Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Educational Reinforcement Strategy by Teachers with Diverse Ethical Orientations
  • Strona domowa
  • /
  • Educational Reinforcement Strategy by Teachers with Diverse Ethical Orientations
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 2 Nr 43 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych /
  4. Krótkie artykuły badawcze

Educational Reinforcement Strategy by Teachers with Diverse Ethical Orientations

Autor

  • Mariana Sirotova University of Ss. Cyril and Methodius v Trnave https://orcid.org/0000-0003-1599-9702
  • Krzysztof Rubacha University of Ss. Cyril and Methodius v Trnave, Slovakia https://orcid.org/0000-0002-7447-6736

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2023.033

Słowa kluczowe

orientacje etyczne, strategie wychowawcze

Abstrakt

The study included teachers representing three ethical orientations: care orientation (T), justice orientation (S) and undefined orientation (N). The classification of the participants into groups was based on the result of the ethical orientation test by which they were tested. The reinforcement standard they used was then diagnosed: collectivist versus individualistic. Using the one-way ANOVA, reinforcement averages were compared. Group T and N participants were more likely to use an individualistic rather than collectivistic reinforcement standard in comparison to Group S participants.

Bibliografia

Chomczyńska-Rubacha, M., & Rubacha, K. (2007). Płeć kulturowa Nauczycieli. Kraków: Wydawnictwo Impuls.

Chomczyńska-Rubacha, M., & Rubacha, K. (2014). Ethical Orientation (Competencies) of Men and Women in Early, Middle and Late Adulthood. Edukacja Dorosłych, 1, 79–86.

Gilligan, C. (2003). In a Different Voice. Psychological Theory and Women’s Development. Cambridge: Harvard University Press.

Kohlberg, L. (1984). The Psychology of Moral Development. San Francisco, CA: Harper & Row.

Przegląd Badań Edukacyjnych

Pobrania

  • pdf

Opublikowane

2023-01-30

Jak cytować

1.
SIROTOVA, Mariana & RUBACHA, Krzysztof. Educational Reinforcement Strategy by Teachers with Diverse Ethical Orientations. Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 30 styczeń 2023, T. 2, nr 43, s. 165–174. [udostępniono 12.12.2025]. DOI 10.12775/PBE.2023.033.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 2 Nr 43 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych

Dział

Krótkie artykuły badawcze

Licencja

Prawa autorskie (c) 2023 Mariana Sirotova, Krzysztof Rubacha

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 350
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

orientacje etyczne, strategie wychowawcze
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa