Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 1 No. 20 (2015)
  • Home
  • /
  • Vol. 1 No. 20 (2015)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 20 (2015)

Vol. 1 No. 20 (2015)

					View Vol. 1 No. 20 (2015)
Table of contents
Vol. 1 No. 20 (2015)
Monday, Oct 12, 2015
This issue table of contents
Original research projects
Formation of Communicative Behavior in Stammering Teenagers and Adults
Lyudmila A. Sys
7-18
PDF (Język Polski)
The Concept of Law in Discourses Found in Secondary School Textbooks for Civic Education
Violetta Kopińska
19-42
PDF (Język Polski)
Educational Plans of Teenagers from Grudziądz and Its Region. A Research Report
Dagna Dejna, Filip Nalaskowski
43-72
PDF (Język Polski)
Middle School – “a Waiting Room” on the Road to Adulthood
Magdalena Cuprjak
73-82
PDF (Język Polski)
Strategies for Disciplining Children Used by Non-heterosexual Parents and Their Partners – a Case Study
Małgorzata Kowalska
83-102
PDF (Język Polski)
Discrete and Obvious Education Deficiency in Children and Teenagers from High Social Risk Families
Przemysław Nosal
103-124
PDF (Język Polski)
Commercial School Contests and Value-added Measures of Schools Quality
Igor Hebda
125-136
PDF (Język Polski)
Gimnazjum – „poczekalnia” na drodze ku dorosłości
Magdalena Cuprjak
Meta-analyses of research on education
A Panel Study of Educational Paths – International Experience
Henryk Domański, Rafał Klepacz, Artur Pokropek, Marek Smulczyk
137-160
PDF (Język Polski)
A Student with Disability from Several Points of View – Roads and Off-roads of Fulfilling Educational Needs in the Mainstream School
Zenon Gajdzica
161-170
PDF (Język Polski)
The Paradigm of Modern Special Pedagogy
Marzenna Zaorska
171-182
PDF (Język Polski)
Pathologization in Contemporary Special Pedagogy
Marzenna Zaorska
183-192
PDF (Język Polski)
Violence Against the Disabled as a Subject of Interdisciplinary Studies
Marcin Wlazło
193-202
PDF (Język Polski)
Dignity as a Value and an Objective of Actions in People with Facial Deformities
Bernadeta Szczupał
203-216
PDF (Język Polski)
Information on authors and text affiliations
Informacje o autorach i afiliacjach tekstów
Redakcja Przeglądu Badań Edukacyjnych
225-226
PDF (Język Polski)
Style sheet for texts to be published
Zasady przygotowania artykułów do druku
Redakcja Przeglądu Badań Edukacyjnych
223-224
PDF (Język Polski)
Informacje o odbytych i planowanych konferencjach naukowych
Informacje o odbytych i planowanych w I połowie 2015 roku konferencjach naukowych w Polsce
217-221
PDF (Język Polski)
Tytuł i strona redakcyjna
1-2
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop