Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Tom 20 (2013)
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 20 (2013)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 20 (2013) /
  4. Spis treści

Tom 20 (2013)

Spis treści

« Powrót

Wprowadzenie

  • Wprowadzenie
    Józef Półturzycki, Hanna Solarczyk-Szwec
    21-24
    PDF

II Zjazd Andragogiczny: Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian, Toruń 15-16.05.2013 r.

  • Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian. Wprowadzenie w problematykę
    Hanna Solarczyk-Szwec
    25-28
    PDF
  • Sprawozdanie z II Zjazdu Andragogicznego
    Kinga Majchrzak, Hanna Solarczyk-Szwec
    29-38
    PDF

I. Edukacja dorosłych – kompetencje – rynek pracy

  • Od kapitału adaptacyjnego do rozwojowego Polaków. Niektóre uwarunkowania zmiany
    Hanna Solarczyk-Szwec
    41-64
    PDF
  • Dyskurs uczenia się przez całe życie: administrowanie kompetencjami czy pytanie o ich sens i znaczenie?
    Alicja Jurgiel-Aleksander, Adam Jagiełło-Rusiłowski
    65-74
    PDF
  • Postrzeganie własnych kompetencji zawodowych przez studentów pedagogiki UMCS
    Grzegorz Sanecki
    75-90
    PDF
  • Wykształcenie a konkurencyjność na rynku pracy. Odniesienia na przykładzie aktywności edukacyjnej studentów pedagogiki KA im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie i PWSZ im. Witelona w Legnicy
    Anna Kowal-Orczykowska, Anna Pabiańczyk
    91-108
    PDF
  • Poczucie skuteczności wychowawczej kandydatów na nauczycieli w Polsce i Słowacji
    Krzysztof Rubacha, Mariana Sirotová
    109-118
    PDF
  • Satysfakcja z pracy i jej wyznaczniki a poczucie jakości życia urzędników
    Agata Wołowska
    119-132
    PDF

II. Wyzwania starzejącego się społeczeństwa

  • Starość znana i nieznana – wybrane refleksje nad współczesną starością
    Elżbieta Dubas
    135-152
    PDF
  • Vom Glück zu Lernen. O szczęściu w uczeniu się
    Sabine Schmidt-Lauff
    153-172
    PDF (Deutsch)
  • Znaczenie krytycznej gerontologii edukacyjnej dla badań i praktyki
    Małgorzata Malec Rawiński
    173-184
    PDF
  • Uczenie się jako strategia pozytywnego starzenia się
    Renata Konieczna-Woźniak
    185-200
    PDF
  • Starzenie się społeczeństwa i rola mediów społecznościowych. Potrzeby edukacyjne wieku i rola mediów społecznościowych w nauce
    János Szigeti Tóth
    201-210
    PDF
  • O porozumiewaniu i uczeniu się od siebie pokoleń rodzinnych – ujęcie socjolingwistyczne
    Zdzisław Aleksander
    211-222
  • Status społeczno-zawodowy niewidzących kobiet w wieku 50+
    Marzenna Zaorska
    223-236
    PDF
  • Jakość życia nauczycieli emerytów i rencistów
    Krzysztof Zajdel
    237-252
    PDF

III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych

  • Andragogiki portret zbiorowy w kontekście dyskusji o sensie badań biograficznych
    Władysława Szulakiewicz
    253-266
    PDF
  • W 90. rocznicę urodzin – Profesor Halina Szwarc – twórczyni uniwersytetów trzeciego wieku w Polsce
    Józef Półturzycki
    267-278
    PDF
  • Maria Borowiecka – niedokończony biogram
    Tadeusz Aleksander
    279-288
    PDF
  • Idee Jana Amosa Komeńskiego jako inspiracja dla andragogów
    Jiří Pavlů
    289-300
    PDF
  • Od miejsc pamięci narodowej do miejsc żywej pamięci – implikacje dla andragogiki
    Kinga Majchrzak
    301-312
    PDF

IV. Edukacja dorosłych za granicą

  • Edukacja dorosłych we Włoszech na przełomie XX i XXI wieku
    Olga Czerniawska
    313-330
    PDF
  • Sieci i sieciowanie jako środek kształcenia i wyzwanie Skandynawii
    Antra Carlsen
    331-342
    PDF
  • Szansa na lepszą przyszłość. Edukacja dorosłych w systemie penitencjarnym Azji Środkowej
    Tatiana Zaiczenko
    343-354
    PDF

V. Raporty z projektów badawczych

  • „Mikroświaty macierzyństwa”
    Martyna Pryszmont-Ciesielska
    357-366
    PDF
  • Uczenie się w sytuacji przyjaźni w perspektywie andragogicznej
    Anna Gutowska
    367-386
    PDF
  • [Artykuł wycofany z powodu plagiatu/ Article retracted because of plagiarism] Wyniki Polaków w Międzynarodowym Badaniu Kompetencji Dorosłych (PIAAC)
    Alina Matlakiewicz, Anna Matusiak
    387-400
    PDF

Aktualia

  • VII Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – osobliwości biografii edukacyjnych”, Łódź, 15–16 luty 2013r.
    Joanna Stelmaszczyk
    403-407
    PDF
  • Aktywizacja seniorów – między powinnością a profesją – kształcenie i działanie, Kielce, 8–9 maja 2013 r.
    Małgorzata Stawiak-Ososińska
    408-414
    PDF
  • XV Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców, Międzygórze, 20–24 maja 2013 r.
    Magdalena Sasin
    415-420
    PDF
  • Sprawozdanie z XI Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Kształcenie przez całe życie. Edukacja ustawiczna dla zrównoważonego rozwoju”, Sankt Petersburg 31 maja – 2 czerwca 2013 r.
    Ewa Kula
    421-424
    PDF
  • III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Profilaktyka, wsparcie i resocjalizacja a środowisko lokalne. Perspektywy krytyczne” i VII Międzynarodowy Probacyjny Turniej Piłkarski, Lębork 05–06 lipca 2013 r.
    Michał Szykut
    425-428
    PDF
  • ESREA: The 7th European Research Conference “Changing configurations of adult education in transitional times”), Berlin 4–7 września 2013 r.
    Anna Matusiak, Agata Szwech
    429-430
    PDF
  • Jubileusz 30-lecia Kaszubskiego Uniwersytetu Ludowego, Szymbark–Wieżyca, 7 listopad 2013 r..
    Alina Leszczyńska, Monika Rolbiecka
    431-434
    PDF
  • Sprawozdanie z konferencji naukowej: „Kształcenie ustawiczne dla potrzeb rynku pracy”– Poznań 27 listopada 2013 r.
    Anna Wawrzonek, Małgorzata Rosalska
    434-439
    PDF
  • Sprawozdanie z seminarium naukowego „Narracje andragogiczne od pokolenia »boomu edukacyjnego« do pokolenia Y i Z” – Warszawa, 12 grudnia 2013 r.
    Ewa I. Kurek
    440-444
    PDF
  • The project “Regional Network of Universities of the Third Age University of Economy in Bydgoszcz opportunity for the development of cultural and artistic seniors”
    Przemysław Ziółkowski
    445-446
    PDF
  • Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2013 roku
    Tomasz Maliszewski
    447-452
    PDF

VI. Zaproszenia

  • VIII Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – biografie edukacyjne w kontekście całożyciowego uczenia się”, Łódź, 7-8.02.2014 r.
    453-454
    PDF
  • VIII Zakopiańska Konferencja Andragogiczna "Społeczno-kulturowe aspekty czasu w kontekście uczenia się dorosłych, Zakopane, 15–16 maj 2014 r.
    454-457
    PDF
  • XVI Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców, Zielona Góra, 26–29.05.2014 r.
    457-458
    PDF

Recenzje

  • Anna Anioł, Stanisław Anioł, Marian Śmidowski, „Materiały szkoleniowe w zakresie metod prowadzenia instruktażu stanowiskowego”, Wydawnictwo Tarbonus, Kraków–Tarnobrzeg 2012
    Artur Fabiś
    461-464
    PDF
  • Beata Borowska-Beszta, „Etnografia stylu życia kultury dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju”, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013
    Anna Frąckowiak
    465-469
    PDF
  • Beata Cytowska, „Trudne drogi adaptacji. Wątki emancypacyjne w analizie sytuacji dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnym społeczeństwie polskim”, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2012
    Anna Gutowska
    470-472
    PDF
  • Sebastian Dec, Przemysław Frąckowiak, Michał Szykut (red.), „Wybrane zagadnienia profilaktyki, resocjalizacji i readaptacji społecznej w kontekście pedagogiki nadziei”, Próby i Szkice Humanistyczne, t. 7, Wyd. WWSSE, Środa Wielkopolska 2013
    Joanna Kamińska
    473-478
    PDF
  • Elżbieta Dubas, Arkadiusz Wąsiński (red.), „Edukacyjna przestrzeń starości”, t. 1, Wyd. Naukowe Śląsk, Katowice 2012
    Olga Czerniawska
    479-481
    PDF
  • Alicja Jurgiel-Aleksander: „Doświadczenia edukacyjne w perspektywie andragogicznej. Studium biograficzno- -fenomenologiczne”, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2013
    Ewa Kurantowicz
    482-485
    PDF
  • Studia Poradoznawcze. Journal of Counsellogy 2012, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2012
    Olga Czerniawska
    486-491
    PDF
  • Bernd Käpplinger, Steffi Robak, Sabine Schmidt-Lauff (red.), „Engagament für die Erwachsenenbildung. Ethische Bezugsnahmen und demokratische Verantwortung“, Waxmann Verlag, Wiesbaden 2013
    Hanna Solarczyk-Szwec
    492-494
    PDF
  • Michał Klichowski, „Między linearnością a klikaniem. O społecznych konstrukcjach podejść do uczenia się”, Wyd. Impuls, Kraków 2012
    Agata Szwech
    495-497
    PDF
  • Andrzej Klimczuk, „Kapitał społeczny ludzi starych na przykładzie mieszkańców miasta Białystok”, Wydawnictwo Wiedza i Edukacja, Lublin 2012
    Iwona Murawska
    498-501
    PDF
  • Ewa Kurantowicz (red.), „Poradnik trenera osób starszych. Seria: Silver Team, czyli potęga doświadczenia”, Wyd. Dobre Kadry Centrum Badawczo-Szkoleniowe, Wrocław 2013
    Alina Matlakiewicz
    502-504
    PDF
  • Grzegorz Mazurkiewicz (red.), „Przywództwo i zmiana w edukacji. Ewaluacja jako mechanizm doskonalenia”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013
    Anna Matusiak
    505-509
    PDF
  • Nina Ogińska-Bulik, „Pozytywne skutki doświadczeń traumatycznych, czyli kiedy łzy zamieniają się w perły”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013
    Małgorzata Rutkowska
    510-516
    PDF
  • Małgorzata Olejarz (red.), „Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 14, Wyd. Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2013
    Anna Matusiak, Agata Szwech
    517-522
    PDF
  • Jacek Piekarski, Liliana Tomaszewska, Agnieszka Głowala (red.), „Edukacja jako całożyciowe doświadczenie”, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku, Płock 2012
    Magdalena Przybylińska
    523-525
    PDF
  • Beata Przyborowska, „Pedagogika innowacyjności. Między teorią i praktyką”, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2013
    Piotr Błajet
    526-530
    PDF
  • Elżbieta Siarkiewicz, Ewa Trębińska-Szumigraj, Daria Zielińska-Pękał, „Edukacyjne prowokacje. Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców”, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012
    Kinga Majchrzak
    530-534
    PDF
  • Aneta Słowik, „Trzy fale powojennej emigracji. O doświadczeniach biograficznych polskich emigrantów z Newcastle Upon Tyne”, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013
    Olga Czerniawska
    535-538
    PDF
  • Jan Socha (red.), „Z kochania się rodzi. Uniwersytety ludowe – przeszłość i teraźniejszość”, Oficyna Wydawnicza Stopka, Warszawa-Łomża 2013
    Tomasz Maliszewski
    539-541
    PDF
  • Lidia Anna Wiśniewska, Agata Celińska-Miszczuk (red.), „Oblicza otyłości. Interdyscyplinarne ujęcie”, Wydawnictwo Difin SA, Warszawa 2013
    Agata Wołowska
    542-544
    PDF
  • Agata Wołowska, „Przywiązanie do organizacji a kontrakt psychologiczny”, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013
    Lidia A. Wiśniewska
    545-548
    PDF
  • Przemysław Ziółkowski, „Student 50+. Poradnik dla organizatorów uniwersytetów trzeciego wieku”, Wyd. WSG, Bydgoszcz 2013
    Hanna Solarczyk-Szwec
    549-550
    PDF
  • Rocznik Andragogiczny 2012, Wyd. ITE, Warszawa-Toruń 2012
    Agnieszka Biedzińska, Agata Chorościn
    551-555
    PDF

Felieton

  • Rok 2013
    Józef Półturzycki
    559-564
    PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa