Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Cognition by the assimilation as an input into the model by David Silverman
  • Home
  • /
  • Cognition by the assimilation as an input into the model by David Silverman
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 18 (2014) /
  4. Meta-analyses of research on education

Cognition by the assimilation as an input into the model by David Silverman

Authors

  • Andrzej Wojciechowski Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Torun

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2014.009

Keywords

David Silverman, special education, theory of knowledge

Abstract

David Silverman presents a methodological perspective based on the belief that there are no neutral research problems and that the world we know, depending on the way in which it is represented. It is a theory of knowledge. I’m working scientically on space cognition by assimilation by Jacques Maritane’a as overall cognition appropriate also for special education.

References

Binnebesel J. (2010), Tanatopedagogika jako próba zrozumienia inności – syndrom Pinokio,

(w:) Obecność i Nieobecność. Sytuacja człowieka słabego we współczesnej cywilizacji

(przyczynek do studium), pod red. zespołu PRTON KPS WNP UMK (Monika D. Filińska,

B. Momot, A. Wojciechowski), WN UMK, Toruń.

Binnebesel J. (2012), Tanatopedagogika – w doświadczeniu wielowymiarowości człowieka

i śmierci, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.

Bocheński J. M. (1992, 1993), Współczesne metody myślenia, Wydawnictwo ”W drodze”,

Poznań; (tłum. Stanisław Judycki – tyt. oryg. Die zeitgenössischen Denkmethoden, A. Francke AG Verlag, Bern 1954).

Gogacz M. (1991), Ku etyce chronienia osób – wokół podstaw etyki, Wydawnictwo Pallotinum,

Warszawa.

Hirszfeld L. (1989), Historia jednego życia, PAX, Warszawa.

Krąpiec M. (1995), Dzieła VII; Metafizyka – zarys teorii bytu, red. wyd. KUL, Lublin (także:

Krąpiec M. A. (1978), Metafizyka. Zarys teorii bytu. wyd. 2 przejrzane poprawione,

Lublin).

Lejeune J. (1988), Existe-t-il une morale naturelle?, [w:] „Humanae vitae”: 20 Anni dopo.

Atti dell II Congresso Internazionale di Teologia Morale, Roma, 9–12 novembre 1988,

wyd. Ares, Milano (bez r. wyd.).

Lejeune J. (1979), L’origine de l’intelligence, Académie des Sciences Morales et Politiques,

Séance du 14 mai 1979.

Lejeune J. (1981), La débilité de l’intelligence, Médicine de Paris 1981, 5, pp. 137–142.

Maritain J. (1988a), Podmiotowość człowieka (tytuł oryg. Court traite de l‘existence et de

l‘existant, wyd. 2, Flammarion, Paris 1964, s. 101–138), [w:] tegoż, Pisma filozoficzne,

Wydawnictwo ZNAK.

Maritain J. (1988b), Naturalne doświadczenie mistyczne i próżnia (tytuł oryg. Quatre essais

sur l’esprit dans sa condition charnelle, nowe wyd. popr. i uzup. Paris, Alsatia 1956,

s. 127–166) (w:) tegoż, Pisma filozoficzne Wydawnictwo ZNAK, Kraków.

Menne A. (1985), Wprowadzenie do metodologii. Elementarne ogólne metody naukowe

pracy umysłowej w zarysie, [w:] Menne A., Bombik M., Olszewski T., Nieznański E.

Z ogólnej metodologii nauk, wyd. Akademii Teologii Katolickiej, t. II serii Miscellanea

Logica, Warszawa.

Silverman D. (2012a), Interpretacja danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN,

Warszawa.

Silverman D. (2012b), Prowadzenie badań jakościowych, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.

Speck O. (2005), Niepełnosprawni w społeczeństwie. Podstawy ortopedagogiki (tyt. oryg.

System Heilpädagogik. Ein ökologisch reflexive Grundlegung); Gdańskie Wydawnictwo

Psychologiczne, Gdańsk.

Tischner J. (1990, 2001, 2012), Filozofia dramatu, Éditions du Dialogue, Societété d’éditions

internationales, Paris, 1990; także Wydawnictwo Znak, Kraków 2001, 2012.

Wojciechowski Andrzej, (2012), Pedagogika obecności, śladem Księdza Józefa Tischnera

„Filozofii dramatu”, Wydawnictwo Akapit, Toruń.

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-01-27

How to Cite

1.
WOJCIECHOWSKI, Andrzej. Cognition by the assimilation as an input into the model by David Silverman. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review). Online. 27 January 2015. Vol. 1, no. 18, pp. 115-124. [Accessed 14 May 2025]. DOI 10.12775/PBE.2014.009.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 1 No. 18 (2014)

Section

Meta-analyses of research on education

Stats

Number of views and downloads: 513
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

David Silverman, special education, theory of knowledge
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop