Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Tom 2 Nr 25 (2017)
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 2 Nr 25 (2017)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 2 Nr 25 (2017) /
  4. Spis treści

Tom 2 Nr 25 (2017)

Spis treści

« Powrót

Wprowadzenie

  • Profesor Maja Chomczyńska-Rubacha. Wprowadzenie do tomu
    Krzysztof Rubacha
    7-9
    PDF

Metaanalizy badań edukacyjnych

  • Naukoznawcza analiza prac teoretycznych, badawczych i metodycznych Profesor Marioli Chomczyńskiej – Rubachy
    Krzysztof Rubacha
    11-37
    PDF
  • Paradygmaty współczesnej pedagogiki jedności w Polsce
    Bogusław Śliwerski
    39-58
    PDF
  • Kultura, kulturowość, sztuka oraz wiek kulturowy i rozwój kulturowy dziecka w świetle poglądów Lwa S. Wygotskiego
    Marzenna Ewa Zaorska
    59-74
    PDF
  • Feminizacja zawodu nauczycielskiego – „różowe kołnierzyki” i paradoksy rynku pracy
    Agnieszka Gromkowska-Melosik
    75-90
    PDF
  • The Phenomenon of Functional Illiteracy in the Light of Empirical Studies
    Ewa Przybylska
    91-109
    PDF
  • Sztuka udanej miłości
    Zbigniew Izdebski
    111-121
    PDF

Oryginalne artykuły badawcze

  • Dyskursy medykalizacji i farmakologizacji: rekonstrukcje tożsamości człowieka
    Zbyszko Melosik
    123-136
    PDF
  • Czego można dowiedzieć się o gender z Internetu? Analiza dyskursu w tekstach dostępnych w sieci
    Dorota Pankowska
    137-161
    PDF
  • Poczucie lokalizacji kontroli u skazanych powracających do przestępstwa a postrzeganie przez nich własnych rodzin pochodzenia
    Beata Maria Nowak
    163-182
    PDF
  • Zarządzanie relacjami z partnerkami życiowymi przez mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności. Badania biograficzne z udziałem recydywistów
    Renata Szczepanik
    183-200
    PDF
  • Zmiana czy status quo? Krytyczna analiza nowych podstaw programowych do wiedzy o społeczeństwie
    Violetta Kopińska
    201-228
    PDF
  • Czas jako obszar biograficznego uczenia się w późnej dorosłości w świetle dzienników Haliny Semenowicz
    Hanna Solarczyk-Szwec, Kinga Majchrzak, Agata Szwech
    229-245
    PDF
  • Między konformizmem a innowacyjnością. Z badań nad strategiami uczniowskimi
    Beata Przyborowska, Iwona Murawska
    247-265
    PDF

Metody zbierania i analizy danych w badaniach edukacyjnych

  • Perspektywa uczestnicząca w badaniach empirycznych – zarys tematyczny
    Jacek Piekarski
    267-298
    PDF
  • Dylemat – kategorią organizującą dyskurs myśli pedagogicznej
    Roman Schulz
    299-305
    PDF
  • Zaangażowane badania jakościowe – perspektywa autobiograficzna
    Mirosława Nowak-Dziemianowicz
    307-332
    PDF
  • Możliwości zastosowania społecznych badań internetowych w konstruowaniu wiedzy pedagogicznej
    Dariusz Kubinowski
    333-343
    PDF
  • Lista recenzentek i recenzentów "Przeglądu Badań Edukacyjnych" w 2017 roku
    345
    PDF

Zasady przygotowania artykułów do druku

  • Zasady przygotowania artykułów do druku
    Redakcja "Przeglądu Badań Edukacyjnych"
    347-349
    PDF
  • Tytuł i strona redakcyjna
    1-2
    PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa