Cognition by the assimilation as an input into the model by David Silverman
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2014.009Keywords
David Silverman, special education, theory of knowledgeAbstract
David Silverman presents a methodological perspective based on the belief that there are no neutral research problems and that the world we know, depending on the way in which it is represented. It is a theory of knowledge. I’m working scientically on space cognition by assimilation by Jacques Maritane’a as overall cognition appropriate also for special education.
References
Binnebesel J. (2010), Tanatopedagogika jako próba zrozumienia inności – syndrom Pinokio,
(w:) Obecność i Nieobecność. Sytuacja człowieka słabego we współczesnej cywilizacji
(przyczynek do studium), pod red. zespołu PRTON KPS WNP UMK (Monika D. Filińska,
B. Momot, A. Wojciechowski), WN UMK, Toruń.
Binnebesel J. (2012), Tanatopedagogika – w doświadczeniu wielowymiarowości człowieka
i śmierci, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
Bocheński J. M. (1992, 1993), Współczesne metody myślenia, Wydawnictwo ”W drodze”,
Poznań; (tłum. Stanisław Judycki – tyt. oryg. Die zeitgenössischen Denkmethoden, A. Francke AG Verlag, Bern 1954).
Gogacz M. (1991), Ku etyce chronienia osób – wokół podstaw etyki, Wydawnictwo Pallotinum,
Warszawa.
Hirszfeld L. (1989), Historia jednego życia, PAX, Warszawa.
Krąpiec M. (1995), Dzieła VII; Metafizyka – zarys teorii bytu, red. wyd. KUL, Lublin (także:
Krąpiec M. A. (1978), Metafizyka. Zarys teorii bytu. wyd. 2 przejrzane poprawione,
Lublin).
Lejeune J. (1988), Existe-t-il une morale naturelle?, [w:] „Humanae vitae”: 20 Anni dopo.
Atti dell II Congresso Internazionale di Teologia Morale, Roma, 9–12 novembre 1988,
wyd. Ares, Milano (bez r. wyd.).
Lejeune J. (1979), L’origine de l’intelligence, Académie des Sciences Morales et Politiques,
Séance du 14 mai 1979.
Lejeune J. (1981), La débilité de l’intelligence, Médicine de Paris 1981, 5, pp. 137–142.
Maritain J. (1988a), Podmiotowość człowieka (tytuł oryg. Court traite de l‘existence et de
l‘existant, wyd. 2, Flammarion, Paris 1964, s. 101–138), [w:] tegoż, Pisma filozoficzne,
Wydawnictwo ZNAK.
Maritain J. (1988b), Naturalne doświadczenie mistyczne i próżnia (tytuł oryg. Quatre essais
sur l’esprit dans sa condition charnelle, nowe wyd. popr. i uzup. Paris, Alsatia 1956,
s. 127–166) (w:) tegoż, Pisma filozoficzne Wydawnictwo ZNAK, Kraków.
Menne A. (1985), Wprowadzenie do metodologii. Elementarne ogólne metody naukowe
pracy umysłowej w zarysie, [w:] Menne A., Bombik M., Olszewski T., Nieznański E.
Z ogólnej metodologii nauk, wyd. Akademii Teologii Katolickiej, t. II serii Miscellanea
Logica, Warszawa.
Silverman D. (2012a), Interpretacja danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN,
Warszawa.
Silverman D. (2012b), Prowadzenie badań jakościowych, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.
Speck O. (2005), Niepełnosprawni w społeczeństwie. Podstawy ortopedagogiki (tyt. oryg.
System Heilpädagogik. Ein ökologisch reflexive Grundlegung); Gdańskie Wydawnictwo
Psychologiczne, Gdańsk.
Tischner J. (1990, 2001, 2012), Filozofia dramatu, Éditions du Dialogue, Societété d’éditions
internationales, Paris, 1990; także Wydawnictwo Znak, Kraków 2001, 2012.
Wojciechowski Andrzej, (2012), Pedagogika obecności, śladem Księdza Józefa Tischnera
„Filozofii dramatu”, Wydawnictwo Akapit, Toruń.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 418
Number of citations: 0