Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 1 No. 20 (2015)
  • Home
  • /
  • Vol. 1 No. 20 (2015)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 20 (2015) /
  4. Table of contents

Vol. 1 No. 20 (2015)

Table of contents

« Back

Original research projects

  • Formation of Communicative Behavior in Stammering Teenagers and Adults
    Lyudmila A. Sys
    7-18
    PDF (Język Polski)
  • The Concept of Law in Discourses Found in Secondary School Textbooks for Civic Education
    Violetta Kopińska
    19-42
    PDF (Język Polski)
  • Educational Plans of Teenagers from Grudziądz and Its Region. A Research Report
    Dagna Dejna, Filip Nalaskowski
    43-72
    PDF (Język Polski)
  • Middle School – “a Waiting Room” on the Road to Adulthood
    Magdalena Cuprjak
    73-82
    PDF (Język Polski)
  • Strategies for Disciplining Children Used by Non-heterosexual Parents and Their Partners – a Case Study
    Małgorzata Kowalska
    83-102
    PDF (Język Polski)
  • Discrete and Obvious Education Deficiency in Children and Teenagers from High Social Risk Families
    Przemysław Nosal
    103-124
    PDF (Język Polski)
  • Commercial School Contests and Value-added Measures of Schools Quality
    Igor Hebda
    125-136
    PDF (Język Polski)
  • Gimnazjum – „poczekalnia” na drodze ku dorosłości
    Magdalena Cuprjak

Meta-analyses of research on education

  • A Panel Study of Educational Paths – International Experience
    Henryk Domański, Rafał Klepacz, Artur Pokropek, Marek Smulczyk
    137-160
    PDF (Język Polski)
  • A Student with Disability from Several Points of View – Roads and Off-roads of Fulfilling Educational Needs in the Mainstream School
    Zenon Gajdzica
    161-170
    PDF (Język Polski)
  • The Paradigm of Modern Special Pedagogy
    Marzenna Zaorska
    171-182
    PDF (Język Polski)
  • Pathologization in Contemporary Special Pedagogy
    Marzenna Zaorska
    183-192
    PDF (Język Polski)
  • Violence Against the Disabled as a Subject of Interdisciplinary Studies
    Marcin Wlazło
    193-202
    PDF (Język Polski)
  • Dignity as a Value and an Objective of Actions in People with Facial Deformities
    Bernadeta Szczupał
    203-216
    PDF (Język Polski)

Information on authors and text affiliations

  • Informacje o autorach i afiliacjach tekstów
    Redakcja Przeglądu Badań Edukacyjnych
    225-226
    PDF (Język Polski)

Style sheet for texts to be published

  • Zasady przygotowania artykułów do druku
    Redakcja Przeglądu Badań Edukacyjnych
    223-224
    PDF (Język Polski)

Informacje o odbytych i planowanych konferencjach naukowych

  • Informacje o odbytych i planowanych w I połowie 2015 roku konferencjach naukowych w Polsce
    217-221
    PDF (Język Polski)
  • Tytuł i strona redakcyjna
    1-2
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop