Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 2 No. 19 (2014)
  • Home
  • /
  • Vol. 2 No. 19 (2014)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 19 (2014)

Vol. 2 No. 19 (2014)

					View Vol. 2 No. 19 (2014)
Table of contents
Vol. 2 No. 19 (2014)
Friday, Apr 3, 2015
This issue table of contents
Original research projects
The Role of Resiliency in Coping with Stress Related to the Matriculation Examination
Nina Ogińska - Bulik, Magdalena Zadworna-Cieślak
7-24
PDF (Język Polski)
Visual Discrimination Based on Skin Colour in the Civic Education Textbooks
Violetta Kopińska
25-42
PDF (Język Polski)
Can you see me? Do you respond to my needs? The presence of strokes in the relationship of teachers and students. The pupils’ perspective
Adrianna Sarnat-Ciastko
43-60
PDF (Język Polski)
The analysis of gender discrimination in English as a foreign language textbooks. A research report.
Janina Duszyńska
61-80
PDF (Język Polski)
Meta-analyses of research on education
Shamming helpful actions for the handicapped
Marzenna Zaorska
81-96
PDF (Język Polski)
Polish school and the Polish teacher in the change process. Problems and opportunities
Mirosława Nowak-Dziemianowicz
97-128
PDF (Język Polski)
The Question of Sex and Gender: “The Non-existent Discourse” in the Teacher Training
Dorota Pankowska
129-148
PDF (Język Polski)
Specifying Quality Framework for Early Care and Education
Elżbieta Wieczór
149-166
PDF (Język Polski)
Contemporary Trends in Polish Research on Skills
Iwona Murawska
167-180
PDF (Język Polski)
Methods of data collection and analysis in educational research
Action Research in Teacher Education and Professional Development
Maria Czerepaniak - Walczak
181-194
PDF (Język Polski)
Research on Teachers Functioning in Particular Ego States – an Example of an Attempt to Combine Quantitative and Qualitative Approaches
Anna Pierzchała
195-210
PDF (Język Polski)
Biographical Research in Pedeutology. State and Trends of Evolution
Wanda Dróżka
211-234
PDF (Język Polski)
Communicative Validation in Data Analysis in Educational Research
Krzysztof J. Szmidt, Monika Modrzejewska-Świgulska
235-256
PDF (Język Polski)
News from educational practice
Training Teachers to Work with Special Educational Needs Students
Anna Bieganowska, Anna Witek
257-270
PDF (Język Polski)
Spis treści
PDF (Język Polski)
Strony redakcyjne
PDF (Język Polski)
Informacje o autorach, odbytych konferencjach oraz lista recenzentów
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop