauczycieli, Impuls, Kraków.

Kawecki I. (2009), Rzecz o wiedzy nauczycielskiej, Wydawnictwo Naukowe UJ, Kraków.

Kozielecki J. (1976), Koncepcje psychologiczne człowieka, PIW, Warszawa.

Meighan R. (1993), Socjologia edukacji, Edytor, Toruń.

Pankowska D. (2006), Badanie ukrytego programu szkoły w pracy nauczyciela – refleksyjnego praktyka, „Przegląd Badań Edukacyjnych” 2006, nr 2 (3).

Pankowska D. (2008a), Podłoga ważniejsza od ucznia, czyli o ukrytym programie szkoły, „Psychologia w Szkole” 2008, nr 3.

Pankowska D. (2008b), Czego uczeń dowiaduje się w szkole o wiedzy i uczeniu się? Ukryty program szkoły – cz. 2, „Psychologia w Szkole” 2008, nr 4.

Pankowska D. (2009a), Czego uczeń dowiaduje się w szkole o ludziach? Ukryty program szkoły – cz. 3, „Psychologia w Szkole” 2009, nr 1 (21).

Pankowska D. (2009b), Co zrobić z ukrytym programem szkoły – cz. 4, „Psychologia w Szkole” 2009, nr 3 (23).

Polak K. (1999), Indywidualne teorie nauczycieli. Geneza, badanie, kształtowanie, Wydawnictwo UJ, Kraków.

Żłobicki W. (2002), Ukryty program w edukacji. Między niewiedzą a manipulacją, Impuls, Kraków.

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2013-01-17

How to Cite

1.
PANKOWSKA, Dorota. The teachers versus knowledge of the hidden curriculum of the school. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review) [online]. 17 January 2013, T. 2, nr 17, s. 7–26. [accessed 30.1.2023]. DOI 10.12775/PBE.2013.010.
  • PN-ISO 690 (Polish)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 2 No. 17 (2013)

Section

Original research projects

Stats

Number of views and downloads: 1081
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Newsletter
Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

hidden curriculum of the school, teachers, upgrading teacher’s qualifications
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Karpacka Uczelnia Państwowa w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop