Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 2 No. 25 (2017)
  • Home
  • /
  • Vol. 2 No. 25 (2017)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 25 (2017)

Vol. 2 No. 25 (2017)

					View Vol. 2 No. 25 (2017)
Table of contents
Vol. 2 No. 25 (2017)
Monday, Feb 5, 2018
This issue table of contents
Introduction
Profesor Maja Chomczyńska-Rubacha. Wprowadzenie do tomu
Krzysztof Rubacha
7-9
PDF (Język Polski)
Meta-analyses of research on education
Scientific Analysis of Theoretical, Research and Methodical Works of Professor Mariola Chomczyńska-Rubacha
Krzysztof Rubacha
11-37
PDF (Język Polski)
Paradigms of Contemporary Pedagogics of Unity in Poland
Bogusław Śliwerski
39-58
PDF (Język Polski)
Culture, Culturalism Art and Cultural Age and Cultural Development of the Child in the Light of Leo S. Vygotski’s Views
Marzenna Ewa Zaorska
59-74
PDF (Język Polski)
Feminization of Teacher’s Profession – „Pink Collars“ and Paradoxes of Labor Market
Agnieszka Gromkowska-Melosik
75-90
PDF (Język Polski)
The Phenomenon of Functional Illiteracy in the Light of Empirical Studies
Ewa Przybylska
91-109
PDF (Język Polski)
The Art of Successful Love
Zbigniew Izdebski
111-121
PDF (Język Polski)
Original research projects
Discourses of Medicalization and Pharmacologization: Reconstructions of Human Identity
Zbyszko Melosik
123-136
PDF (Język Polski)
What Does Internet Tell Us About Gender? Discourse Analysis of Web Texts
Dorota Pankowska
137-161
PDF (Język Polski)
Locus of Control in Offenders Returning to Crime and Their Perception of Their Own Families of Origin
Beata Maria Nowak
163-182
PDF (Język Polski)
How Do Men in Prison Manage Relationship with Their Female Partners? A Biographical Study of Repeat Offenders
Renata Szczepanik
183-200
PDF (Język Polski)
A Change or Status Quo? A Critical Analysis of New Core Curricula for Civic Education
Violetta Kopińska
201-228
PDF (Język Polski)
Time as an Area of the Biographical Learning in Late Adulthood in the Light of the Halina Semenowicz’s Diaries
Hanna Solarczyk-Szwec, Kinga Majchrzak, Agata Szwech
229-245
PDF (Język Polski)
Between Conformism and Innovativeness . From Studies on Students’ Stragies
Beata Przyborowska, Iwona Murawska
247-265
PDF (Język Polski)
Methods of data collection and analysis in educational research
Participatory Perspective in Empirical Research – the Thematic Outline
Jacek Piekarski
267-298
PDF (Język Polski)
Dilemma – a Category that Organizes the Discourse of Pedagogical Thought
Roman Schulz
299-305
PDF (Język Polski)
Engaged Qualitative Research – an Autobiographical Perspective
Mirosława Nowak-Dziemianowicz
307-332
PDF (Język Polski)
Possibilities of Using Social Internet Research in Constructing Educational Knowledge
Dariusz Kubinowski
333-343
PDF (Język Polski)
List of reviewers of "Educational Studies Review" in 2017
345
PDF (Język Polski)
Style sheet for texts to be published
Style sheet for texts to be published
Redakcja "Przeglądu Badań Edukacyjnych"
347-349
PDF (Język Polski)
Title and Editorial Pages
1-2
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop