Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 2 No. 43 (2023): Educational Studies Review
  • Home
  • /
  • Vol. 2 No. 43 (2023): Educational Studies Review
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 43 (2023): Educational Studies Review

Vol. 2 No. 43 (2023): Educational Studies Review

					View Vol. 2 No. 43 (2023): Educational Studies Review
Table of contents
Vol. 2 No. 43 (2023): Educational Studies Review
Saturday, Feb 17, 2024

Issue Editor dr Magdalena Cuprjak, Nicolaus Copernicus University in Torun, Poland

This issue table of contents
Original research projects
Motivation and Learning Conceptions That Matter When Considering Global Citizenship Education Global Citizenship Education
Alejandro Iborra Cuéllar, LUANA BRUNO, Ana Belén García-Varela
5-22
pdf
Beliefs About the World and Coping Strategies in Siblings of Adults with Intellectual Disabilities: The Moderating Effect of Posttraumatic Growth
Stanisława Byra, Katarzyna Ćwirynkało
23-45
pdf
Social Inclusion of Adults with a Light Intellectual Disability
Jarosław Antoni Bąbka, Regina Korzeniowska
47-70
pdf
Media Representations of Speech Disorders in Characters from Selected Films for Children
Paulina Łangowska
71-86
pdf
Methods of data collection and analysis in educational research
The Snowball Sampling Strategy in the Field of Social Sciences. Contexts and Considerations. Contexts and considerations
Marcin Gierczyk, Agnieszka Gromkowska-Melosik, Sam Sam Scott, Charlie Parker
87-104
pdf
Snowball Sampling and Its Non-Trivial Nature
Sławomir Pasikowski
105-120
pdf
The Parenting Behaviours and Dimensions Questionnaire – Factor Structure and Psychometric Properties of the Polish Version
Agnieszka Lasota, Justyna Mróz
121-142
pdf
Qualitative Content Analysis – A Research Method in Social Science
Marcin Komor, Karolina Grzyb
143-163
pdf
Brief research articles
Educational Reinforcement Strategy by Teachers with Diverse Ethical Orientations
Mariana Sirotova, Krzysztof Rubacha
165-174
pdf (Język Polski)
List of reviewers of “Przegląd Badań Edukacyjnych” (“Educational Studies Review”) in 2023

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop