Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Ogłoszenia
  • Strona domowa
  • /
  • Ogłoszenia
  1. Strona domowa /
  2. Ogłoszenia

Ogłoszenia

Autorzy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z procesem wydawniczym.

 

  • Friday, Jun 14, 2024

    Planowane tematy na rok 2025

    2/2025

    Religia i wychowanie. Koncepcje pedagogiczne XX wieku

    Termin nadsyłania tekstów do: 28.02.2025

    Pomimo upływu stuleci, zmieniających się rzeczywistości społecznych i formułowania różnorodnych koncepcji wychowawczych, zagadnienie wzajemnych relacji religii i wychowania nadal pozostaje żywym i inspirującym wątkiem we współczesnych dyskursach naukowych. Pytanie badawcze o rolę religii w wychowaniu człowieka należy do tych kwestii, które wciąż na nowo domagają się formułowania adekwatnych odpowiedzi. Ważnym elementem tego procesu jest również analiza związków między szeroko rozumianą religijnością a procesami wychowawczymi jakie zachodziły w ubiegłym wieku. Dlatego kolejny numer czasopisma dedykujemy eksploracji, rozpoznaniu, wymianie poglądów oraz dyskusji nad wynikami badań na temat „religia i wychowanie” w XX wieku. Autorom sugerujemy następujące obszary problemowe:

    - Pierwiastek religijny w koncepcjach wychowania w XX wieku.

    - Twórcy i propagatorzy koncepcji wychowania religijnego w Polsce i za granicą.

    - Popularyzacja wychowania religijnego na łamach czasopism naukowych.

    - Towarzystwa oświatowe i instytucje wspierające i propagujące wychowanie religijne.

    Zachęcamy do nadsyłania opracowań monograficznych, studiów przypadku, syntez i artykułów przeglądowych, raportów z badań, ale także recenzji publikacji naukowych oraz sprawozdań z seminariów czy konferencji.

    3/2025

    Transmisja kultury w rodzinie, szkole i innych grupach odniesienia

    Termin nadsyłania tekstów do: 31.03.2025

    Kultura jakiejś grupy rozumiana jest jako zestaw akceptowanych w niej, choć nie zawsze w pełni realizowanych i nie zawsze wyraźnie problematyzowanych przez działające podmioty, ogólnych wzorów zachowań, praktyk i ich wytworów oraz jako grupowy system aksjologiczny, a więc system przyjmowanych (faktycznie respektowanych, a czasem tylko uznawanych) wartości i norm. Ta wiedza symboliczna jest przekazywana w procesie socjalizacji i wychowania, czyli może być przekazywana w rodzinie, w szkole i innych grupach odniesienia, których członkami są osoby znaczące.

    Na kapitał kulturowy człowieka składa się przede wszystkim język, jakim posługuje się rodzina oraz wiedza i znawstwo. Kapitał kulturowy występuje w dwóch postaciach: ogólnej, czyli kapitał kulturowy rozumiany jako przynależność do określonych, zazwyczaj dużych zbiorowości (narody, kościoły itd.) oraz szczególnej, tzn. taki kapitał kulturowy, który dotyczy osobistych kontaktów i dystrybuowany jest w ściśle spersonalizowanych interakcjach.

    Ogólny kapitał kulturowy kształtuje się przede wszystkim w takich instytucjach jak szkoła, natomiast szczególny kapitał kulturowy tworzony jest na podstawie pamięci o określonych osobach czy konkretnych sytuacjach. Dzięki temu kształtować się mogą kręgi znajomych lub przyjaciół.

    XXI wiek rozpowszechnił na dużą skalę takie zjawiska jak: globalizacja, migracje, wielokulturowość, międzykulturowość, transkulturowość, które przyczyniły się do wzrostu liczby rodzin wieloreligijnych, wielonarodowościowych, wielokulturowych, wielojęzycznych, czy ponadnarodowych. W rodzinach takich, interesującym naukowo zjawiskiem społecznym  jest transmisja kultury.

    Powyższym zagadnieniom poświęcony zostanie numer 3/2025. Zapraszamy do publikacji.

    4/2025

    Change in the individual and institutional context

    Termin nadsyłania tekstów w języku angielskim do: 31.08.2025

    Change is an element of modernity, both in the context of a dynamically developing world and in the institutional context, so to speak, at the social, legal, organizational or technical level.

     Change requires readiness, openness, flexibility, reactivity to external factors that cause change. Change in pedagogy can involve many of its contexts.

    In education in the broadest sense, change involves the entire institutional system, and readiness for change can involve all subjects of education.

    Individual change readiness in therapy or prevention and rehabilitation is described broadly through models of change, where internal factors, lying on the side of the individual himself, and external factors, that is, environmental factors, among them social support, are distinguished. Important individual factors are motivation to change or a sense of efficacy, also captured as the belief that the individual will succeed.

    Change has a developmental character, and there is room for such an approach in the pages of the fourth volume of Studia Pedagogica Ignatiana.

     We invite you to submit texts treating change in pedagogy, education, therapy, prevention and rehabilitation in its individual and institutional contexts.

    Please send us your texts in English.

    Czytaj więcej Przeczytaj więcej na temat Planowane tematy na rok 2025
  • Wednesday, Dec 7, 2022

    Dofinansowanie czasopisma

    W latach 2022-2024 czasopismo otrzymało dofinansowane ze środków Ministra Edukacji i Nauki w programie "Rozwój Czasopism Naukowych" nr umowy RCN/SN/0398/2021/1 

    Czytaj więcej Przeczytaj więcej na temat Dofinansowanie czasopisma
  • Monday, Apr 18, 2016

    Punktacja czasopisma

    Czasopismo "Studia Paedagogica Ignatiana" znajduje się na ministerialnej liście czasopism punktowanych i otrzymało 70 punktów.

    Przy rejestracji artykułu należy podać nr e-ISSN 2450-5366

    Czytaj więcej Przeczytaj więcej na temat Punktacja czasopisma

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa