Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 22 No. 1 (2019): School in the Context of Social Change: Selected Issues
  • Home
  • /
  • Vol. 22 No. 1 (2019): School in the Context of Social Change: Selected Issues
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 22 No. 1 (2019): School in the Context of Social Change: Selected Issues

Vol. 22 No. 1 (2019): School in the Context of Social Change: Selected Issues

					View Vol. 22 No. 1 (2019): School in the Context of Social Change: Selected Issues
Table of contents
Vol. 22 No. 1 (2019): School in the Context of Social Change: Selected Issues
Thursday, Jun 13, 2019
This issue table of contents
Introduction
Wprowadzenie
Marzena Chrost, Janusz Mółka
9-12
PDF (Język Polski)
Introduction
Marzena Chrost, Janusz Mółka
13-16
PDF
Articles and Dissertations
Integration of Education Entities in the Axiological Perspective as a Priority Task of the School
Krystyna Chałas
19-36
PDF (Język Polski) PDF
The Unique Nature of School Cooperation with Parents of Children at the First Stage of Education: Opportunities – Difficulties – Needs
Marta Buk-Cegiełka
37-50
PDF (Język Polski) PDF
A School for the Other: Philosophy of Dialogue and Dialogic Pedagogy in Intercultural Education
Jadwiga Serkowska-Mąka
51-72
PDF (Język Polski) PDF
The School as a Student Implementation Space for Self-Upbringing
Ewa Miśkowiec
73-86
PDF (Język Polski) PDF
The Teacher and Contemporary Stressful Phenomena in the Workplace – the Multidimensionality of Consequences and Causes
Anna Malisz
87-97
PDF (Język Polski) PDF
Case Reports
Bureaucratization and Ideologization in Polish Schools – the Results of Author’s Own Research
Bogdan Stańkowski
101-125
PDF (Język Polski) PDF
Dialogue in Polish Schools: An Important Problem of Education and Pedagogy (Based on the Author’s Own Research)
Aneta Kamińska
127-147
PDF (Język Polski) PDF
Collaboration: Teacher – Student – Parent. Dimensions of Educational and Upbringing Relationships
Małgorzata Dubis
149-175
PDF (Język Polski) PDF
Miscellanea
Activation of the Local Environment: from Theory to Practice – the History of an Educational Project
Wiktor Sawczuk
179-200
PDF (Język Polski) PDF
The Model of Religious Education in the French Province of the Old Catholic Church of the Mariavites and in the Community of the Church of Sainte-Marie in Mont-Saint-Aignan
Tomasz Dariusz Mames
201-226
PDF (Język Polski) PDF
Reviews
Aesthetics of Musical Creativity in Therapy Ludwika Konieczna-Nowak; Muzykoterapia. Sztuka – nauka – człowiek; Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach; Katowice 2018; ss. 143
Izabela Przybylska
229-233
PDF (Język Polski)
An Image of the Prison Service in the Employees’ Diaries Recenzja książki: Magdalena Urlińska i Maria Marta Urliń-ska; Pejzaże (nie)codzienności. Mikro-historie i mikro-światy więzienników; Wydawnictwo Edukacyjne AKAPIT; Toruń 2018; ss. 228
Kamil Brahmi
235-237
PDF (Język Polski)
Reports From The Conferences
A Report of the International Scientific Conference: “Ukrainian and Polish Pedagogical Research”; Zhytomyr Ivan Franko State University; September 10–11; 2018
Agnieszka Cierpich
241-243
PDF (Język Polski)
A Report of the International Scientific Conference: “Values in Public Life”; Limanowa; September 27–28; 2018
Maria Szymańska
245-252
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop