Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 27 No. 4 (2024): Biographies in Educational Contexts
  • Home
  • /
  • Vol. 27 No. 4 (2024): Biographies in Educational Contexts
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 27 No. 4 (2024): Biographies in Educational Contexts

Vol. 27 No. 4 (2024): Biographies in Educational Contexts

					View Vol. 27 No. 4 (2024): Biographies in Educational Contexts
Table of contents
Vol. 27 No. 4 (2024): Biographies in Educational Contexts
Monday, Dec 23, 2024
Download files of this issue:
SPI 4/2024 (Język Polski)
This issue table of contents
Introduction
Wprowadzenie
Dr hab., prof. UIK Beata Topij-Stempińska
9-11
PDF (Język Polski)
Introduction
Dr hab., prof. UIK Beata Topij-Stempińska
13-15
PDF
Articles and Dissertations
Biographical Dictionary of Professors of Jesuit Teacher Training Seminaries: Prolegomena to the Project of a Pedeutological Collective Biography
Anna Królikowska
19-31
PDF (Język Polski)
A Scientist by Passion and a Teacher by Vocation: Jesuit Joseph Sas (1868–1931)
Beata Topij-Stempińska
33-46
PDF (Język Polski)
Home Education as an Opportunity for the Development of Metacognition: A Biographical Perspective of a Mother-Educator
Danuta Kądziołka
47-68
PDF (Język Polski)
Biographical Learning of the Role of the Preschool Teacher
Martyna Żurek
69-88
PDF (Język Polski)
Case Reports
Uw Determinants of Trips to Art Galleries and Museums Organized by Early School Education Teachers
Elżbieta, maria, Ula
91-107
PDF (Język Polski)
The Importance of Teachers’ Words in Developing Pupils’ Self-esteem: Descriptive Assessments of Pupils’ Behavior in Early Childhood Education
Julia Karapuda
109-128
PDF (Język Polski)
Phonological Competence Levels in Children from Traditional and Montessori Preschools
Magda Utrata
129-155
PDF (Język Polski)
Miscellanea
The Child and Childhood in the Pedagogical Thought of Maria Montessori
Barbara Surma
159-175
PDF (Język Polski)
Achieving Well-being in a Digital World in the Context of Children and Young People’s Needs: Individual and Social Dimensions of the Issue
Irena Pulak
177-192
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop