Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 25 No. 3 (2022): Etyka w edukacji
  • Home
  • /
  • Vol. 25 No. 3 (2022): Etyka w edukacji
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 25 No. 3 (2022): Etyka w edukacji /
  4. Table of contents

Vol. 25 No. 3 (2022): Etyka w edukacji

Table of contents

« Back

Introduction

  • Wprowadzenie
    Marzena Chrost; Sławomir Chrost
    9-11
    PDF (Język Polski)
  • Introduction
    Marzena Chrost, Sławomir Chrost
    13-15
    PDF

Articles and Dissertations

  • Trans-/Posthumanism and the Ethics of Protecting People: Between Possibility and Responsibility
    Sławomir Chrost
    19-37
    PDF PDF (Język Polski)
  • Producing or Improving the World and Humans? The Quest for the Ethical Foundations of Education
    Jan Rutkowski
    39-53
    PDF (Język Polski) PDF
  • Provisional (Substitute-Dispersive) Status of Ethics in the Polish Educational System
    Piotr Domeracki
    55-86
    PDF (Język Polski) PDF
  • Ethics and Pedagogy: The Pedagogical Thought of Jacek Woroniecki in Relation to Contemporary Education
    Katarzyna Szymczyk
    87-104
    PDF (Język Polski) PDF
  • Narrative Structures in Education from Ethical Perspective
    Maciej Jemioł
    105-126
    PDF (Język Polski) PDF
  • The Worth of Words: The Ethical Significance of Dialogue Structured as Asking–Responding in Józef Tischner’s Philosophy
    Dominika Dziurosz-Serafinowicz
    127-144
    PDF PDF (Język Polski)
  • Education from the Perspective of the Philosophy of Dialogue: Ethical Aspects During the COVID-19 Pandemic
    Szymon Tarka
    145-161
    PDF (Język Polski) PDF
  • Ethics in Educational Science Fiction in the Era of Transhumanism and Posthumanism
    Andrzej Skupień
    163-178
    PDF (Język Polski) PDF
  • Patroness for Confirmation as a Moral Model: The Perspective of Catholic Women on the Threshold of Adulthood
    Magdalena Maciejewska
    179-195
    PDF (Język Polski) PDF

Reviews

  • For the Sake of Human Dignity
    Mariusz Konieczny
    199-208
    PDF (Język Polski) PDF

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop