Zum Inhalt springen Zur Hauptnavigation springen Zur Fußzeile springen
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Aktuelle Ausgabe
  • Archiv
  • Mitteilungen
  • Über uns
    • Über die Zeitschrift
    • Beitragseinreichung
    • Redaktion
    • Wissenschaftlicher Beirat
    • Gutachter
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Schutz personenbezogener Daten
    • Kontakt
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Bd. 30 (2023)
  • Home
  • /
  • Bd. 30 (2023)
  1. Home /
  2. Archiv /
  3. Bd. 30 (2023) /
  4. Table of contents

Bd. 30 (2023)

Table of contents

« Back

Wprowadzenie

  • Wprowadzenie od Redakcji do jubileuszowego – 30. tomu „Rocznika Andragogicznego”
    Dr hab., prof. UMK Hanna Solarczyk-Szwec
    7-10
    pdf (Język Polski)
  • Editor’s introduction to the 30th jubilee volume of the Andragogy Yearbook
    UMK Hanna Solarczyk-Szwec
    11-14
    pdf (English)
  • Wprowadzenie od Redakcji do 1. tomu „Rocznika Andragogicznego”
    Prof. Józef Półturzycki, E. Anna Wesołowska
    15-18
    pdf (Język Polski)
  • Z dziejów polskiej teorii i praktyki edukacji dorosłych w III Rzeczypospolitej. Akademickie Towarzystwo Andragogiczne (1993–2023)
    Tomasz Maliszewski
    19-40
    pdf (Język Polski)
  • From the history of Polish adult education theory and practice in the Third Republic of Poland. The Academic Andragogy Society (1993‒2023)
    Tomasz Maliszewski
    41-64
    pdf (English)

I. Andragogika – metodologia i dylematy

  • Andragogika jako dyscyplina akademicka
    Prof. Józef Półturzycki
    65-84
    pdf (Język Polski)
  • Badania nad oświatą dorosłych w obliczu metodologicznego przełomu
    Mieczysław Malewski
    85-96
    pdf (Język Polski)
  • Dylematy andragogiki
    Olga Czerniawska
    97-106
    pdf (Język Polski)

II. Historia edukacji dorosłych – obszary, instytucje, twórcy

  • Polskie tradycje instytucji edukacji dorosłych w kontekście uczenia się całożyciowego
    Agnieszka Agnieszka Stopińska-Pająk
    107-120
    pdf (Język Polski)
  • Twórcy polskiej dydaktyki dorosłych
    Tadeusz Aleksander
    121-138
    pdf (Język Polski)
  • Powojenny ogląd samokształcenia w Polsce
    Józef Kargul
    139-152
    pdf (Język Polski)
  • Edukacja kulturalna dorosłych w teorii i badaniach empirycznych w Polsce po 1989 r. – wybrane aspekty
    Sylwia Słowińska
    153-170
    pdf (Język Polski)
  • Karta z dziejów pewnej międzynarodowej idei oświatowej. Uniwersytet ludowy jako miejsce edukacji kulturalnej w regionie
    Tomasz Maliszewski
    171-182
    pdf (Język Polski)

III. Uczenie się przez całe życie – kapitał i znaczenia

  • Edukacja i uczenie się – wokół pojęć
    Marcin Muszyński
    185-198
    pdf (Język Polski)
  • Nieformalna edukacja dorosłych. Nieostre zakresy, nieuchwytne znaczenia
    Dr Krzysztof Pierścieniak
    199-228
    pdf (Język Polski)
  • Kultury uczenia się: kilka refleksji w kontekście uczenia się przez całe życie
    Ewa Małgorzata Przybylska
    229-244
    pdf (Język Polski)
  • Kapitał emocjonalny w perspektywie całożyciowego uczenia się – ujęcie adaptacyjne versus krytyczne
    Pani Renata Góralska
    245-270
    pdf (Język Polski)

IV. Dydaktyka dorosłych – strategie i trudności

  • Strategie edukacyjne dorosłych (na przykładzie studentów studiów niestacjonarnych Wydziału Pedagogicznego UW)
    Ewa Skibińska
    271-282
    pdf (Język Polski)
  • Uczenie się w dorosłości – trudności i ich kompensacja
    Dr Alina Matlakiewicz
    283-292
    pdf (Język Polski)
  • Nauczyciel jako organizator procesu samokształcenia dorosłych
    Anna Frąckowiak
    293-308
    pdf (Język Polski)

V. Biograficzność – teoria i badania andragogiczne

  • Biograficzność w oświacie dorosłych – wybrane stanowiska
    Elżbieta Dubas
    309-330
    pdf (Język Polski)
  • Uczenie się w perspektywie biograficzności. Perspektywa andragogiczna
    Pani Joanna Anna Golonka-Legut
    331-350
    pdf (Język Polski)
  • Jaka edukacja i dla kogo? Biografie edukacyjne dorosłych i ich społeczny wymiar
    Alicja Jurgiel - Aleksander
    351-376
    pdf (Język Polski)

Felieton

  • Stulecie rozwoju edukacji dorosłych w Polsce (1918–2018)
    Prof. Józef Półturzycki
    377-398
    pdf (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Autor/innenverzeichnis durchblättern
  • Issue archive

User

User

Aktuelle Ausgabe

  • Atom-Logo
  • RSS2-Logo
  • RSS1-Logo

Informationen

  • Für Leser/innen
  • Für Autor/innen
  • Für Bibliothekar/innen

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Sprache

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
Aufwärts

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop