Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 24 No. 4 (2021): Art Therapy and Creative Social Rehabilitation
  • Home
  • /
  • Vol. 24 No. 4 (2021): Art Therapy and Creative Social Rehabilitation
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 24 No. 4 (2021): Art Therapy and Creative Social Rehabilitation

Vol. 24 No. 4 (2021): Art Therapy and Creative Social Rehabilitation

					View Vol. 24 No. 4 (2021): Art Therapy and Creative Social Rehabilitation
Table of contents
Vol. 24 No. 4 (2021): Art Therapy and Creative Social Rehabilitation
Wednesday, Dec 29, 2021
This issue table of contents
Introduction
Introduction
Klaudia Izabela Węc
9-14
PDF
Wprowadzenie
Klaudia Izabela Węc
15-20
PDF (Język Polski)
Articles and Dissertations
Does art therapy need a theory? Considerations on terminology, models and paradigms of art therapy
Wita Szulc
23-50
PDF
Creative Social Rehabilitation An Outline of the Problem
Marek Konopczyński
51-67
PDF
The Touch of Intelligence
Malcolm Ross
69-79
PDF
Art Therapy Workshop as an Offer for a Young Educator: From the Perspective of an Art Therapist/Theater Therapist
Anita Stefańska
81-96
PDF
The creative process in the words of Polish artists active after WWII
Beata Bigaj-Zwonek
97-115
PDF
Healing the Presence in Arts Therapy
Jolanta Gisman-Stoch
117-129
PDF
Using Eye-Tracking Technology as an Art Medium and a Tool of Clinical Intervention in Art Therapy of a Child with Multiple Disabilities
Aneta Maria Kochanowicz
131-149
PDF
Family Art Therapy Towards possible applications of an underestimated form of art therapy
Edyta Maria Nieduziak
151-172
PDF
Wita Szulc (1941–2021) The Outline of Scientific Biography
Andrzej Paweł Bieś
177-188
PDF
Reviews
Anthropology, Personalism and the Pedagogical Creed The Meaning of the Pedagogy of Person in the 21st Century
Maciej Jemioł
213-223
PDF
Miscellanea
Education and Therapy Through Art in the Reality of a Post-Pandemic School
Eliza Kaja Gładkowska
191-209
PDF

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop