The influence of educational kinesiology practice on the effectiveness of vocabulary learning in the foreign language classroom – text of the review
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2013.025Keywords
educational kinesiology, brain gym, brain plasticity, hand-eye coordination, effectiveness of vocabulary learningAbstract
Educational kinesiology, known as Brain Gym, is a new tendency in child development therapy. It consists in doing natural body movements in order to stimulate different spheres of a brain, integrate a central nervous system, improve coordination, concentration a learning process. A lot of controversy around the method was the reason to do research to prove educational kinesiology effectiveness. Experimental results are presented in this article.
References
Grabowska A. (2008), Kinezjologia edukacyjna w świetle najnowszej wiedzy o mózgu, w: Korab K. (red.), Kinezjologia edukacyjna. Nauka, pseudonauka czy manipulacja?, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa.
Grzywniak C. (2006), Kinezjologia edukacyjna – metoda wspomagania rozwoju i terapii psychomotorycznej, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.
Hannaford C. (1995), Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł. Podstawy Kinezjologii Edukacyjnej, Oficyna Wydawnicza MEDYK, Warszawa.
www.centrumprogres.p, (dostęp: 14.12.2012).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 662
Number of citations: 0