Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 28 No. 2 (2025): Religia i wychowanie. Koncepcje pedagogiczne XX i XXI wieku
  • Home
  • /
  • Vol. 28 No. 2 (2025): Religia i wychowanie. Koncepcje pedagogiczne XX i XXI wieku
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 28 No. 2 (2025): Religia i wychowanie. Koncepcje pedagogiczne XX i XXI wieku /
  4. Table of contents

Vol. 28 No. 2 (2025): Religia i wychowanie. Koncepcje pedagogiczne XX i XXI wieku

Table of contents

« Back

Introduction

  • Wprowadzenie
    Władysława Szulakiewicz, Dr hab. Andrzej Paweł Bieś
    9-11
    PDF (Język Polski)
  • Introduction
    Władysława Szulakiewicz, Dr hab. Andrzej Paweł Bieś
    13-15
    PDF

Articles and Dissertations

  • Education in Light of the Documents of the Second Vatican Council
    Stanisław Dziekoński
    20-31
    PDF (Język Polski)
  • The Theological Foundations of the Educational Process for an Attitude of Responsibility for the Natural Environment, a Work Created by God, in the Social Thought of the Popes of the Catholic Church
    Edyta Wolter
    33-48
    PDF (Język Polski)
  • Religion and Religiosity in the Process of Resocialization in Polish Resocialization Thought of the 21st Century: A Review of the Scope of the Literature
    Krzysztof Biel
    49-78
    PDF (Język Polski)
  • Elements of Ignatian Spirituality in the Documents of Ignatian Pedagogy from the Second Half of the 20th Century
    Ewa Dybowska
    79-93
    PDF (Język Polski)
  • The Religious Element in the Educational Concept of Władysław Marian Borowski (1875–1939)
    Joanna Król
    95-112
    PDF (Język Polski)
  • The Importance of Religion in the Education of Youths in the Interwar Period
    Wiesław Partyka
    113-130
    PDF (Język Polski)
  • The Religious Education of Students at the Higher Catholic School of Social Studies in Poznań (1928–1939)
    Mikołaj Brenk
    131-146
    PDF (Język Polski)
  • Fr. Prof. Józef Stala (1966–2025): Scientific and Organizational Path in the Service of Catechesis and Family Education
    Marek Kluz
    147-160
    PDF (Język Polski)
  • Toward Man and God: Professor Jerzy Bagrowicz’s Pedagogy of Religion
    Adam Machowski
    161-174
    PDF (Język Polski)
  • Individual Development in the Religious Pedagogy of Fr. Prof. Władysław Kubik SJ
    Jarosław Charchuła
    175-192
    PDF (Język Polski)

Miscellanea

  • Paweł Kaźmierczak (1970–2024): Researcher and Academic Teacher (On the First Anniversary of His Death)
    Andrzej Grudziński, Ewa Miśkowiec, Renata Spyrka-Chlipała
    195-212
    PDF (Język Polski)
  • Józef Jan Miąso – nestor polskiej historii oświaty i wychowania
    Władysława Szulakiewicz
    213-233
    PDF (Język Polski)

Reports From The Conferences

  • Report on the Scientific Conference “Religious Prerequisites for the Development of Pedagogy: Pedagogical Concepts of the XIX and XX Centuries”, Cracow, November 22, 2024
    Andrzej Grudziński
    237-241
    PDF (Język Polski)

Reviews

  • The Actuality of the Ancient Postulate of “Know Thyself” in Jan Galarowicz’s Axiological Anthropology
    Monika Maria Kowalczyk
    245-256
    PDF (Język Polski)
  • Religious Education in a Multicultural Context in Italy – Difficulties and Challenges
    Bogdan Stańkowski
    257-262
    PDF (Język Polski)
  • The History of the University Recorded in the Catalog of Doctoral Dissertations
    Władysława Szulakiewicz
    263-268
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop