Polska szkoła i polski nauczyciel w procesie zmiany. Problemy i możliwości
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2014.024Słowa kluczowe
szkoła, polska szkoła, nauczyciel, przygotowanie nauczycieli, rozwój zawodowy nauczycielaAbstrakt
Tekst jest próbą zaprezentowania wybranych (ze względu na subiektywne odczucie ich ważności) problemów polskiej szkoły oraz polskiego nauczyciela. Szkoła i nauczyciel są ze sobą nierozerwalnie związani- nie można opisywać, analizować ich wyłącznie osobno. Problemy szkoły oraz nauczyciela zostaną w tekście zaprezentowane w perspektywie dynamicznej- opisują okres czasu od transformacji 1989 roku do chwili obecnej oraz teoretyczno- praktycznej, poprzez prezentację wybranych, najczęściej używanych do analizy tych problemów teorii i koncepcji. Pojawią się także praktyczne przykłady zmiany opisywanych problemów zarówno w odniesieniu do instytucji szkoły jak i spojrzenia na zawodową rolę i sposób kształcenia nauczycieli.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1118
Liczba cytowań: 0