Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Start typing
Search
Register
Login
Language
Deutsch
English
Język Polski
Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Scientific Council
Reviewers
Zasady etyki publikacyjnej
Informacja o niepobieraniu opłat
Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Language:
Deutsch
English
Język Polski
AY
Vol. 20 (2013)
Home
/
Vol. 20 (2013)
Home
/
Archives
/
Vol. 20 (2013)
/
Table of contents
Vol. 20 (2013)
Table of contents
« Back
Introduction
Introduction
Józef Półturzycki, Hanna Solarczyk-Szwec
21-24
PDF (Język Polski)
II Zjazd Andragogiczny: Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian, Toruń 15-16.05.2013 r.
Theory and practice of adult education in the process of change. Introduction to the issues
Hanna Solarczyk-Szwec
25-28
PDF (Język Polski)
2nd Andragogy Congress
Kinga Majchrzak, Hanna Solarczyk-Szwec
29-38
PDF (Język Polski)
I. Edukacja dorosłych – kompetencje – rynek pracy
From the adaptive to the development capital of Poles. Some determinants of the change
Hanna Solarczyk-Szwec
41-64
PDF (Język Polski)
Lifelong learning discourse: management of competencies or inquiry into their meaning?
Alicja Jurgiel-Aleksander, Adam Jagiełło-Rusiłowski
65-74
PDF (Język Polski)
Acquired professional competences in the assessment of MSCU pedagogy students
Grzegorz Sanecki
75-90
PDF (Język Polski)
Education vs. competitiveness in the labor market. Reference the example of educational activity of students of pedagogy KA them. A. University College in Krakow and PWSZ them. Witelona in Legnica
Anna Kowal-Orczykowska, Anna Pabiańczyk
91-108
PDF (Język Polski)
The sense of educational effectiveness among students teacherstudies in Poland and Slovakia
Krzysztof Rubacha, Mariana Sirotová
109-118
PDF (Język Polski)
Job satisfaction and its predictors, and the sense of life quality among white-collar workers
Agata Wołowska
119-132
PDF (Język Polski)
II. Wyzwania starzejącego się społeczeństwa
Old age known and unknown – chosen reflections on contemporary old age
Elżbieta Dubas
135-152
PDF (Język Polski)
The fortune of learning
Sabine Schmidt-Lauff
153-172
PDF (Deutsch)
The meaning of critical educational gerontology for research and practice
Małgorzata Malec Rawiński
173-184
PDF (Język Polski)
Learning as a positive aging strategy
Renata Konieczna-Woźniak
185-200
PDF (Język Polski)
Ageing society and the role of social media. Educational needs of aged and the role of social media in their learning
János Szigeti Tóth
201-210
PDF (Język Polski)
On communication and mutual learning among generations in families- socio-linguistic approach
Zdzisław Aleksander
211-222
The social and professional status of blind women in the age of 50+
Marzenna Zaorska
223-236
PDF (Język Polski)
The quality of the teachers pensioners
Krzysztof Zajdel
237-252
PDF (Język Polski)
III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych
Group Portrait of Andragogy in the Context of Discussion about the Meaning of Biographical Research
Władysława Szulakiewicz
253-266
PDF (Język Polski)
Professor Halina Szwarc – the creator of Universities of the Third Age in Poland
Józef Półturzycki
267-278
PDF (Język Polski)
Maria Borowiecka – unfinished biography
Tadeusz Aleksander
279-288
PDF (Język Polski)
Pedagogical ideas of Jan Amos Komeński
Jiří Pavlů
289-300
PDF (Język Polski)
From national memorials to the places of living memory – the implications for education
Kinga Majchrzak
301-312
PDF (Język Polski)
IV. Edukacja dorosłych za granicą
Adult Education in Italy at the turn of XX and XXI century
Olga Czerniawska
313-330
PDF (Język Polski)
Networks and networking in adult education as means of learning and addressing challenges in the Nordic region
Antra Carlsen
331-342
PDF (Język Polski)
A chance for a better future. Adult education in the prison system in Central Asia
Tatiana Zaiczenko
343-354
PDF (Język Polski)
V. Raporty z projektów badawczych
Microworlds of motherhood
Martyna Pryszmont-Ciesielska
357-366
PDF (Język Polski)
Adult learning in friendship in the andragogical perspective
Anna Gutowska
367-386
PDF (Język Polski)
[Article retracted because of plagiarism] The differentiation of Competence of Employed and Unemployed. The Results of Poles of the Programme for the International Assessment of Adult Competences (PIAAC)
Alina Matlakiewicz, Anna Matusiak
387-400
PDF (Język Polski)
Aktualia
The 7th Lodz Biographical Conference “Biography and research into biography – the peculiarities of educational biography”, Łódź, 15–16.02.2013
Joanna Stelmaszczyk
403-407
PDF (Język Polski)
Seniors activation – between duty and profession – education and action, Kielce, 8–9.05.2013
Małgorzata Stawiak-Ososińska
408-414
PDF (Język Polski)
The 15th Summer School for Andragogues and Counselors, Miedzygorze, 20–24.05.2013
Magdalena Sasin
415-420
PDF (Język Polski)
The 11th International Conference “Education throught life. Lifelong education for sustainable development”, Sankt Petersburg, 31.05–2.06 2013
Ewa Kula
421-424
PDF (Język Polski)
The 3rd International Scientific Conference “Prevention, support and rehabilitation and the local environment. Critical Perspectives” and The 7th International Football Probation Tournament, Lębork, 05–06. 07. 2013
Michał Szykut
425-428
PDF (Język Polski)
ESREA: The 7th European Research Conference “Changing configurations of adult education in transitional times”, Berlin, 4–7.09.2013
Anna Matusiak, Agata Szwech
429-430
PDF (Język Polski)
The 30th Anniversary activities Kashubian Folk High School, Szymbark-Wieżyca, 7.11.2013
Alina Leszczyńska, Monika Rolbiecka
431-434
PDF (Język Polski)
Scientific Conference “Lifelong learning for the needs of the labor market”, Poznań, 27.11.2013
Anna Wawrzonek, Małgorzata Rosalska
434-439
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z seminarium naukowego „Narracje andragogiczne od pokolenia »boomu edukacyjnego« do pokolenia Y i Z” – Warszawa, 12 grudnia 2013 r.
Ewa I. Kurek
440-444
PDF (Język Polski)
The project “Regional Network of Universities of the Third Age University of Economy in Bydgoszcz opportunity for the development of cultural and artistic seniors”
Przemysław Ziółkowski
445-446
PDF (Język Polski)
On activity of the Academic Andragogical Society’s Board in 2013
Tomasz Maliszewski
447-452
PDF (Język Polski)
VI. Zaproszenia
The 8th Biographical Conference in Lodz „Biography and biographical research – educational biographie in lifelong learning context”, Lódź, 7.–8.02.2014
453-454
PDF (Język Polski)
The 8th Andragogical Conference in Zakopane “Socio-cultural aspects of time in adult learning context” Zakopane, 15.-16.05.2014
454-457
PDF (Język Polski)
The 16th Summer School for Andragogues and Counselors, 26–29.05.2014
457-458
PDF (Język Polski)
Recenzje
Anna Anioł, Stanisław Anioł, Marian Śmidowski, „Materiały szkoleniowe w zakresie metod prowadzenia instruktażu stanowiskowego”, Wydawnictwo Tarbonus, Kraków–Tarnobrzeg 2012
Artur Fabiś
461-464
PDF (Język Polski)
Beata Borowska-Beszta, „Etnografia stylu życia kultury dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju”, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013
Anna Frąckowiak
465-469
PDF (Język Polski)
Beata Cytowska, „Trudne drogi adaptacji. Wątki emancypacyjne w analizie sytuacji dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnym społeczeństwie polskim”, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2012
Anna Gutowska
470-472
PDF (Język Polski)
Sebastian Dec, Przemysław Frąckowiak, Michał Szykut (red.), „Wybrane zagadnienia profilaktyki, resocjalizacji i readaptacji społecznej w kontekście pedagogiki nadziei”, Próby i Szkice Humanistyczne, t. 7, Wyd. WWSSE, Środa Wielkopolska 2013
Joanna Kamińska
473-478
PDF (Język Polski)
Elżbieta Dubas, Arkadiusz Wąsiński (red.), „Edukacyjna przestrzeń starości”, t. 1, Wyd. Naukowe Śląsk, Katowice 2012
Olga Czerniawska
479-481
PDF (Język Polski)
Alicja Jurgiel-Aleksander: „Doświadczenia edukacyjne w perspektywie andragogicznej. Studium biograficzno- -fenomenologiczne”, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2013
Ewa Kurantowicz
482-485
PDF (Język Polski)
Studia Poradoznawcze. Journal of Counsellogy 2012, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2012
Olga Czerniawska
486-491
PDF (Język Polski)
Bernd Käpplinger, Steffi Robak, Sabine Schmidt-Lauff (red.), „Engagament für die Erwachsenenbildung. Ethische Bezugsnahmen und demokratische Verantwortung“, Waxmann Verlag, Wiesbaden 2013
Hanna Solarczyk-Szwec
492-494
PDF (Język Polski)
Michał Klichowski, „Między linearnością a klikaniem. O społecznych konstrukcjach podejść do uczenia się”, Wyd. Impuls, Kraków 2012
Agata Szwech
495-497
PDF (Język Polski)
Andrzej Klimczuk, „Kapitał społeczny ludzi starych na przykładzie mieszkańców miasta Białystok”, Wydawnictwo Wiedza i Edukacja, Lublin 2012
Iwona Murawska
498-501
PDF (Język Polski)
Ewa Kurantowicz (red.), „Poradnik trenera osób starszych. Seria: Silver Team, czyli potęga doświadczenia”, Wyd. Dobre Kadry Centrum Badawczo-Szkoleniowe, Wrocław 2013
Alina Matlakiewicz
502-504
PDF (Język Polski)
Grzegorz Mazurkiewicz (red.), „Przywództwo i zmiana w edukacji. Ewaluacja jako mechanizm doskonalenia”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013
Anna Matusiak
505-509
PDF (Język Polski)
Nina Ogińska-Bulik, „Pozytywne skutki doświadczeń traumatycznych, czyli kiedy łzy zamieniają się w perły”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013
Małgorzata Rutkowska
510-516
PDF (Język Polski)
Małgorzata Olejarz (red.), „Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 14, Wyd. Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2013
Anna Matusiak, Agata Szwech
517-522
PDF (Język Polski)
Jacek Piekarski, Liliana Tomaszewska, Agnieszka Głowala (red.), „Edukacja jako całożyciowe doświadczenie”, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku, Płock 2012
Magdalena Przybylińska
523-525
PDF (Język Polski)
Beata Przyborowska, „Pedagogika innowacyjności. Między teorią i praktyką”, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2013
Piotr Błajet
526-530
PDF (Język Polski)
Elżbieta Siarkiewicz, Ewa Trębińska-Szumigraj, Daria Zielińska-Pękał, „Edukacyjne prowokacje. Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców”, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012
Kinga Majchrzak
530-534
PDF (Język Polski)
Aneta Słowik, „Trzy fale powojennej emigracji. O doświadczeniach biograficznych polskich emigrantów z Newcastle Upon Tyne”, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013
Olga Czerniawska
535-538
PDF (Język Polski)
Jan Socha (red.), „Z kochania się rodzi. Uniwersytety ludowe – przeszłość i teraźniejszość”, Oficyna Wydawnicza Stopka, Warszawa-Łomża 2013
Tomasz Maliszewski
539-541
PDF (Język Polski)
Lidia Anna Wiśniewska, Agata Celińska-Miszczuk (red.), „Oblicza otyłości. Interdyscyplinarne ujęcie”, Wydawnictwo Difin SA, Warszawa 2013
Agata Wołowska
542-544
PDF (Język Polski)
Agata Wołowska, „Przywiązanie do organizacji a kontrakt psychologiczny”, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013
Lidia A. Wiśniewska
545-548
PDF (Język Polski)
Przemysław Ziółkowski, „Student 50+. Poradnik dla organizatorów uniwersytetów trzeciego wieku”, Wyd. WSG, Bydgoszcz 2013
Hanna Solarczyk-Szwec
549-550
PDF (Język Polski)
Rocznik Andragogiczny 2012, Wyd. ITE, Warszawa-Toruń 2012
Agnieszka Biedzińska, Agata Chorościn
551-555
PDF (Język Polski)
Feuilleton
Rok 2013
Józef Półturzycki
559-564
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Search
Browse
Browse Author Index
Issue archive
User
User
Username
*
Required
Password
*
Required
Remember me
Login
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Language
Deutsch
English
Język Polski