Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Tom 2 Nr 35 (2021): Przegląd Badań Edukacyjnych
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 2 Nr 35 (2021): Przegląd Badań Edukacyjnych
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 2 Nr 35 (2021): Przegląd Badań Edukacyjnych /
  4. Spis treści

Tom 2 Nr 35 (2021): Przegląd Badań Edukacyjnych

Spis treści

« Powrót

Oryginalne artykuły badawcze

  • Educational Support of a Student with ADHD. An Analysis of Parents’ Biographical Experiences
    Iwona Myśliwczyk
    5-31
    pdf (English)
  • Parental Teleological Awareness Based on Research Conducted in Central Poland
    Edyta Zawadzka
    33-52
    pdf (English)
  • Biography of Things – A Ball
    Agnieszka Anita Zalewska-Meler
    53-68
    pdf (English)
  • Digital Natives Disconnected. The Qualitative Research on Mediatized Life of Polish and International Students in Rzeszow and Warsaw, Poland
    Iwona Leonowicz-Bukała, Anna Martens, Barbara Przywara
    69-96
    pdf (English)
  • Changing the Health Behaviour of Students During the COVID-19 Pandemic in Poland
    Beata Przyborowska, Piotr Błajet
    97-113
    pdf (English)
  • Self-Efficacy of Teachers Working in Mainstream Schools – Research Communication
    Beata Maria Nowak
    115–129
    pdf (English)
  • The (un)presence of emotions in teacher education. A critical analysis of the academic curriculum discourse in Poland
    Renata Góralska, Małgorzata Kosiorek
    pdf (English)
  • Men’s Experiences in Feminized Occupations on the Example of Selected Professions
    Anna Dudak
    pdf (English)

Krótkie artykuły badawcze

  • Social Image of Autism and the Need for Educational Research
    Maciej Cezary Wodziński, Paulina Gołaska-Ciesielska
    175-184
    pdf (English)

Metaanalizy badań edukacyjnych

  • Is Mindfulness and Compassion Training Advisable in Alleviating Professional Burnout Among Physicians? Dilemmas and Possibilities in Healthcare System
    Krystyna Boroń Krupińska, Małgorzata Sekułowicz
    185-196
    pdf (English)
  • Student Well-Being in the Context of Erik Allardt’s Theory of Welfare and Urie Bronfenbrenner’s Ecological Systems Theory of Development
    Izabella Maria Łukasik
    197-212
    pdf (English)
  • Social and Educational Context of the Poverty of People with Disabilities in Poland
    Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk
    213–234
    pdf (English)
  • Methodology of Modern Research Concerning Childhood – The Perspective of Childhood Studies
    Ewa Jarosz
    235–253
    pdf (English)
  • Sources for Research on Childhood and Childhood History in Poland in the 19th and Early 20th Century – Selected Problems
    Monika Nawrot Borowska
    255-274
    pdf (English)

Metody zbierania i analizy danych w badaniach edukacyjnych

  • Refunctioning and Extending Ethnographic Methods of Data Collection and Analysis in Educational Action Research
    Bogusława Dorota Gołębniak
    275–290
    pdf (English)
  • The Application of Problem-Centered Interview as a Method of Pedagogical Research
    Sylwester Matkowski
    291–308
    pdf (English)
  • Questioning the Phenomenological Foundations of Marton’s Research Approach
    Jacek Moroz
    309–324
    pdf (English)
  • List of reviewers of „Przegląd Badań Edukacyjnych” („Educational Studies Review”) in 2021
  • Przegląd Badań Edukacyjnych
    1-2

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa