Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

Vol. 30 (2023)
  • Home
  • /
  • Vol. 30 (2023)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 30 (2023)

Vol. 30 (2023)

					View Vol. 30 (2023)
Table of contents
Vol. 30 (2023)
Monday, Feb 26, 2024

Rocznik Andragogiczny otrzymał dotację na okres od 01.12.2022 r. do 30.11.2024 r. z programu „Rozwój czasopism naukowych” na podstawie umowy zawartej ze Skarbem Państwa – Ministrem Edukacji i Nauki - nr RCN/SN/0177/2021/1 z dn. 19.12.2022 r. na kwotę 64 340 zł, która stanowiła całkowitą wartość zadania, tj. podniesienia jakości i konkurencyjności czasopisma.

This issue table of contents
Introduction
Editor’s introduction to the 30th jubilee volume of the Andragogy Yearbook
Dr hab., prof. UMK Hanna Solarczyk-Szwec
7-10
pdf (Język Polski)
Editor’s introduction to the 30th jubilee volume of the Andragogy Yearbook
Hanna Solarczyk-Szwec
11-14
pdf
Editor’s Introduction to the 1st volume of the Andragogy Yearbook
Prof. Józef Półturzycki, E. Anna Wesołowska
15-18
pdf (Język Polski)
From the history of Polish adult education theory and practice in the Third Republic of Poland. The Academic Andragogy Society (1993‒2023)
Tomasz Maliszewski
19-40
pdf (Język Polski)
From the history of Polish adult education theory and practice in the Third Republic of Poland. The Academic Andragogy Society (1993‒2023)
Tomasz Maliszewski
41-64
pdf
I. Andragogika – metodologia i dylematy
Andragogy as an academic discipline
Prof. Józef Półturzycki
65-84
pdf (Język Polski)
Research on adult education in the face of methodological breakthrough
Mieczysław Malewski
85-96
pdf (Język Polski)
The dilemmas of andragogy
Olga Czerniawska
97-106
pdf (Język Polski)
II. Historia edukacji dorosłych – obszary, instytucje, twórcy
Polish traditions of adult education institutions in the context of lifelong learning
Agnieszka Agnieszka Stopińska-Pająk
107-120
pdf (Język Polski)
Creators of Polish adult education
Tadeusz Aleksander
121-138
pdf (Język Polski)
The post-war view of self-education in Poland
Józef Kargul
139-152
pdf (Język Polski)
Cultural education of adults in theory and empirical research in Poland after 1989 – selected aspects
Sylwia Słowińska
153-170
pdf (Język Polski)
A page from the history of a certain international educational idea. Folk high school as a place of cultural education in the region
Tomasz Maliszewski
171-182
pdf (Język Polski)
III. Uczenie się przez całe życie – kapitał i znaczenia
Around concepts: education and learning
Marcin Muszyński
185-198
pdf (Język Polski)
Informal adult education. Blurred scopes and elusive meanings
Dr Krzysztof Pierścieniak
199-228
pdf (Język Polski)
Learning cultures: some reflections in the context of lifelong learning
Ewa Małgorzata Przybylska
229-244
pdf (Język Polski)
Emotional capital in the context of lifelong learning – adaptive versus critical approach
Pani Renata Góralska
245-270
pdf (Język Polski)
IV. Dydaktyka dorosłych – strategie i trudności
Educational strategies of adults (a case study of part-time students at the Faculty of Education, University of Warsaw)
Ewa Skibińska
271-282
pdf (Język Polski)
Adult learning – difficulties and their compensation
Dr Alina Matlakiewicz
283-292
pdf (Język Polski)
The teacher as an organizer of adult self-learning process
Anna Frąckowiak
293-308
pdf (Język Polski)
V. Biograficzność – teoria i badania andragogiczne
Biographicity in adult education – selected perspectives
Elżbieta Dubas
309-330
pdf (Język Polski)
Learning in the context of biographicity. An andragogical perspective
Pani Joanna Anna Golonka-Legut
331-350
pdf (Język Polski)
What kind of education and for whom? The educational biographies of adults and their social dimension
Alicja Jurgiel - Aleksander
351-376
pdf (Język Polski)
Feuilleton
A century of adult education development in Poland (1918–2018)
Prof. Józef Półturzycki
377-398
pdf (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop