Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

Vol. 30 (2023)
  • Home
  • /
  • Vol. 30 (2023)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 30 (2023) /
  4. Table of contents

Vol. 30 (2023)

Table of contents

« Back

Introduction

  • Editor’s introduction to the 30th jubilee volume of the Andragogy Yearbook
    Dr hab., prof. UMK Hanna Solarczyk-Szwec
    7-10
    pdf (Język Polski)
  • Editor’s introduction to the 30th jubilee volume of the Andragogy Yearbook
    Hanna Solarczyk-Szwec
    11-14
    pdf
  • Editor’s Introduction to the 1st volume of the Andragogy Yearbook
    Prof. Józef Półturzycki, E. Anna Wesołowska
    15-18
    pdf (Język Polski)
  • From the history of Polish adult education theory and practice in the Third Republic of Poland. The Academic Andragogy Society (1993‒2023)
    Tomasz Maliszewski
    19-40
    pdf (Język Polski)
  • From the history of Polish adult education theory and practice in the Third Republic of Poland. The Academic Andragogy Society (1993‒2023)
    Tomasz Maliszewski
    41-64
    pdf

I. Andragogika – metodologia i dylematy

  • Andragogy as an academic discipline
    Prof. Józef Półturzycki
    65-84
    pdf (Język Polski)
  • Research on adult education in the face of methodological breakthrough
    Mieczysław Malewski
    85-96
    pdf (Język Polski)
  • The dilemmas of andragogy
    Olga Czerniawska
    97-106
    pdf (Język Polski)

II. Historia edukacji dorosłych – obszary, instytucje, twórcy

  • Polish traditions of adult education institutions in the context of lifelong learning
    Agnieszka Agnieszka Stopińska-Pająk
    107-120
    pdf (Język Polski)
  • Creators of Polish adult education
    Tadeusz Aleksander
    121-138
    pdf (Język Polski)
  • The post-war view of self-education in Poland
    Józef Kargul
    139-152
    pdf (Język Polski)
  • Cultural education of adults in theory and empirical research in Poland after 1989 – selected aspects
    Sylwia Słowińska
    153-170
    pdf (Język Polski)
  • A page from the history of a certain international educational idea. Folk high school as a place of cultural education in the region
    Tomasz Maliszewski
    171-182
    pdf (Język Polski)

III. Uczenie się przez całe życie – kapitał i znaczenia

  • Around concepts: education and learning
    Marcin Muszyński
    185-198
    pdf (Język Polski)
  • Informal adult education. Blurred scopes and elusive meanings
    Dr Krzysztof Pierścieniak
    199-228
    pdf (Język Polski)
  • Learning cultures: some reflections in the context of lifelong learning
    Ewa Małgorzata Przybylska
    229-244
    pdf (Język Polski)
  • Emotional capital in the context of lifelong learning – adaptive versus critical approach
    Pani Renata Góralska
    245-270
    pdf (Język Polski)

IV. Dydaktyka dorosłych – strategie i trudności

  • Educational strategies of adults (a case study of part-time students at the Faculty of Education, University of Warsaw)
    Ewa Skibińska
    271-282
    pdf (Język Polski)
  • Adult learning – difficulties and their compensation
    Dr Alina Matlakiewicz
    283-292
    pdf (Język Polski)
  • The teacher as an organizer of adult self-learning process
    Anna Frąckowiak
    293-308
    pdf (Język Polski)

V. Biograficzność – teoria i badania andragogiczne

  • Biographicity in adult education – selected perspectives
    Elżbieta Dubas
    309-330
    pdf (Język Polski)
  • Learning in the context of biographicity. An andragogical perspective
    Pani Joanna Anna Golonka-Legut
    331-350
    pdf (Język Polski)
  • What kind of education and for whom? The educational biographies of adults and their social dimension
    Alicja Jurgiel - Aleksander
    351-376
    pdf (Język Polski)

Feuilleton

  • A century of adult education development in Poland (1918–2018)
    Prof. Józef Półturzycki
    377-398
    pdf (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop