Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Młodzi o edukacji. Studenci Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie wobec wybranych postulatów partyjnych
  • Strona domowa
  • /
  • Młodzi o edukacji. Studenci Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie wobec wybranych postulatów partyjnych
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 19 Nr 4 (2016): Tożsamość młodzieży /
  4. Raporty z badań

Młodzi o edukacji. Studenci Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie wobec wybranych postulatów partyjnych

Autor

  • Błażej Przybylski The Maria Grzegorzewska University in Warsaw

DOI:

https://doi.org/10.12775/SPI.2016.4.012

Słowa kluczowe

studenci, edukacja, polityka, programy wyborcze, postulaty partyjne

Abstrakt

W artykule zaprezentowano wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród studentów Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie za pomocą autorskiego kwestionariusza ankiety. Badaniem objęto 506 studentów studiów dziennych na kierunkach pedagogika i pedagogika specjalna. Celem badania było poznanie opinii studentów na temat niektórych postulatów partyjnych, zawartych w programach politycznych partii startujących w wyborach parlamentarnych w 2015 roku. Autor przedstawił procentowy rozkład poparcia dla propozycji dotyczących m.in. sposobu finansowania edukacji, prywatyzacji szkolnictwa, zwiększenia funkcji opiekuńczych w szkołach czy też rezygnacji z testów na maturze. Wyniki badań pokazują, że w większości kwestii istnieje wśród studentów względny konsens co do słuszności lub bezpodstawności partyjnych postulatów. Studenci wypowiadają się za możliwie największym udziałem sektora publicznego w edukacji, są zwolennikami bezpłatnej edukacji w przedszkolu, objęciem dzieci i młodzieży opieką lekarską i stomatologiczną w przedszkolu i szkole, bezpłatnymi podręcznikami, śniadaniami oraz obiadami. Zdecydowanie sprzeciwiają się zniesieniu obowiązku edukacji. Badania mogą świadczyć o przywiązaniu studentów do wartości demokratycznych, takich jak wolność (np. prawo do godnej i bezpiecznej edukacji), równość (jednakowa ochrona praw, jednakowe możliwości) i sprawiedliwość (jednakowy dostęp do instytucji edukacyjnych).

Bibliografia

CBOS, Kto zamierza głosować 10 maja? Determinanty uczestnictwa w wyborach. Komunikat z badań 62/2015, Warszawa 2015.

Gromkowska-Melosik A., Gmerek T., Problemy nierówności społecznych w teorii i praktyce edukacyjnej, Impuls, Kraków 2008.

Mikiewicz P., Kapitał społeczny i edukacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.

Nowakowska-Siuta R., Śliwerski B., Racjonalność procesu kształcenia. Studium z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Impuls, Kraków 2015.

Szymański M.J., Edukacyjne problemy współczesności, Impuls, Kraków – Warszawa 2014.

Studia Paedagogica Ignatiana

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2016-12-27

Jak cytować

1.
PRZYBYLSKI, Błażej. Młodzi o edukacji. Studenci Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie wobec wybranych postulatów partyjnych. Studia Paedagogica Ignatiana [online]. 27 grudzień 2016, T. 19, nr 4, s. 193–208. [udostępniono 29.9.2023]. DOI 10.12775/SPI.2016.4.012.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 19 Nr 4 (2016): Tożsamość młodzieży

Dział

Raporty z badań

Licencja

Autor zgłaszając swój artykuł oświadcza, że:

jest Autorem artykułu (zwanego dalej Utworem) i:
- przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do Utworu,
- jest uprawniony/a do rozporządzania prawami autorskimi do Utworu.

Udziela Akademii Ignatianum w Krakowie nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji do korzystania z Utworu na następujących polach eksploatacji: 
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- w zakresie praw zależnych do Utworu, obejmujących w szczególności prawo do dokonania koniecznych zmian w Utworze, wynikających z opracowania redakcyjnego i metodycznego, a także do dokonania tłumaczenia Utworu na języki obce.

Udzielenie licencji następuje z chwilą przekazania Utworu na rzecz Akademii Ignatianum w Krakowie. Akademia Ignatianum w Krakowie jest uprawniona do udzielania dalszych sublicencji do Utworu, w zakresie udzielonego prawa. Licencja jest ograniczona czasowo i zostaje udzielona na okres 15 lat, licząc od daty jej udzielenia.

Polityka prywatności

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 277
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

studenci, edukacja, polityka, programy wyborcze, postulaty partyjne
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa