Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 24 No. 3 (2021): Mistrzostwo w nauce i edukacji
  • Home
  • /
  • Vol. 24 No. 3 (2021): Mistrzostwo w nauce i edukacji
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 24 No. 3 (2021): Mistrzostwo w nauce i edukacji /
  4. Table of contents

Vol. 24 No. 3 (2021): Mistrzostwo w nauce i edukacji

Table of contents

« Back

Introduction

  • Introduction
    Wasza Wielmożność Stanisław Karol Gałkowski, Dr hab. prof. AIK Anna Królikowska
    9-11
  • Introduction
    Wasza Wielmożność Stanisław Karol Gałkowski, Dr hab. prof. AIK Anna Królikowska
    13-14

Articles and Dissertations

  • Plato and Aristotle: Master – Student Relationship in the Early Academy
    Przemysław Zbigniew Paczkowski
    17-33
    pdf (Język Polski)
  • The Teacher According to St. Augustine
    Dorota Anna Kowalewska
    35-52
    pdf (Język Polski)
  • The Mastery in Teaching in the Light of Pedagogical Thought of Max an Manen and Representatives of Contemporary Phenomenological Traditions in Education
    Marta Krupska
    53-69
    pdf (Język Polski)
  • The Master-teacher and His Duties: A Historical Pedeutology Sketch
    Władysława Szulakiewicz
    71-95
    pdf (Język Polski)
  • Freedom of the Immature? The Problem of Freedom in the Process of Education
    Stanisław Karol Gałkowski
    97-116
    pdf (Język Polski)
  • Pedagogical Talent or Mastery in the Profession? Being an Effective Teacher and Educator
    Barbara Kalinowska-Witek
    117-130
    pdf (Język Polski)

Case Reports

  • Functions of Students’ “Cooperatives” Websites in Secondary Schools
    Aleksandra Joanna Prus
    133-154
    pdf (Język Polski) pdf (Język Polski)
  • Perception of Life Satisfaction among Students of Rzeszów Universities
    Zbigniew Chodkowski
    155-175
    pdf (Język Polski)

Miscellanea

  • Scouting Service to Children’s Aid in 1939–1944 in Lublin
    Joanna Szady
    179-196
    pdf (Język Polski)

Reviews

  • Religious Education versus Religious Pseudo-education
    Dariusz Stępkowski
    199-202
    pdf (Język Polski)
  • An Attempt of Autoethnography in Pedagogical Cognition
    Krystyna Duraj-Nowak
    203-209

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop