Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Tom 30 (2023)
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 30 (2023)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 30 (2023)

Tom 30 (2023)

					Pokaż  Tom 30 (2023)
Spis treści
Tom 30 (2023)
Monday, Feb 26, 2024
Spis treści tego numeru
Wprowadzenie
Wprowadzenie od Redakcji do jubileuszowego – 30. tomu „Rocznika Andragogicznego”
Hanna Solarczyk-Szwec
7-10
pdf
Editor’s introduction to the 30th jubilee volume of the Andragogy Yearbook
Hanna Solarczyk-Szwec
11-14
pdf (English)
Wprowadzenie od Redakcji do 1. tomu „Rocznika Andragogicznego”
Józef Półturzycki, E. Anna Wesołowska
15-18
pdf
Z dziejów polskiej teorii i praktyki edukacji dorosłych w III Rzeczypospolitej. Akademickie Towarzystwo Andragogiczne (1993–2023)
Tomasz Maliszewski
19-40
pdf
From the history of Polish adult education theory and practice in the Third Republic of Poland. The Academic Andragogy Society (1993‒2023)
Tomasz Maliszewski
41-64
pdf (English)
I. Andragogika – metodologia i dylematy
Andragogika jako dyscyplina akademicka
Józef Półturzycki
65-84
pdf
Badania nad oświatą dorosłych w obliczu metodologicznego przełomu
Mieczysław Malewski
85-96
pdf
Dylematy andragogiki
Olga Czerniawska
97-106
pdf
II. Historia edukacji dorosłych – obszary, instytucje, twórcy
Polskie tradycje instytucji edukacji dorosłych w kontekście uczenia się całożyciowego
Agnieszka Agnieszka Stopińska-Pająk
107-120
pdf
Twórcy polskiej dydaktyki dorosłych
Tadeusz Aleksander
121-138
pdf
Powojenny ogląd samokształcenia w Polsce
Józef Kargul
139-152
pdf
Edukacja kulturalna dorosłych w teorii i badaniach empirycznych w Polsce po 1989 r. – wybrane aspekty
Sylwia Słowińska
153-170
pdf
Karta z dziejów pewnej międzynarodowej idei oświatowej. Uniwersytet ludowy jako miejsce edukacji kulturalnej w regionie
Tomasz Maliszewski
171-182
pdf
III. Uczenie się przez całe życie – kapitał i znaczenia
Edukacja i uczenie się – wokół pojęć
Marcin Muszyński
185-198
pdf
Nieformalna edukacja dorosłych. Nieostre zakresy, nieuchwytne znaczenia
Krzysztof Pierścieniak
199-228
pdf
Kultury uczenia się: kilka refleksji w kontekście uczenia się przez całe życie
Ewa Małgorzata Przybylska
229-244
pdf
Kapitał emocjonalny w perspektywie całożyciowego uczenia się – ujęcie adaptacyjne versus krytyczne
Renata Góralska
245-270
pdf
IV. Dydaktyka dorosłych – strategie i trudności
Strategie edukacyjne dorosłych (na przykładzie studentów studiów niestacjonarnych Wydziału Pedagogicznego UW)
Ewa Skibińska
271-282
pdf
Uczenie się w dorosłości – trudności i ich kompensacja
Alina Matlakiewicz
283-292
pdf
Nauczyciel jako organizator procesu samokształcenia dorosłych
Anna Frąckowiak
293-308
pdf
V. Biograficzność – teoria i badania andragogiczne
Biograficzność w oświacie dorosłych – wybrane stanowiska
Elżbieta Dubas
309-330
pdf
Uczenie się w perspektywie biograficzności. Perspektywa andragogiczna
Joanna Anna Golonka-Legut
331-350
pdf
Jaka edukacja i dla kogo? Biografie edukacyjne dorosłych i ich społeczny wymiar
Alicja Jurgiel - Aleksander
351-376
pdf
Felieton
Stulecie rozwoju edukacji dorosłych w Polsce (1918–2018)
Józef Półturzycki
377-398
pdf

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa