Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 27 No. 2 (2024): Badania pedeutologiczne. Problemy teoretyczne i metodologiczne
  • Home
  • /
  • Vol. 27 No. 2 (2024): Badania pedeutologiczne. Problemy teoretyczne i metodologiczne
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 27 No. 2 (2024): Badania pedeutologiczne. Problemy teoretyczne i metodologiczne

Vol. 27 No. 2 (2024): Badania pedeutologiczne. Problemy teoretyczne i metodologiczne

					View Vol. 27 No. 2 (2024): Badania pedeutologiczne. Problemy teoretyczne i metodologiczne
Table of contents
Vol. 27 No. 2 (2024): Badania pedeutologiczne. Problemy teoretyczne i metodologiczne
Monday, Jun 24, 2024

Czasopismo naukowe "Studia Paedagogica Ignatiana" jest dofinansowane ze środków Ministra Edukacji i Nauki (obecnie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego) w ramach programu: „Rozwój czasopism naukowych” w okresie od 1.10.2022 do 30.09.2024, nr umowy RCN/SN/0398/2021/1 (data zawarcia umowy: 2022-12-22), wysokość dofinansowania: 74 500,00 PLN, całkowita wartość projektu: 173 668,00 PLN.

Download files of this issue:
SPI 2/2024 (Język Polski) SPI 2/2024
This issue table of contents
Introduction
Wprowadzenie
Władysława Szulakiewicz, Polski Polski
9-12
PDF (Język Polski)
Introduction
Władysława Szulakiewicz, Andrzej Paweł Bieś
13-16
PDF
Articles and Dissertations
Pedagogy and Pedeutology of the Spiritual Exercises of St. Ignatius: Insights from Hans Urs von Balthasar and Adrienne von Speyr
Paweł Kaźmierczak
19-37
PDF PDF (Język Polski)
Respecting Students’ Development Potential and Reflecting on Personal Experience: Stanisław Dunin-Borkowski’s Perspective on Being a Teacher and Educator (1864–1934)
Jerzy Kochanowicz
39-53
PDF PDF (Język Polski)
“A Good Teacher”: Outline of the Concept of Pedeutological Research by Jadwiga Zaleska (1900–1993)
Władysława Szulakiewicz
55-76
PDF PDF (Język Polski)
The First Lecturers of the State Institute of Special Pedagogy
Iwona Czarnecka
77-92
PDF PDF (Język Polski)
Exploring the Teacher’s Role in Interwar Poland: Findings from Zygmunt Kukulski’s Unpublished Research
Wiesław Partyka
93-112
PDF PDF (Język Polski)
Ethical Dimensions of Teaching: Insights from Andrzej Michał de Tchorzewski’s Pedeutological Work (1943–2024)
Dariusz Zając
113-130
PDF PDF (Język Polski)
Miscellanea
Teacher-Parent Collaboration and Social Engagement in 1945–1989: Legal and Educational Perspectives
Joanna Król
133-151
PDF PDF (Język Polski)
Educational Endeavors of Teachers at the Ursuline Sisters Gymnasium and Secondary School in Krakow from 1945 to 1953
Andrzej Grudziński
153-171
PDF PDF (Język Polski)
Educational Goals for Creativity Formulated by Polish High School Teachers
Jacek Gralewski
173-197
PDF PDF (Język Polski)
Reviews
Ukrainian Microworlds of War, Refugees and Volunteers in Wrocław: Between Autoethnographic Account and Reportage
Martyna Pryszmont
201-206
PDF PDF (Język Polski)
Teachers’ Struggle with Math or the Reconstruction of Mathematical Knowledge
Emilia Mazurek
207-211
PDF (Język Polski) PDF
Reports From The Conferences
Report of the 2nd Congress of Historians of Education. Krakow, November 5–7th, 2023
Marzena Pękowska
215-225
PDF PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop