Zum Inhalt springen
Zur Hauptnavigation springen
Zur Fußzeile springen
Start typing
Suchen
Registrieren
Einloggen
Language
Deutsch
English
Język Polski
Menu
Home
Aktuelle Ausgabe
Archiv
Mitteilungen
Über uns
Über die Zeitschrift
Beitragseinreichung
Redaktion
Wissenschaftlicher Beirat
Gutachter
Zasady etyki publikacyjnej
Informacja o niepobieraniu opłat
Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
Schutz personenbezogener Daten
Kontakt
Registrieren
Einloggen
Language:
Deutsch
English
Język Polski
Rocznik Andragogiczny
Bd. 20 (2013)
Home
/
Bd. 20 (2013)
Home
/
Archiv
/
Bd. 20 (2013)
/
Table of contents
Bd. 20 (2013)
Table of contents
« Back
Wprowadzenie
Wprowadzenie
Józef Półturzycki, Hanna Solarczyk-Szwec
21-24
PDF (Język Polski)
II Zjazd Andragogiczny: Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian, Toruń 15-16.05.2013 r.
Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian. Wprowadzenie w problematykę
Hanna Solarczyk-Szwec
25-28
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z II Zjazdu Andragogicznego
Kinga Majchrzak, Hanna Solarczyk-Szwec
29-38
PDF (Język Polski)
I. Edukacja dorosłych – kompetencje – rynek pracy
Od kapitału adaptacyjnego do rozwojowego Polaków. Niektóre uwarunkowania zmiany
Hanna Solarczyk-Szwec
41-64
PDF (Język Polski)
Dyskurs uczenia się przez całe życie: administrowanie kompetencjami czy pytanie o ich sens i znaczenie?
Alicja Jurgiel-Aleksander, Adam Jagiełło-Rusiłowski
65-74
PDF (Język Polski)
Postrzeganie własnych kompetencji zawodowych przez studentów pedagogiki UMCS
Grzegorz Sanecki
75-90
PDF (Język Polski)
Wykształcenie a konkurencyjność na rynku pracy. Odniesienia na przykładzie aktywności edukacyjnej studentów pedagogiki KA im. A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie i PWSZ im. Witelona w Legnicy
Anna Kowal-Orczykowska, Anna Pabiańczyk
91-108
PDF (Język Polski)
Poczucie skuteczności wychowawczej kandydatów na nauczycieli w Polsce i Słowacji
Krzysztof Rubacha, Mariana Sirotová
109-118
PDF (Język Polski)
Satysfakcja z pracy i jej wyznaczniki a poczucie jakości życia urzędników
Agata Wołowska
119-132
PDF (Język Polski)
II. Wyzwania starzejącego się społeczeństwa
Starość znana i nieznana – wybrane refleksje nad współczesną starością
Elżbieta Dubas
135-152
PDF (Język Polski)
Vom Glück zu Lernen. O szczęściu w uczeniu się
Sabine Schmidt-Lauff
153-172
PDF
Znaczenie krytycznej gerontologii edukacyjnej dla badań i praktyki
Małgorzata Malec Rawiński
173-184
PDF (Język Polski)
Uczenie się jako strategia pozytywnego starzenia się
Renata Konieczna-Woźniak
185-200
PDF (Język Polski)
Ageing society and the role of social media. Educational needs of aged and the role of social media in their learning
János Szigeti Tóth
201-210
PDF (Język Polski)
O porozumiewaniu i uczeniu się od siebie pokoleń rodzinnych – ujęcie socjolingwistyczne
Zdzisław Aleksander
211-222
Status społeczno-zawodowy niewidzących kobiet w wieku 50+
Marzenna Zaorska
223-236
PDF (Język Polski)
Jakość życia nauczycieli emerytów i rencistów
Krzysztof Zajdel
237-252
PDF (Język Polski)
III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych
Andragogiki portret zbiorowy w kontekście dyskusji o sensie badań biograficznych
Władysława Szulakiewicz
253-266
PDF (Język Polski)
W 90. rocznicę urodzin – Profesor Halina Szwarc – twórczyni uniwersytetów trzeciego wieku w Polsce
Józef Półturzycki
267-278
PDF (Język Polski)
Maria Borowiecka – niedokończony biogram
Tadeusz Aleksander
279-288
PDF (Język Polski)
Idee Jana Amosa Komeńskiego jako inspiracja dla andragogów
Jiří Pavlů
289-300
PDF (Język Polski)
Od miejsc pamięci narodowej do miejsc żywej pamięci – implikacje dla andragogiki
Kinga Majchrzak
301-312
PDF (Język Polski)
IV. Edukacja dorosłych za granicą
Edukacja dorosłych we Włoszech na przełomie XX i XXI wieku
Olga Czerniawska
313-330
PDF (Język Polski)
Sieci i sieciowanie jako środek kształcenia i wyzwanie Skandynawii
Antra Carlsen
331-342
PDF (Język Polski)
Szansa na lepszą przyszłość. Edukacja dorosłych w systemie penitencjarnym Azji Środkowej
Tatiana Zaiczenko
343-354
PDF (Język Polski)
V. Raporty z projektów badawczych
„Mikroświaty macierzyństwa”
Martyna Pryszmont-Ciesielska
357-366
PDF (Język Polski)
Uczenie się w sytuacji przyjaźni w perspektywie andragogicznej
Anna Gutowska
367-386
PDF (Język Polski)
[Artykuł wycofany z powodu plagiatu/ Article retracted because of plagiarism] Wyniki Polaków w Międzynarodowym Badaniu Kompetencji Dorosłych (PIAAC)
Alina Matlakiewicz, Anna Matusiak
387-400
PDF (Język Polski)
Aktualia
VII Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – osobliwości biografii edukacyjnych”, Łódź, 15–16 luty 2013r.
Joanna Stelmaszczyk
403-407
PDF (Język Polski)
Aktywizacja seniorów – między powinnością a profesją – kształcenie i działanie, Kielce, 8–9 maja 2013 r.
Małgorzata Stawiak-Ososińska
408-414
PDF (Język Polski)
XV Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców, Międzygórze, 20–24 maja 2013 r.
Magdalena Sasin
415-420
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z XI Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Kształcenie przez całe życie. Edukacja ustawiczna dla zrównoważonego rozwoju”, Sankt Petersburg 31 maja – 2 czerwca 2013 r.
Ewa Kula
421-424
PDF (Język Polski)
III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Profilaktyka, wsparcie i resocjalizacja a środowisko lokalne. Perspektywy krytyczne” i VII Międzynarodowy Probacyjny Turniej Piłkarski, Lębork 05–06 lipca 2013 r.
Michał Szykut
425-428
PDF (Język Polski)
ESREA: The 7th European Research Conference “Changing configurations of adult education in transitional times”), Berlin 4–7 września 2013 r.
Anna Matusiak, Agata Szwech
429-430
PDF (Język Polski)
Jubileusz 30-lecia Kaszubskiego Uniwersytetu Ludowego, Szymbark–Wieżyca, 7 listopad 2013 r..
Alina Leszczyńska, Monika Rolbiecka
431-434
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z konferencji naukowej: „Kształcenie ustawiczne dla potrzeb rynku pracy”– Poznań 27 listopada 2013 r.
Anna Wawrzonek, Małgorzata Rosalska
434-439
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z seminarium naukowego „Narracje andragogiczne od pokolenia »boomu edukacyjnego« do pokolenia Y i Z” – Warszawa, 12 grudnia 2013 r.
Ewa I. Kurek
440-444
PDF (Język Polski)
The project “Regional Network of Universities of the Third Age University of Economy in Bydgoszcz opportunity for the development of cultural and artistic seniors”
Przemysław Ziółkowski
445-446
PDF (Język Polski)
Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2013 roku
Tomasz Maliszewski
447-452
PDF (Język Polski)
VI. Zaproszenia
VIII Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – biografie edukacyjne w kontekście całożyciowego uczenia się”, Łódź, 7-8.02.2014 r.
453-454
PDF (Język Polski)
VIII Zakopiańska Konferencja Andragogiczna "Społeczno-kulturowe aspekty czasu w kontekście uczenia się dorosłych, Zakopane, 15–16 maj 2014 r.
454-457
PDF (Język Polski)
XVI Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców, Zielona Góra, 26–29.05.2014 r.
457-458
PDF (Język Polski)
Recenzje
Anna Anioł, Stanisław Anioł, Marian Śmidowski, „Materiały szkoleniowe w zakresie metod prowadzenia instruktażu stanowiskowego”, Wydawnictwo Tarbonus, Kraków–Tarnobrzeg 2012
Artur Fabiś
461-464
PDF (Język Polski)
Beata Borowska-Beszta, „Etnografia stylu życia kultury dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju”, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013
Anna Frąckowiak
465-469
PDF (Język Polski)
Beata Cytowska, „Trudne drogi adaptacji. Wątki emancypacyjne w analizie sytuacji dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnym społeczeństwie polskim”, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2012
Anna Gutowska
470-472
PDF (Język Polski)
Sebastian Dec, Przemysław Frąckowiak, Michał Szykut (red.), „Wybrane zagadnienia profilaktyki, resocjalizacji i readaptacji społecznej w kontekście pedagogiki nadziei”, Próby i Szkice Humanistyczne, t. 7, Wyd. WWSSE, Środa Wielkopolska 2013
Joanna Kamińska
473-478
PDF (Język Polski)
Elżbieta Dubas, Arkadiusz Wąsiński (red.), „Edukacyjna przestrzeń starości”, t. 1, Wyd. Naukowe Śląsk, Katowice 2012
Olga Czerniawska
479-481
PDF (Język Polski)
Alicja Jurgiel-Aleksander: „Doświadczenia edukacyjne w perspektywie andragogicznej. Studium biograficzno- -fenomenologiczne”, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2013
Ewa Kurantowicz
482-485
PDF (Język Polski)
Studia Poradoznawcze. Journal of Counsellogy 2012, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2012
Olga Czerniawska
486-491
PDF (Język Polski)
Bernd Käpplinger, Steffi Robak, Sabine Schmidt-Lauff (red.), „Engagament für die Erwachsenenbildung. Ethische Bezugsnahmen und demokratische Verantwortung“, Waxmann Verlag, Wiesbaden 2013
Hanna Solarczyk-Szwec
492-494
PDF (Język Polski)
Michał Klichowski, „Między linearnością a klikaniem. O społecznych konstrukcjach podejść do uczenia się”, Wyd. Impuls, Kraków 2012
Agata Szwech
495-497
PDF (Język Polski)
Andrzej Klimczuk, „Kapitał społeczny ludzi starych na przykładzie mieszkańców miasta Białystok”, Wydawnictwo Wiedza i Edukacja, Lublin 2012
Iwona Murawska
498-501
PDF (Język Polski)
Ewa Kurantowicz (red.), „Poradnik trenera osób starszych. Seria: Silver Team, czyli potęga doświadczenia”, Wyd. Dobre Kadry Centrum Badawczo-Szkoleniowe, Wrocław 2013
Alina Matlakiewicz
502-504
PDF (Język Polski)
Grzegorz Mazurkiewicz (red.), „Przywództwo i zmiana w edukacji. Ewaluacja jako mechanizm doskonalenia”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013
Anna Matusiak
505-509
PDF (Język Polski)
Nina Ogińska-Bulik, „Pozytywne skutki doświadczeń traumatycznych, czyli kiedy łzy zamieniają się w perły”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013
Małgorzata Rutkowska
510-516
PDF (Język Polski)
Małgorzata Olejarz (red.), „Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 14, Wyd. Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2013
Anna Matusiak, Agata Szwech
517-522
PDF (Język Polski)
Jacek Piekarski, Liliana Tomaszewska, Agnieszka Głowala (red.), „Edukacja jako całożyciowe doświadczenie”, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku, Płock 2012
Magdalena Przybylińska
523-525
PDF (Język Polski)
Beata Przyborowska, „Pedagogika innowacyjności. Między teorią i praktyką”, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2013
Piotr Błajet
526-530
PDF (Język Polski)
Elżbieta Siarkiewicz, Ewa Trębińska-Szumigraj, Daria Zielińska-Pękał, „Edukacyjne prowokacje. Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców”, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012
Kinga Majchrzak
530-534
PDF (Język Polski)
Aneta Słowik, „Trzy fale powojennej emigracji. O doświadczeniach biograficznych polskich emigrantów z Newcastle Upon Tyne”, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013
Olga Czerniawska
535-538
PDF (Język Polski)
Jan Socha (red.), „Z kochania się rodzi. Uniwersytety ludowe – przeszłość i teraźniejszość”, Oficyna Wydawnicza Stopka, Warszawa-Łomża 2013
Tomasz Maliszewski
539-541
PDF (Język Polski)
Lidia Anna Wiśniewska, Agata Celińska-Miszczuk (red.), „Oblicza otyłości. Interdyscyplinarne ujęcie”, Wydawnictwo Difin SA, Warszawa 2013
Agata Wołowska
542-544
PDF (Język Polski)
Agata Wołowska, „Przywiązanie do organizacji a kontrakt psychologiczny”, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013
Lidia A. Wiśniewska
545-548
PDF (Język Polski)
Przemysław Ziółkowski, „Student 50+. Poradnik dla organizatorów uniwersytetów trzeciego wieku”, Wyd. WSG, Bydgoszcz 2013
Hanna Solarczyk-Szwec
549-550
PDF (Język Polski)
Rocznik Andragogiczny 2012, Wyd. ITE, Warszawa-Toruń 2012
Agnieszka Biedzińska, Agata Chorościn
551-555
PDF (Język Polski)
Felieton
Rok 2013
Józef Półturzycki
559-564
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Suchen
Browse
Autor/innenverzeichnis durchblättern
Issue archive
User
User
Benutzer/innen-Name
*
Erforderlich
Passwort
*
Erforderlich
Remember me
Einloggen
Aktuelle Ausgabe
Informationen
Für Leser/innen
Für Autor/innen
Für Bibliothekar/innen
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Sprache
Deutsch
English
Język Polski