Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 2 No. 25 (2017)
  • Home
  • /
  • Vol. 2 No. 25 (2017)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 25 (2017) /
  4. Table of contents

Vol. 2 No. 25 (2017)

Table of contents

« Back

Introduction

  • Profesor Maja Chomczyńska-Rubacha. Wprowadzenie do tomu
    Krzysztof Rubacha
    7-9
    PDF (Język Polski)

Meta-analyses of research on education

  • Scientific Analysis of Theoretical, Research and Methodical Works of Professor Mariola Chomczyńska-Rubacha
    Krzysztof Rubacha
    11-37
    PDF (Język Polski)
  • Paradigms of Contemporary Pedagogics of Unity in Poland
    Bogusław Śliwerski
    39-58
    PDF (Język Polski)
  • Culture, Culturalism Art and Cultural Age and Cultural Development of the Child in the Light of Leo S. Vygotski’s Views
    Marzenna Ewa Zaorska
    59-74
    PDF (Język Polski)
  • Feminization of Teacher’s Profession – „Pink Collars“ and Paradoxes of Labor Market
    Agnieszka Gromkowska-Melosik
    75-90
    PDF (Język Polski)
  • The Phenomenon of Functional Illiteracy in the Light of Empirical Studies
    Ewa Przybylska
    91-109
    PDF (Język Polski)
  • The Art of Successful Love
    Zbigniew Izdebski
    111-121
    PDF (Język Polski)

Original research projects

  • Discourses of Medicalization and Pharmacologization: Reconstructions of Human Identity
    Zbyszko Melosik
    123-136
    PDF (Język Polski)
  • What Does Internet Tell Us About Gender? Discourse Analysis of Web Texts
    Dorota Pankowska
    137-161
    PDF (Język Polski)
  • Locus of Control in Offenders Returning to Crime and Their Perception of Their Own Families of Origin
    Beata Maria Nowak
    163-182
    PDF (Język Polski)
  • How Do Men in Prison Manage Relationship with Their Female Partners? A Biographical Study of Repeat Offenders
    Renata Szczepanik
    183-200
    PDF (Język Polski)
  • A Change or Status Quo? A Critical Analysis of New Core Curricula for Civic Education
    Violetta Kopińska
    201-228
    PDF (Język Polski)
  • Time as an Area of the Biographical Learning in Late Adulthood in the Light of the Halina Semenowicz’s Diaries
    Hanna Solarczyk-Szwec, Kinga Majchrzak, Agata Szwech
    229-245
    PDF (Język Polski)
  • Between Conformism and Innovativeness . From Studies on Students’ Stragies
    Beata Przyborowska, Iwona Murawska
    247-265
    PDF (Język Polski)

Methods of data collection and analysis in educational research

  • Participatory Perspective in Empirical Research – the Thematic Outline
    Jacek Piekarski
    267-298
    PDF (Język Polski)
  • Dilemma – a Category that Organizes the Discourse of Pedagogical Thought
    Roman Schulz
    299-305
    PDF (Język Polski)
  • Engaged Qualitative Research – an Autobiographical Perspective
    Mirosława Nowak-Dziemianowicz
    307-332
    PDF (Język Polski)
  • Possibilities of Using Social Internet Research in Constructing Educational Knowledge
    Dariusz Kubinowski
    333-343
    PDF (Język Polski)
  • List of reviewers of "Educational Studies Review" in 2017
    345
    PDF (Język Polski)

Style sheet for texts to be published

  • Style sheet for texts to be published
    Redakcja "Przeglądu Badań Edukacyjnych"
    347-349
    PDF (Język Polski)
  • Title and Editorial Pages
    1-2
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop