Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Wpływ ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej na skuteczność uczenia się słownictwa na lekcjach języka obcego – wersja po uwzględnieniu uwag recenzentów
  • Strona domowa
  • /
  • Wpływ ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej na skuteczność uczenia się słownictwa na lekcjach języka obcego – wersja po uwzględnieniu uwag recenzentów
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 2 Nr 17 (2013) /
  4. Wyróżnione teksty młodych badaczy

Wpływ ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej na skuteczność uczenia się słownictwa na lekcjach języka obcego – wersja po uwzględnieniu uwag recenzentów

Autor

  • Janina Duszyńska Wydział Nauk Pedagogicznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Sylwia Walczak Wydział Nauk Pedagogicznych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2013.025

Słowa kluczowe

kinezjologia edukacyjna, gimnastyka mózgu, plastyczność mózgu, koordynacja wzrokowo-ruchowa, efektywność uczenia się słownictwa

Abstrakt

Kinezjologia edukacyjna, znana jako gimnastyka mózgu, jest nową metodą stosowaną w celu pobudzania rozwoju psychomotorycznego dziecka. Wykorzystuje ona naturalne ruchy ciała w celu pobudzania różnych obszarów mózgu, integrowania centralnego układu nerwowego, poprawy koordynacji, koncentracji i procesu uczenia. Wiele kontrowersji wokół metody skłoniło nas do przeprowadzenia badania eksperymentalnego sprawdzającego jej skuteczność. Jego rezultaty zostały przedstawione w powyższym artykule.

Bibliografia

Grabowska A. (2008), Kinezjologia edukacyjna w świetle najnowszej wiedzy o mózgu, w: Korab K. (red.), Kinezjologia edukacyjna. Nauka, pseudonauka czy manipulacja?, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa.

Grzywniak C. (2006), Kinezjologia edukacyjna – metoda wspomagania rozwoju i terapii psychomotorycznej, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.

Hannaford C. (1995), Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł. Podstawy Kinezjologii Edukacyjnej, Oficyna Wydawnicza MEDYK, Warszawa.

www.centrumprogres.p, (dostęp: 14.12.2012).

Przegląd Badań Edukacyjnych

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-01-18

Jak cytować

1.
DUSZYŃSKA, Janina & WALCZAK, Sylwia. Wpływ ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej na skuteczność uczenia się słownictwa na lekcjach języka obcego – wersja po uwzględnieniu uwag recenzentów. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 18 styczeń 2014, T. 2, nr 17, s. 259–265. [udostępniono 28.12.2025]. DOI 10.12775/PBE.2013.025.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 2 Nr 17 (2013)

Dział

Wyróżnione teksty młodych badaczy

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1052
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

kinezjologia edukacyjna, gimnastyka mózgu, plastyczność mózgu, koordynacja wzrokowo-ruchowa, efektywność uczenia się słownictwa
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa