Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Tom 20 Nr 2 (2017): Przestrzenie społeczne i ich wpływ na wychowanie
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 20 Nr 2 (2017): Przestrzenie społeczne i ich wpływ na wychowanie
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 20 Nr 2 (2017): Przestrzenie społeczne i ich wpływ na wychowanie

Tom 20 Nr 2 (2017): Przestrzenie społeczne i ich wpływ na wychowanie

					Pokaż  Tom 20 Nr 2 (2017): Przestrzenie społeczne i ich wpływ na wychowanie
Spis treści
Tom 20 Nr 2 (2017): Przestrzenie społeczne i ich wpływ na wychowanie
Saturday, Jul 1, 2017

Przestrzeń edukacyjna rozumiana jako ogół czynników, w tym m.in. miejsca, czasu, zastosowanej koncepcji wychowawczej, metod i środków wychowawczych, posiada znamienny wpływ na jakość wychowania. W tej przestrzeni najbardziej jednak oddziałują nie przedmioty i koncepcje, ale ludzie, którzy je wybierają.  Istotne wydaje się tu pytanie, które wychowanek powinien sobie zadać, dzięki inspiracji wychowawcy: Kim chcę być? Jakie wartości są dla niego istotne i które z nich chce wcielać w życie, aby mógł uznać je za cenne i spełnione?

 

Spis treści tego numeru
Wprowadzenie
Wprowadzenie
Andrzej Ryk
9-11
PDF
Introduction
Andrzej Ryk
13-15
PDF (English)
Artykuły i Rozprawy
Religia, poznanie, duchowość w wychowaniu
Zbigniew Marek
19-59
PDF
Imperatyw pedagogiczny jako element strategii wychowawczej
Andrzej Michał de Tchorzewski
61-84
PDF
Pasja jako istotny wymiar doświadczania pracy
Iwona Jazukiewicz
85-101
PDF
Zaniedbane paradygmaty formacyjne nastolatka
Janusz Mastalski
103-118
PDF
Tożsamość pedagogicznej przestrzeni. Pomiędzy etosem a grą: Refleksje na kanwie wybranych elementów myśli Józefa Tischnera
Andrzej Ryk
119-129
PDF
Refleksyjność w wychowaniu. Proces poznawania siebie
Marzena Chrost
131-144
PDF
Wychowanie przez konflikt. O roli konfliktów w rozwoju osobowości ucznia
Katarzyna Wajszczyk
145-167
PDF
Warunki sprzyjające podejmowaniu trudu samowychowania
Ewa Miśkowiec
169-182
PDF
Kształtowanie się tożsamości płciowej w kontekście edukacji seksualnej
Marcin Welenc
183-196
PDF
Raporty z badań
Aktywność turystyczna podkarpackiej młodzieży jako źródło wspomagania jej rozwoju osobowego
Marcin Warchoła
199-223
PDF
Samowychowanie seksualne młodzieży w świetle literatury przedmiotu i badań własnych
Ewa Rojewska
225-248
PDF
Recenzje
Refleksja nad kształceniem i wychowaniem w czasach permanentnej zmiany rec. Andrzej Murzyn,Współczesna filozofia edukacji. Kluczowe kwestie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2015, ss. 296.
Renata Królikiewicz
251-254
PDF
Wychowanie emocjonalne w XXI wieku według pedagogiki serca Marii Łopatkowej, rec. Pedagogika serca. Wychowanie emocjonalne w XXI wieku, red. naukowa E. Lewandowska-Tarasiuk, J. Łaszczyk, B. Śliwerski, Difin, Warszawa 2016, ss. 215.
Bożena Sieradzka-Baziur
255-258
PDF
Sprawozdania z konferencji
Sprawozdanie z I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Innowacje w edukacji – coaching, tutoring, mediacje, Kraków, 2.06.2016
Anna K. Duda
261-266
PDF
Sprawozdanie z konferencji Obszary integracji społecznej i zawodowej osób z niepełnosprawnością, Wydział Zamiejscowy Nauk Humanistycznych i Społecznych w Mysłowicach Akademii Ignatiaum w Krakowie, Mysłowice, 21.10.2016
Anna Seredyńska
267-270
PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa