Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Start typing
Search
Register
Login
Language
English
Język Polski
Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Language:
English
Język Polski
Studia Paedagogica Ignatiana
Vol. 27 No. 2 (2024): Badania pedeutologiczne. Problemy teoretyczne i metodologiczne
Home
/
Vol. 27 No. 2 (2024): Badania pedeutologiczne. Problemy teoretyczne i metodologiczne
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 2 (2024): Badania pedeutologiczne. Problemy teoretyczne i metodologiczne
/
Table of contents
Vol. 27 No. 2 (2024): Badania pedeutologiczne. Problemy teoretyczne i metodologiczne
Table of contents
« Back
Introduction
Wprowadzenie
Władysława Szulakiewicz, Polski Polski
9-12
PDF (Język Polski)
Introduction
Władysława Szulakiewicz, Andrzej Paweł Bieś
13-16
PDF
Articles and Dissertations
Pedagogy and Pedeutology of the Spiritual Exercises of St. Ignatius: Insights from Hans Urs von Balthasar and Adrienne von Speyr
Paweł Kaźmierczak
19-37
PDF
PDF (Język Polski)
Respecting Students’ Development Potential and Reflecting on Personal Experience: Stanisław Dunin-Borkowski’s Perspective on Being a Teacher and Educator (1864–1934)
Jerzy Kochanowicz
39-53
PDF
PDF (Język Polski)
“A Good Teacher”: Outline of the Concept of Pedeutological Research by Jadwiga Zaleska (1900–1993)
Władysława Szulakiewicz
55-76
PDF
PDF (Język Polski)
The First Lecturers of the State Institute of Special Pedagogy
Iwona Czarnecka
77-92
PDF
PDF (Język Polski)
Exploring the Teacher’s Role in Interwar Poland: Findings from Zygmunt Kukulski’s Unpublished Research
Wiesław Partyka
93-112
PDF
PDF (Język Polski)
Ethical Dimensions of Teaching: Insights from Andrzej Michał de Tchorzewski’s Pedeutological Work (1943–2024)
Dariusz Zając
113-130
PDF
PDF (Język Polski)
Miscellanea
Teacher-Parent Collaboration and Social Engagement in 1945–1989: Legal and Educational Perspectives
Joanna Król
133-151
PDF
PDF (Język Polski)
Educational Endeavors of Teachers at the Ursuline Sisters Gymnasium and Secondary School in Krakow from 1945 to 1953
Andrzej Grudziński
153-171
PDF
PDF (Język Polski)
Educational Goals for Creativity Formulated by Polish High School Teachers
Jacek Gralewski
173-197
PDF
PDF (Język Polski)
Reviews
Ukrainian Microworlds of War, Refugees and Volunteers in Wrocław: Between Autoethnographic Account and Reportage
Martyna Pryszmont
201-206
PDF
PDF (Język Polski)
Teachers’ Struggle with Math or the Reconstruction of Mathematical Knowledge
Emilia Mazurek
207-211
PDF (Język Polski)
PDF
Reports From The Conferences
Report of the 2nd Congress of Historians of Education. Krakow, November 5–7th, 2023
Marzena Pękowska
215-225
PDF
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Search
Browse
Browse Author Index
Issue archive
User
User
Username
*
Required
Password
*
Required
Remember me
Login
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Language
English
Język Polski