Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Training Teachers to Work with Special Educational Needs Students
  • Home
  • /
  • Training Teachers to Work with Special Educational Needs Students
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 19 (2014) /
  4. News from educational practice

Training Teachers to Work with Special Educational Needs Students

Authors

  • Anna Bieganowska Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Anna Witek Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2014.032

Keywords

inclusion, children with special educational needs, teacher training standards

Abstract

This article analyses the issue of working with a special educational needs student. It discusses the objectives for academic tutors in terms of preparing students for work, according to educational standards of teacher training and the inclusion model premises. It presents the educational forms used at the academic level aimed at increasing the quality of didactic and tutorial work and effective organisation of psychological and pedagogical help for students with special educational needs.
Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-02-10

How to Cite

1.
BIEGANOWSKA, Anna & WITEK, Anna. Training Teachers to Work with Special Educational Needs Students. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review) [online]. 10 February 2015, T. 2, nr 19, s. 257–270. [accessed 25.3.2023]. DOI 10.12775/PBE.2014.032.
  • PN-ISO 690 (Polish)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 2 No. 19 (2014)

Section

News from educational practice

Stats

Number of views and downloads: 734
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

inclusion, children with special educational needs, teacher training standards
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop