Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Search
  • Home
  • /
  • Search
  1. Home /
  2. Search

Search

Advanced filters
Published After
Published Before

Search Results

Found 22 items.
  • Psychological and Pedagogical Care for Children with Special Educational Needs – a System in Poland
    Ditta Baczała, Jarosław Bąbka, Agnieszka Nowicka
    7-20
    2018-06-30
  • Quality Versus Equality. The Integration as the Component of Primarly School’s Excellence – a Cross-Cultural Perspective
    Erika Zolnai, Lajos Hüse, Erzsébet Balogh, Marzanna Farnicka, Vaclav Holecek
    105-124
    2017-02-20
  • Self-Efficacy of Teachers Working in Mainstream Schools – Research Communication
    Beata Maria Nowak
    115–129
    2021-12-16
  • On the Need to Strengthen Social Capital in Pro-Inclusive Education and Supporting People with Disabilities
    Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk
    95–110
    2019-05-31
  • Empirical Constructing of the Managerial Talent Category in Education
    Justyna Śmietańska
    107–127
    2020-06-30
  • The Blessing of The Good Old Special School in Terms of Mandatory Education of Pupils with Disabilities – The Tension Between the Idea of Integration and Reality
    Sławomira Sadowska, Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk
    137-152
    2016-05-15
  • Vital Values in the Hierarchy of Values and the Lifestyle of Student Teachers
    Grażyna Kosiba, Maria Gacek, Agnieszka Bogacz-Walancik, Agnieszka Wojtowicz
    21-40
    2017-12-18
  • Opinions of Future Pedagogues on Educational System Changes Highlighted by the Mass Media
    Błażej Przybylski
    101-117
    2017-12-18
  • Attitudes of Parents Towards Children with a Statement of Special Educational Needs
    Katarzyna Ćwirynkało, Monika Włodarczyk-Dudka, Aleksandra Arciszewska
    35-59
    2016-05-15
  • Positives and Negatives of Distance Education from the Perspective of Teachers with Practical Experience
    Mariana Sirotová, Lukáš Pieš
    121-138
    2023-08-31
  • Blind and visually impaired student (child) in inclusive education
    Marzenna Zaorska
    205-218
    2014-12-05
  • Biographical method against the challenges of special education
    Maria Chodkowska
    125-142
    2014-12-05
  • Cognition by the assimilation as an input into the model by David Silverman
    Andrzej Wojciechowski
    115-124
    2015-01-27
  • The Role of Sail Training as a Factor Strengthening the Hardiness of Extraordinary Youth
    Miłosz Wawrzyniec Romaniuk
    179–192
    2021-06-25
  • The Question of Sex and Gender: “The Non-existent Discourse” in the Teacher Training
    Dorota Pankowska
    129-148
    2015-02-10
  • Expectations and Self-Care of Family Members in Palliative Care. The Analysis of Needs and Workshop Plan
    Małgorzata Fopka-Kowalczyk, Małgorzata Krajnik
    91-110
    2019-12-02
  • Changes of the Population of Deafblindness in Russia
    Tatiana Basilova
    23-36
    2014-12-05
  • A Student with Disability from Several Points of View – Roads and Off-roads of Fulfilling Educational Needs in the Mainstream School
    Zenon Gajdzica
    161-170
    2015-10-12
  • Shamming helpful actions for the handicapped
    Marzenna Zaorska
    81-96
    2015-02-10
  • Teaching Students with Disabilities: Perceived Teacher Competences
    Zdzisław Kazanowski, Agnieszka Żyta, Katarzyna Ćwirynkało, Sławomir Przybyliński
    83-106
    2025-05-19
  • Social and Educational Context of the Poverty of People with Disabilities in Poland
    Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk
    213–234
    2021-12-16
  • Snowball Sampling and Its Non-Trivial Nature
    Sławomir Pasikowski
    105-120
    2024-01-30
1 - 22 of 22 items
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop