Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Tom 30 (2023)
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 30 (2023)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 30 (2023)

Tom 30 (2023)

					Pokaż  Tom 30 (2023)
Spis treści
Tom 30 (2023)
Monday, Feb 26, 2024

Rocznik Andragogiczny otrzymał dotację na okres od 01.12.2022 r. do 30.11.2024 r. z programu „Rozwój czasopism naukowych” na podstawie umowy zawartej ze Skarbem Państwa – Ministrem Edukacji i Nauki - nr RCN/SN/0177/2021/1 z dn. 19.12.2022 r. na kwotę 64 340 zł, która stanowiła całkowitą wartość zadania, tj. podniesienia jakości i konkurencyjności czasopisma.

Spis treści tego numeru
Wprowadzenie
Wprowadzenie od Redakcji do jubileuszowego – 30. tomu „Rocznika Andragogicznego”
Hanna Solarczyk-Szwec
7-10
pdf
Editor’s introduction to the 30th jubilee volume of the Andragogy Yearbook
Hanna Solarczyk-Szwec
11-14
pdf (English)
Wprowadzenie od Redakcji do 1. tomu „Rocznika Andragogicznego”
Józef Półturzycki, E. Anna Wesołowska
15-18
pdf
Z dziejów polskiej teorii i praktyki edukacji dorosłych w III Rzeczypospolitej. Akademickie Towarzystwo Andragogiczne (1993–2023)
Tomasz Maliszewski
19-40
pdf
From the history of Polish adult education theory and practice in the Third Republic of Poland. The Academic Andragogy Society (1993‒2023)
Tomasz Maliszewski
41-64
pdf (English)
I. Andragogika – metodologia i dylematy
Andragogika jako dyscyplina akademicka
Józef Półturzycki
65-84
pdf
Badania nad oświatą dorosłych w obliczu metodologicznego przełomu
Mieczysław Malewski
85-96
pdf
Dylematy andragogiki
Olga Czerniawska
97-106
pdf
II. Historia edukacji dorosłych – obszary, instytucje, twórcy
Polskie tradycje instytucji edukacji dorosłych w kontekście uczenia się całożyciowego
Agnieszka Agnieszka Stopińska-Pająk
107-120
pdf
Twórcy polskiej dydaktyki dorosłych
Tadeusz Aleksander
121-138
pdf
Powojenny ogląd samokształcenia w Polsce
Józef Kargul
139-152
pdf
Edukacja kulturalna dorosłych w teorii i badaniach empirycznych w Polsce po 1989 r. – wybrane aspekty
Sylwia Słowińska
153-170
pdf
Karta z dziejów pewnej międzynarodowej idei oświatowej. Uniwersytet ludowy jako miejsce edukacji kulturalnej w regionie
Tomasz Maliszewski
171-182
pdf
III. Uczenie się przez całe życie – kapitał i znaczenia
Edukacja i uczenie się – wokół pojęć
Marcin Muszyński
185-198
pdf
Nieformalna edukacja dorosłych. Nieostre zakresy, nieuchwytne znaczenia
Krzysztof Pierścieniak
199-228
pdf
Kultury uczenia się: kilka refleksji w kontekście uczenia się przez całe życie
Ewa Małgorzata Przybylska
229-244
pdf
Kapitał emocjonalny w perspektywie całożyciowego uczenia się – ujęcie adaptacyjne versus krytyczne
Renata Góralska
245-270
pdf
IV. Dydaktyka dorosłych – strategie i trudności
Strategie edukacyjne dorosłych (na przykładzie studentów studiów niestacjonarnych Wydziału Pedagogicznego UW)
Ewa Skibińska
271-282
pdf
Uczenie się w dorosłości – trudności i ich kompensacja
Alina Matlakiewicz
283-292
pdf
Nauczyciel jako organizator procesu samokształcenia dorosłych
Anna Frąckowiak
293-308
pdf
V. Biograficzność – teoria i badania andragogiczne
Biograficzność w oświacie dorosłych – wybrane stanowiska
Elżbieta Dubas
309-330
pdf
Uczenie się w perspektywie biograficzności. Perspektywa andragogiczna
Joanna Anna Golonka-Legut
331-350
pdf
Jaka edukacja i dla kogo? Biografie edukacyjne dorosłych i ich społeczny wymiar
Alicja Jurgiel - Aleksander
351-376
pdf
Felieton
Stulecie rozwoju edukacji dorosłych w Polsce (1918–2018)
Józef Półturzycki
377-398
pdf

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa