Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Ogłoszenia
  • Strona domowa
  • /
  • Ogłoszenia
  1. Strona domowa /
  2. Ogłoszenia

Ogłoszenia

Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z procesem wydawniczym.

 

  • Monday, Jan 16, 2023

    Planowane tematy na rok 2024

    1/2024

    Resilience in our society: how to build opportunities for growth

    Deadline for submitting texts: 29.09.2023

    Fostering resilience in society is a challenge we face as human beings. We currently see how important it is to know how to get up once we have fallen: this is how humanity prospers and moves on. In a context as competitive -and at the same time as diffuse and liquid- as the current one, the acquisition of this competence is imperative. There is a proverb attributed to African cultures that says that “it takes a village to raise a child”; well, this community, that town, is nothing more than a pillar of resilience for those children who grow up in it, because the affective support they receive from them motivates them to be better and to keep walking. And along with this support we also find more pillars such as positive thinking, spirituality, internal center of control, reasons to fight, commitment to others, sense of humor, narrative and self-narrative, among others. This gives rise to infinite ways to learn to be resilient as well as many opportunities from which to blend a life with attitudes and tools willing to face adversities, a life in which the scars are nothing more and nothing less than beautiful memories of difficult times that could have destroyed us but instead they have made us grow.

    We invite all those interested to share their research reports and theoretical studies on the above-mentioned issues, with special emphasis on the different disciplines from which the study of resilience can be approached: education, philosophy, psychology, anthropology and literary studies.

     

    Czytaj więcej Przeczytaj więcej na temat Planowane tematy na rok 2024
  • Wednesday, Dec 7, 2022

    Dofinansowanie czasopisma

    Czasopismo jest dofinansowane ze środków Ministra Edukacji i Nauki w programie "Rozwój Czasopism Naukowych" nr umowy RCN/SN/0398/2021/1 

    Czytaj więcej Przeczytaj więcej na temat Dofinansowanie czasopisma
  • Saturday, Jun 11, 2022

    Planowane tematy na rok 2023

    1/2023

    Rodziny wielokulturowe

    Termin nadsyłania tekstów: 30.11.2022

    Rodzina wielokulturowa to mała grupa społeczna, składająca się z rodziców oraz ich dzieci, którzy deklarują pochodzenie z/przynależność do dwóch (lub więcej) odmiennych większych całości kulturowych.

    Naukowe zainteresowanie małżeństwami i rodzinami wielokulturowymi koncentruje się przede wszystkim na funkcjonowaniu par odległych kulturowo i przedstawianiu tego zjawiska w kontekście relacji między odrębnymi tradycjami, z których wywodzą się współmałżonkowie. Wątek ten eksponowany jest szczególnie w odniesieniu do różnic i konfliktów powstających na tle religijnym oraz negocjacji dotyczących wzorów socjalizacji kulturowej i integracji dzieci ze związków mieszanych.

    Rodzina uwikłana w różnice kulturowe, zarówno w obrębie jej samej, jak i poza nią, stanowi złożone i wielowymiarowe środowisko wychowawczego oddziaływania. Owe różnice kulturowe kreują bowiem przestrzenie autoidentyfikacji osobowej, społecznej i kulturowej członków rodziny, także w perspektywie międzypokoleniowej transmisji”. Najważniejszy w funkcjonowaniu jest zatem potencjał kulturowy rodziny, który można rozpatrywać w dwóch perspektywach – rodzinnej i społecznej. Małżeństwa wielokulturowe stają się czynnikiem prowadzącym do transformacji społecznej: wzrostu zróżnicowania i przekraczania czy wręcz zacierania granic grup kulturowych, zwłaszcza poprzez wyłaniające się mieszane tożsamości dzieci urodzonych w rodzinach wielokulturowych.

    Takie małżeństwa zawiera z roku na rok coraz więcej Polek i Polaków. Z jednej strony jest to spowodowane większą niż np. 30 lat temu możliwością migracyjną Polaków, a z drugiej strony na terenie Polski relacje międzykulturowe również się nasilają. Spowodowane jest to rosnącym zjawiskiem imigracji cudzoziemców do Polski po wstąpieniu do Unii Europejskiej, dzięki czemu Polska stała się krajem bardziej atrakcyjnym dla obywateli spoza Unii. Ponadto globalizacja świata umożliwiająca podróże, wymiany studenckie czy korzystanie z ogólnoświatowych portali internetowych przyczynia się do zawierania małżeństw i powstawania rodzin wielokulturowych.

    Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do podzielenia się swoimi poglądami i przekonaniami na powyższy krąg zagadnień.

    2/2023

    Pedagodzy  o nowych uzależnieniach

    Termin nadsyłania tekstów: 28.02.2023

    Zaproszenie do publikowania artkułów naukowych w numerze 2/2023 SPI  na temat: „Pedagodzy o nowych uzależnieniach” kierujemy przede wszystkim do pedagogów, ale i do wszystkich zajmujących się wychowaniem, profilaktyką, edukacją czy terapią, tak teoretyków, jak i praktyków, którzy swoją aktywność koncentrują na zapobieganiu współczesnym zachowaniom ryzykownym, zaburzeniom w zachowaniu, a także uzależnieniom. Kategoria „nowe uzależnienia” jest bardzo szeroka, raczej umowna niż formalnie ograniczona znaczeniowo, a przez to „otwarta” i ciągle wymagająca badań naukowych tak diagnostycznych, jak i weryfikacyjnych. Stąd  raporty badawcze, ale i opracowania teoretyczne mogą znaleźć się na łamach naszego czasopisma. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o uwarunkowania powstawania, jak i o najskuteczniejsze sposoby zapobiegania zachowaniom ryzykownym, zaburzeniom czy uzależnieniom  wydaje się bowiem ważne dla wszystkich zaangażowanych w edukację i wychowanie.

    3/2023

    Starzenie się społeczeństw

    Termin nadsyłania tekstów: 30.04.2023

    Serdecznie zapraszamy Państwa do zainteresowania się tematyką starzenia i starości, którą pragniemy realizować poprzez wydanie cyklu artykułów poświęconych różnym aspektom starzenia się. Nie chcemy, aby w dobie promowania aktywności i kultu ciała mówienie o starzeniu przyjmowane było jako wyraz smutnej konieczności. Uważamy, iż unikanie dyskusji o starości na poziomie ogólnospołecznym i odrzucenie refleksji na jej temat dowodzi braku dojrzałości społeczeństwa. Jest to wyraz negacji konkretnej rzeczywistości, gdyż przemijalność codzienności stanowi naturalną kolej ludzkiego życia. Warto podkreślić, że starość nazywana często późną dorosłością jest kolejnym etapem ludzkiej egzystencji, zamykającej się w rozdziale od narodzin, aż do śmierci. Do niedawna jeszcze dominował stereotyp człowieka starego jako ograniczonego ruchowo i pozbawionego możliwości aktywności. Taki stan rzeczy prowadził do negatywnych odczuć w życiu społecznym. Szerzący się ageizm umacniał bezsilność i bezradność ludzi w podeszłym wieku. W związku z dynamicznie starzejącym się społeczeństwem Europy i świata istnieje konieczność podjęcia tematu dotykającego różnych aspektów starzenia i starości, a więc zarówno aspektów socjo-społecznych jak i medycznych. Ciągle rosnąca liczba osób starszych, a także prognozy dotyczące wzrostu liczby osób starszych w roku 2035 stały się motywacją do podjęcia tego tematu w szerszym aspekcie. Zapraszamy do włączenia się w powyższą dyskusję poprzez napisanie artykułów z zakresu gerontologii teoretycznej, gerontologii klinicznej, gerontologii socjalnej, a także opieki instytucjonalnej nad seniorem i aspektów medycznych. Mile widziane są także tematy dotyczące potrzeb klienta w opiece terminalnej. Zapraszamy także lekarzy i osoby związane ze służbą zdrowia do poruszania tematu opieki nad starszym pacjentem, odrębności jego diagnostyki i leczenia, a także chorób przebiegających w wieku podeszłym. Należy pamiętać, że senior to osoba mająca różne potrzeby na poziomie mikro, mezo i makro. Mamy nadzieję, że wspólnie stworzymy numer poświęcony różnym aspektom starzenia i starości, pokazujący iż opieka medyczna i socjalna winny się wzajemnie uzupełniać i równoważyć, co jest podstawą prawidłowej opieki nad seniorem. Zapraszamy autorów z kraju i z  zagranicy do poruszania powyższej tematyki.

    4/2023

    Edukacja i religia

    Termin nadsyłania tekstów do 30.06.2023

    Podejmujący swą pracę pedagog zakłada, że będzie w stanie udzielać pomocy swym wychowankom w ich rozwoju i osiąganiu dojrzałości. To, jak się wydaje oczywiste stwierdzenie, zderza się z jednak z realnym pytaniem o to, jak skutecznymi sposobami towarzyszyć w kształtowaniu osobowości wychowanka, by dorastał do miana odpowiedzialnego i dojrzałego człowieka. Pośród wielu uwarunkowań udzielanej na takie pytanie odpowiedzi jest kwestia rozumienia samego człowieka – jego natury, godności. Znaczący wpływ na te czynniki wywierają z jednej strony działania o charakterze edukacyjnym, a z drugiej światopogląd, w którym człowiek odwołuje się, albo też odrzuca swoje relacje z Transcendnecją – w przypadku chrześcijaństwa osobowym Bogiem. Do refleksji nad możliwymi związkami edukacji i religii zapraszamy w kolejnym numerze czasopisma „Studia Paedagogica Ignatiana”.

    Czytaj więcej Przeczytaj więcej na temat Planowane tematy na rok 2023
  • Saturday, Nov 27, 2021

    Planowane tematy na rok 2022

    1/2022

    Zdrowie. Dobrostan. Edukacja

    Termin nadsyłania tekstów: 31.01.2022

    2/2022

    Polska historia wychowania w XX wieku. 

    Wybrani badacze i ich działalność

    Termin nadsyłania tekstów: 31.03.2022

    3/2022

    Etyka w edukacji

    Termin nadsyłania tekstów: 30.06.2022

    4/2022

    Prevention of Child and Youth Violence

    Termin nadsyłania tekstów w języku angielskim: 31.08.2022

    Czytaj więcej Przeczytaj więcej na temat Planowane tematy na rok 2022
  • Thursday, Oct 22, 2020

    Planowane tematy na rok 2021

    1/2021

    Duchowość w edukacji

    Spirituality in Education

    Termin nadsyłania tekstów: 31.12.2020

     

    2/2021

    Teoria i praktyka opieki. Historia i współczesność

    Theory and Practice of Care: The History and Present Situation

    Termin nadsyłania tekstów: 31.03.2021


    3/2021

    Mistrzostwo w nauce i edukacji

    Mastery in science and education

    Termin nadsyłania tekstów: 30.06.2021


    4/2021

    Art Therapy and Creative Social Rehabilitation

    Arteterapia i twórcza resocjalizacja

    Termin nadsyłania tekstów w języku angielskim: 31.08.2021



    Czytaj więcej Przeczytaj więcej na temat Planowane tematy na rok 2021
  • Monday, Apr 18, 2016

    Punktacja czasopisma

    Informujemy Państwa, że czasopismo "Studia Paedagogica Ignatiana" znajduje się na ministerialnej liście czasopism punktowanych i otrzymało 70 punktów.

    Przy rejestracji artykułu należy podać nr ISSN 2299-4890 

    Czytaj więcej Przeczytaj więcej na temat Punktacja czasopisma

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa