Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Wpisz frazę
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Język
Deutsch
English
Język Polski
Menu
Strona domowa
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Zespół redakcyjny
Rada Naukowa
Recenzenci
Zasady etyki publikacyjnej
Informacja o niepobieraniu opłat
Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
Polityka prywatności
Kontakt
Zarejestruj
Zaloguj
Język:
Deutsch
English
Język Polski
Rocznik Andragogiczny
Tom 20 (2013)
Strona domowa
/
Tom 20 (2013)
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 20 (2013)
/
Spis treści
Tom 20 (2013)
Spis treści
« Powrót
Wprowadzenie
Wprowadzenie
Józef Półturzycki, Hanna Solarczyk-Szwec
21-24
PDF
II Zjazd Andragogiczny: Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian, Toruń 15-16.05.2013 r.
Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian. Wprowadzenie w problematykę
Hanna Solarczyk-Szwec
25-28
PDF
Sprawozdanie z II Zjazdu Andragogicznego
Kinga Majchrzak, Hanna Solarczyk-Szwec
29-38
PDF
I. Edukacja dorosłych – kompetencje – rynek pracy
Od kapitału adaptacyjnego do rozwojowego Polaków. Niektóre uwarunkowania zmiany
Hanna Solarczyk-Szwec
41-64
PDF
Dyskurs uczenia się przez całe życie: administrowanie kompetencjami czy pytanie o ich sens i znaczenie?
Alicja Jurgiel-Aleksander, Adam Jagiełło-Rusiłowski
65-74
PDF
Postrzeganie własnych kompetencji zawodowych przez studentów pedagogiki UMCS
Grzegorz Sanecki
75-90
PDF
Wykształcenie a konkurencyjność na rynku pracy. Odniesienia na przykładzie aktywności edukacyjnej studentów pedagogiki KA im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie i PWSZ im. Witelona w Legnicy
Anna Kowal-Orczykowska, Anna Pabiańczyk
91-108
PDF
Poczucie skuteczności wychowawczej kandydatów na nauczycieli w Polsce i Słowacji
Krzysztof Rubacha, Mariana Sirotová
109-118
PDF
Satysfakcja z pracy i jej wyznaczniki a poczucie jakości życia urzędników
Agata Wołowska
119-132
PDF
II. Wyzwania starzejącego się społeczeństwa
Starość znana i nieznana – wybrane refleksje nad współczesną starością
Elżbieta Dubas
135-152
PDF
Vom Glück zu Lernen. O szczęściu w uczeniu się
Sabine Schmidt-Lauff
153-172
PDF (Deutsch)
Znaczenie krytycznej gerontologii edukacyjnej dla badań i praktyki
Małgorzata Malec Rawiński
173-184
PDF
Uczenie się jako strategia pozytywnego starzenia się
Renata Konieczna-Woźniak
185-200
PDF
Starzenie się społeczeństwa i rola mediów społecznościowych. Potrzeby edukacyjne wieku i rola mediów społecznościowych w nauce
János Szigeti Tóth
201-210
PDF
O porozumiewaniu i uczeniu się od siebie pokoleń rodzinnych – ujęcie socjolingwistyczne
Zdzisław Aleksander
211-222
Status społeczno-zawodowy niewidzących kobiet w wieku 50+
Marzenna Zaorska
223-236
PDF
Jakość życia nauczycieli emerytów i rencistów
Krzysztof Zajdel
237-252
PDF
III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych
Andragogiki portret zbiorowy w kontekście dyskusji o sensie badań biograficznych
Władysława Szulakiewicz
253-266
PDF
W 90. rocznicę urodzin – Profesor Halina Szwarc – twórczyni uniwersytetów trzeciego wieku w Polsce
Józef Półturzycki
267-278
PDF
Maria Borowiecka – niedokończony biogram
Tadeusz Aleksander
279-288
PDF
Idee Jana Amosa Komeńskiego jako inspiracja dla andragogów
Jiří Pavlů
289-300
PDF
Od miejsc pamięci narodowej do miejsc żywej pamięci – implikacje dla andragogiki
Kinga Majchrzak
301-312
PDF
IV. Edukacja dorosłych za granicą
Edukacja dorosłych we Włoszech na przełomie XX i XXI wieku
Olga Czerniawska
313-330
PDF
Sieci i sieciowanie jako środek kształcenia i wyzwanie Skandynawii
Antra Carlsen
331-342
PDF
Szansa na lepszą przyszłość. Edukacja dorosłych w systemie penitencjarnym Azji Środkowej
Tatiana Zaiczenko
343-354
PDF
V. Raporty z projektów badawczych
„Mikroświaty macierzyństwa”
Martyna Pryszmont-Ciesielska
357-366
PDF
Uczenie się w sytuacji przyjaźni w perspektywie andragogicznej
Anna Gutowska
367-386
PDF
[Artykuł wycofany z powodu plagiatu/ Article retracted because of plagiarism] Wyniki Polaków w Międzynarodowym Badaniu Kompetencji Dorosłych (PIAAC)
Alina Matlakiewicz, Anna Matusiak
387-400
PDF
Aktualia
VII Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – osobliwości biografii edukacyjnych”, Łódź, 15–16 luty 2013r.
Joanna Stelmaszczyk
403-407
PDF
Aktywizacja seniorów – między powinnością a profesją – kształcenie i działanie, Kielce, 8–9 maja 2013 r.
Małgorzata Stawiak-Ososińska
408-414
PDF
XV Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców, Międzygórze, 20–24 maja 2013 r.
Magdalena Sasin
415-420
PDF
Sprawozdanie z XI Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Kształcenie przez całe życie. Edukacja ustawiczna dla zrównoważonego rozwoju”, Sankt Petersburg 31 maja – 2 czerwca 2013 r.
Ewa Kula
421-424
PDF
III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Profilaktyka, wsparcie i resocjalizacja a środowisko lokalne. Perspektywy krytyczne” i VII Międzynarodowy Probacyjny Turniej Piłkarski, Lębork 05–06 lipca 2013 r.
Michał Szykut
425-428
PDF
ESREA: The 7th European Research Conference “Changing configurations of adult education in transitional times”), Berlin 4–7 września 2013 r.
Anna Matusiak, Agata Szwech
429-430
PDF
Jubileusz 30-lecia Kaszubskiego Uniwersytetu Ludowego, Szymbark–Wieżyca, 7 listopad 2013 r..
Alina Leszczyńska, Monika Rolbiecka
431-434
PDF
Sprawozdanie z konferencji naukowej: „Kształcenie ustawiczne dla potrzeb rynku pracy”– Poznań 27 listopada 2013 r.
Anna Wawrzonek, Małgorzata Rosalska
434-439
PDF
Sprawozdanie z seminarium naukowego „Narracje andragogiczne od pokolenia »boomu edukacyjnego« do pokolenia Y i Z” – Warszawa, 12 grudnia 2013 r.
Ewa I. Kurek
440-444
PDF
The project “Regional Network of Universities of the Third Age University of Economy in Bydgoszcz opportunity for the development of cultural and artistic seniors”
Przemysław Ziółkowski
445-446
PDF
Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2013 roku
Tomasz Maliszewski
447-452
PDF
VI. Zaproszenia
VIII Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – biografie edukacyjne w kontekście całożyciowego uczenia się”, Łódź, 7-8.02.2014 r.
453-454
PDF
VIII Zakopiańska Konferencja Andragogiczna "Społeczno-kulturowe aspekty czasu w kontekście uczenia się dorosłych, Zakopane, 15–16 maj 2014 r.
454-457
PDF
XVI Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców, Zielona Góra, 26–29.05.2014 r.
457-458
PDF
Recenzje
Anna Anioł, Stanisław Anioł, Marian Śmidowski, „Materiały szkoleniowe w zakresie metod prowadzenia instruktażu stanowiskowego”, Wydawnictwo Tarbonus, Kraków–Tarnobrzeg 2012
Artur Fabiś
461-464
PDF
Beata Borowska-Beszta, „Etnografia stylu życia kultury dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju”, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013
Anna Frąckowiak
465-469
PDF
Beata Cytowska, „Trudne drogi adaptacji. Wątki emancypacyjne w analizie sytuacji dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnym społeczeństwie polskim”, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2012
Anna Gutowska
470-472
PDF
Sebastian Dec, Przemysław Frąckowiak, Michał Szykut (red.), „Wybrane zagadnienia profilaktyki, resocjalizacji i readaptacji społecznej w kontekście pedagogiki nadziei”, Próby i Szkice Humanistyczne, t. 7, Wyd. WWSSE, Środa Wielkopolska 2013
Joanna Kamińska
473-478
PDF
Elżbieta Dubas, Arkadiusz Wąsiński (red.), „Edukacyjna przestrzeń starości”, t. 1, Wyd. Naukowe Śląsk, Katowice 2012
Olga Czerniawska
479-481
PDF
Alicja Jurgiel-Aleksander: „Doświadczenia edukacyjne w perspektywie andragogicznej. Studium biograficzno- -fenomenologiczne”, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2013
Ewa Kurantowicz
482-485
PDF
Studia Poradoznawcze. Journal of Counsellogy 2012, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2012
Olga Czerniawska
486-491
PDF
Bernd Käpplinger, Steffi Robak, Sabine Schmidt-Lauff (red.), „Engagament für die Erwachsenenbildung. Ethische Bezugsnahmen und demokratische Verantwortung“, Waxmann Verlag, Wiesbaden 2013
Hanna Solarczyk-Szwec
492-494
PDF
Michał Klichowski, „Między linearnością a klikaniem. O społecznych konstrukcjach podejść do uczenia się”, Wyd. Impuls, Kraków 2012
Agata Szwech
495-497
PDF
Andrzej Klimczuk, „Kapitał społeczny ludzi starych na przykładzie mieszkańców miasta Białystok”, Wydawnictwo Wiedza i Edukacja, Lublin 2012
Iwona Murawska
498-501
PDF
Ewa Kurantowicz (red.), „Poradnik trenera osób starszych. Seria: Silver Team, czyli potęga doświadczenia”, Wyd. Dobre Kadry Centrum Badawczo-Szkoleniowe, Wrocław 2013
Alina Matlakiewicz
502-504
PDF
Grzegorz Mazurkiewicz (red.), „Przywództwo i zmiana w edukacji. Ewaluacja jako mechanizm doskonalenia”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013
Anna Matusiak
505-509
PDF
Nina Ogińska-Bulik, „Pozytywne skutki doświadczeń traumatycznych, czyli kiedy łzy zamieniają się w perły”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013
Małgorzata Rutkowska
510-516
PDF
Małgorzata Olejarz (red.), „Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 14, Wyd. Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2013
Anna Matusiak, Agata Szwech
517-522
PDF
Jacek Piekarski, Liliana Tomaszewska, Agnieszka Głowala (red.), „Edukacja jako całożyciowe doświadczenie”, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku, Płock 2012
Magdalena Przybylińska
523-525
PDF
Beata Przyborowska, „Pedagogika innowacyjności. Między teorią i praktyką”, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2013
Piotr Błajet
526-530
PDF
Elżbieta Siarkiewicz, Ewa Trębińska-Szumigraj, Daria Zielińska-Pękał, „Edukacyjne prowokacje. Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców”, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012
Kinga Majchrzak
530-534
PDF
Aneta Słowik, „Trzy fale powojennej emigracji. O doświadczeniach biograficznych polskich emigrantów z Newcastle Upon Tyne”, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013
Olga Czerniawska
535-538
PDF
Jan Socha (red.), „Z kochania się rodzi. Uniwersytety ludowe – przeszłość i teraźniejszość”, Oficyna Wydawnicza Stopka, Warszawa-Łomża 2013
Tomasz Maliszewski
539-541
PDF
Lidia Anna Wiśniewska, Agata Celińska-Miszczuk (red.), „Oblicza otyłości. Interdyscyplinarne ujęcie”, Wydawnictwo Difin SA, Warszawa 2013
Agata Wołowska
542-544
PDF
Agata Wołowska, „Przywiązanie do organizacji a kontrakt psychologiczny”, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013
Lidia A. Wiśniewska
545-548
PDF
Przemysław Ziółkowski, „Student 50+. Poradnik dla organizatorów uniwersytetów trzeciego wieku”, Wyd. WSG, Bydgoszcz 2013
Hanna Solarczyk-Szwec
549-550
PDF
Rocznik Andragogiczny 2012, Wyd. ITE, Warszawa-Toruń 2012
Agnieszka Biedzińska, Agata Chorościn
551-555
PDF
Felieton
Rok 2013
Józef Półturzycki
559-564
PDF
Wyszukiwanie
Wyszukiwanie
Wpisz wyszukiwaną frazę
Szukaj
Przeglądaj
Indeks autorów
Lista archiwalnych numerów
Użytkownik
Użytkownik
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapamiętaj mnie
Zaloguj się
Aktualny numer
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Newsletter
Zapisz się
Wypisz się
Język / Language
Deutsch
English
Język Polski