Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Search
  • Home
  • /
  • Search
  1. Home /
  2. Search

Search

Advanced filters
Published After
Published Before

Search Results

Found 25 items.
  • Sufferance, Freedom and Meaning: Viktor Frankl and Martin Heidegger
    Francesco Brencio
    217-246
    2016-04-18
  • Educational Authority and Challenge of Freedom: From Ancient Times to Summerhill
    Giuseppe Mari
    57-70
    2016-07-14
  • Enslavement and Freedom of Choice: The Perspective of the Solution-Focused Approach in the Resocialization of Addicted Youths
    Jacek Szczepkowski
    109-125
    2020-04-25
  • Crowded Deserts – Deserted oases
    Piotr Petrykowski
    67-83
    2016-12-27
  • Personalistic Approach in Education as a Way for Developing Culture Based on Values
    Barbara Ewa Geneja- Pietrzak
    217-232
    2019-09-19
  • Catholic Education, Faith and Authority
    Giuseppe Mari
    213-230
    2018-03-25
  • Freedom and Responsibility in the Everyday Life of a Student
    Renata Królikiewicz
    37-50
    2020-03-30
  • Posthumanism: a Danger, Opportunity and Challenge
    Giuseppe Mari
    103-115
    2017-05-06
  • Freedom of the Immature? The Problem of Freedom in the Process of Education
    Stanisław Karol Gałkowski
    97-116
    2021-11-19
  • Freedom of the Individual towards the Authority of the Church
    Stanisław Gałkowski
    21-32
    2018-03-25
  • In a Culture of Freedom and Consumption: The Role of Contemporary Christian Education in Overcoming the Crisis of Values
    Renata Jasnos
    71-95
    2020-06-25
  • Authority and Its Axiological Structure
    Andrzej Michał de Tchorzewski
    187-212
    2018-03-25
  • Homo Perfectus versus Educatio: Philosophical Reflections on Transhumanism and Education
    Pavol Dancák
    57-71
    2017-05-06
  • On the Authority of the Educating Church according to the Opinions and Expectations of Students and Younger Employees of a Catholic University
    Renata Jasnos
    107-132
    2018-03-25
  • Youth, Future and Faith
    Giuseppe Mari
    49-65
    2016-12-27
  • Determinants of Social Readaptation in the Narratives of Ex-prisoners from the Integration Center “Pro Domo” in Krakow
    Krzysztof Biel
    159-174
    2018-06-07
  • Thoughts of the Youth on Education. Students of The Maria Grzegorzewska University Towards Selected Party Postulates
    Błażej Przybylski
    193-208
    2016-12-27
  • Socially “Engaged” Education: Theoretical Assumptions and Practical Implications in the Concept of Civic Education by José Ortega y Gasset
    Jarosław Charchuła
    43-56
    2021-12-30
  • Safety at School in the Opinions of Students and Parents – an Account of the Research
    Edyta Laurman-Jarząbek, Eliza Mazur, Monika Szpringer
    207-240
    2015-06-03
  • Pedagogical Imperative as an Element of Educational Strategy
    Andrzej Michał de Tchorzewski
    61-84
    2017-06-30
  • Passion as an Essential Aspect of Work Experience
    Iwona Jazukiewicz
    85-101
    2017-06-30
  • Bring Value into the World in Times of Axionormative Chaos
    Renata Królikiewicz
    67-79
    2019-02-14
  • Producing or Improving the World and Humans? The Quest for the Ethical Foundations of Education
    Jan Rutkowski
    39-53
    2022-09-26
  • Plato and Aristotle: Master – Student Relationship in the Early Academy
    Przemysław Zbigniew Paczkowski
    17-33
    2021-11-29
  • Multidimensional Human Spirituality in the Thought of Stefan Kunowski (1909–1977)
    Anna Breś
    145-167
    2024-09-23
1 - 25 of 25 items
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop