Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Polska szkoła i polski nauczyciel w procesie zmiany. Problemy i możliwości
  • Strona domowa
  • /
  • Polska szkoła i polski nauczyciel w procesie zmiany. Problemy i możliwości
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 2 Nr 19 (2014) /
  4. Metaanalizy badań edukacyjnych

Polska szkoła i polski nauczyciel w procesie zmiany. Problemy i możliwości

Autor

  • Mirosława Nowak-Dziemianowicz Dolnośląska Szkoła Wyższa

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2014.024

Słowa kluczowe

szkoła, polska szkoła, nauczyciel, przygotowanie nauczycieli, rozwój zawodowy nauczyciela

Abstrakt

Tekst jest próbą zaprezentowania wybranych (ze względu na subiektywne odczucie ich ważności) problemów polskiej szkoły oraz polskiego nauczyciela. Szkoła i nauczyciel są ze sobą nierozerwalnie związani- nie można opisywać, analizować ich wyłącznie osobno. Problemy szkoły oraz nauczyciela zostaną w tekście zaprezentowane w perspektywie dynamicznej- opisują okres czasu od transformacji 1989 roku do chwili obecnej oraz teoretyczno- praktycznej, poprzez prezentację wybranych, najczęściej używanych do analizy tych problemów teorii i koncepcji. Pojawią się także praktyczne przykłady zmiany opisywanych problemów zarówno w odniesieniu do instytucji szkoły jak i spojrzenia na zawodową rolę i sposób kształcenia nauczycieli.

Przegląd Badań Edukacyjnych

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2015-02-10

Jak cytować

1.
NOWAK-DZIEMIANOWICZ, Mirosława. Polska szkoła i polski nauczyciel w procesie zmiany. Problemy i możliwości. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 10 luty 2015, T. 2, nr 19, s. 97–128. [udostępniono 7.7.2025]. DOI 10.12775/PBE.2014.024.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 2 Nr 19 (2014)

Dział

Metaanalizy badań edukacyjnych

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1118
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

szkoła, polska szkoła, nauczyciel, przygotowanie nauczycieli, rozwój zawodowy nauczyciela
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa