Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Ogłoszenia
  • Strona domowa
  • /
  • Ogłoszenia
  1. Strona domowa /
  2. Ogłoszenia

Ogłoszenia

Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z procesem wydawniczym.

 

  • Wednesday, Nov 12, 2025

    Planowane tematy na rok 2026

    1/2026

    Edukacja wobec potrzeb człowieka

    Różnorodność potrzeb człowieka stanowi jedno z kluczowych wyzwań współczesnej edukacji. Każdy etap życia, każde indywidualne doświadczenie oraz kontekst społeczny ujawniają inne oblicza tej różnorodności – od potrzeb poznawczych i psychospołecznych po aksjologiczne i kulturowe. Edukacja, jeśli ma pozostać przestrzenią autentycznego i pełnego rozwoju, powinna nieustannie poszukiwać dróg zrozumienia i odpowiedzi na te potrzeby.  Zapraszamy Autorów do nadsyłania artykułów prezentujących wyniki badań, inicjatywy pedagogiczne oraz refleksje teoretyczne, które podejmują temat zróżnicowanych potrzeb i doświadczeń uczestników edukacji. Wierzymy, że wspólne poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, jak edukacja może służyć pełniejszemu rozwojowi człowieka, przyczyni się do pogłębienia humanistycznego wymiaru pedagogiki.   Termin nadsyłania tekstów: 31.12.2025 r.  

     

    2/2026

    Tajemnice biografii edukacyjnych. Konteksty źródłowe

    Biografia i biografistyka ma długą tradycje i budzi zainteresowanie przedstawicieli  różnych dyscyplin naukowych. W gronie badaczy zajmujących się biografistyką jest wielu przedstawicieli historii oświaty i wychowania. Planowany temat  drugiego numeru „Studia Paedagogica Ignatiana” na rok 2026  brzmi: Tajemnice biografii edukacyjnych. Konteksty źródłowe i jest zaproszeniem do dyskusji badaczy zajmujących się tą problematyką. Proponujemy namysł nad znaczeniem źródeł w odkrywaniu biografii przedstawicieli różnych środowisk edukacyjnych i naukowych. Zachęcamy autorów tekstów do ukazania nieznanych dotąd materiałów źródłowych mających znaczenie w przedstawieniu biografii osób zasłużonych dla nauki i oświaty. W szczególności  prosimy o przedstawienie nieznanych źródeł archiwalnych i drukowanych, które mogą być podstawą nowych opracowań biograficznych. Podobną prośbę kierujemy do autorów recenzji i omówień najnowszych prac biograficznych, aby w ich tekstach pojawiły się wątki mówiące o podstawach źródłowych prezentowanych czytelnikom publikacji.

    Wśród tekstów, które pragniemy opublikować dobrze będą widziane także raporty z badań archiwalnych nawiązujące do tematu wiodącego, tj. doniesienia mające na celu ukazanie źródeł i ich  znaczenia w odkrywaniu tajemnic biografii edukacyjnych.  

    Termin nadsyłania tekstów: 15.02.2026 r.

    Czytaj więcej Przeczytaj więcej na temat Planowane tematy na rok 2026
  • Friday, Jun 14, 2024

    Planowane tematy na rok 2025

    4/2025

    Change in the individual and institutional context

    Termin nadsyłania tekstów w języku angielskim do: 31.08.2025

    Change is an element of modernity, both in the context of a dynamically developing world and in the institutional context, so to speak, at the social, legal, organizational or technical level.

     Change requires readiness, openness, flexibility, reactivity to external factors that cause change. Change in pedagogy can involve many of its contexts.

    In education in the broadest sense, change involves the entire institutional system, and readiness for change can involve all subjects of education.

    Individual change readiness in therapy or prevention and rehabilitation is described broadly through models of change, where internal factors, lying on the side of the individual himself, and external factors, that is, environmental factors, among them social support, are distinguished. Important individual factors are motivation to change or a sense of efficacy, also captured as the belief that the individual will succeed.

    Change has a developmental character, and there is room for such an approach in the pages of the fourth volume of Studia Pedagogica Ignatiana.

     We invite you to submit texts treating change in pedagogy, education, therapy, prevention and rehabilitation in its individual and institutional contexts.

    Please send us your texts in English.

    Czytaj więcej Przeczytaj więcej na temat Planowane tematy na rok 2025
  • Wednesday, Dec 7, 2022

    Dofinansowanie czasopisma

    W latach 2022-2024 czasopismo otrzymało dofinansowane ze środków Ministra Edukacji i Nauki w programie "Rozwój Czasopism Naukowych" nr umowy RCN/SN/0398/2021/1 

    Czytaj więcej Przeczytaj więcej na temat Dofinansowanie czasopisma
  • Monday, Apr 18, 2016

    Punktacja czasopisma

    Czasopismo "Studia Paedagogica Ignatiana" znajduje się na ministerialnej liście czasopism punktowanych i otrzymało 70 punktów.

    Przy rejestracji artykułu należy podać nr e-ISSN 2450-5366

    Czytaj więcej Przeczytaj więcej na temat Punktacja czasopisma

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa