Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Wykształcenie a konkurencyjność na rynku pracy. Odniesienia na przykładzie aktywności edukacyjnej studentów pedagogiki KA im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie i PWSZ im. Witelona w Legnicy
  • Strona domowa
  • /
  • Wykształcenie a konkurencyjność na rynku pracy. Odniesienia na przykładzie aktywności edukacyjnej studentów pedagogiki KA im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie i PWSZ im. Witelona w Legnicy
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 20 (2013) /
  4. I. Edukacja dorosłych – kompetencje – rynek pracy

Wykształcenie a konkurencyjność na rynku pracy. Odniesienia na przykładzie aktywności edukacyjnej studentów pedagogiki KA im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie i PWSZ im. Witelona w Legnicy

Autor

  • Anna Kowal-Orczykowska Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy
  • Anna Pabiańczyk Krakowska Akademia im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2013.004

Słowa kluczowe

edukacja dorosłych, konkurencja, rynek, ponowoczesność

Abstrakt

Zmienność współczesnego, postmodernistycznego świata jest przyczyną wielu trudności doświadczanych przez dzisiejszych dorosłych studentów. Artykuł jest próbą przyjrzenia się ich aktywności edukacyjnej na przykładzie dorosłych studentów pedagogiki dwóch wyższych uczelni. Jest to próba zidentyfikowania ich oczekiwań dotyczących kariery i ogólnego rozumienia sytuacji pedagoga na współczesnym rynku pracy. Wreszcie wskazania działań podejmowanych przez nich celem podniesienia własnej konkurencyjności.

Bibliografia

Bauman Z. (wydanie specjalne), Wieczność w opałach, czyli o wyzwaniach pedagogicznych płynnej nowoczesności, „Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja”, Numer specjalny, s. 21.

Chmielecka E., Marciniak Z., Kraśniewski A. (2010), Krajowe ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego [w:] Autonomia programowa uczelni. Projekt Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego: „Krajowe ramy kwalifikacji w szkolnictwie wyższym jako narzędzie poprawy jakości kształcenia”, Warszawa.

Dąbrowska A. (2002), Edukacja a rynek pracy [w:] Zbierzchowska A. (red.), Kształcenie

ustawiczne w warunkach globalizacji i rozwoju społeczeństwa informacyjnego, Warszawa.

Europejskie ramy kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie (ERK), (2009), Wspólnoty Europejskie, s. 6.

Klus-Stańska D. (2005), Nowicka M., Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Warszawa

, s. 227.

Kraśniewski A. (2009), Proces boloński: to już 10 lat, Warszawa, s. 87.

Kwieciński Z. (2002), Wykluczanie, Toruń, s. 19–22.

Malewski M. (2002), Edukacja dorosłych w pojęciowym zgiełku. Próba rekonstrukcji zmieniającej się racjonalności andragogiki [w:] Edukacja dorosłych w erze globalizmu, Wesołowska A. (red.), Płock, s. 187.

Piskorz Z. (2002), Psychologia przedsiębiorczości – sylwetka psychologiczna przedsiębiorcy,

[w:] Wolański M.S. (red.), Studia z nauk społecznych, Polkowice, s. 22.

Salovey P. (Maj 2002), Inteligentnie o emocjach [w:] „Charaktery”, s. 48.

Senge P.M. (2002), Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Kraków,

s. 147.

Z. Wołk Z. (2005), Świat jako market. Edukacja, praca, doradzanie w neoliberalnej rzeczywistości

[w:] Kargulowa A., S. Kwiatkowski S., T. Szkudlarek T. (red.), Rynek i kultura neoliberalna a edukacja, Kraków, s. 81.

Rocznik Andragogiczny

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-05-13

Jak cytować

1.
KOWAL-ORCZYKOWSKA, Anna & PABIAŃCZYK, Anna. Wykształcenie a konkurencyjność na rynku pracy. Odniesienia na przykładzie aktywności edukacyjnej studentów pedagogiki KA im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie i PWSZ im. Witelona w Legnicy. Rocznik Andragogiczny [online]. 13 maj 2014, T. 20, s. 91–108. [udostępniono 18.5.2025]. DOI 10.12775/RA.2013.004.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 20 (2013)

Dział

I. Edukacja dorosłych – kompetencje – rynek pracy

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 805
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

edukacja dorosłych, konkurencja, rynek, ponowoczesność
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa