Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

Vol. 22 (2015)
  • Home
  • /
  • Vol. 22 (2015)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 22 (2015)

Vol. 22 (2015)

					View Vol. 22 (2015)
Table of contents
Vol. 22 (2015)
Thursday, Jun 30, 2016
This issue table of contents
Introduction
Introduction
Hanna Solarczyk-Szwec
11-13
PDF (Język Polski)
Jubileusz Profesor Olgi Czerniawskiej
Biographical Calendar of Professor Olga Czerniawska
Katarzyna Wypiorczyk-Przygoda
17-22
PDF (Język Polski)
My students have enchanted me… – personal reflections in the memoire of Profesor Olga Czerniawska
Elżbieta Woźnicka
23-38
PDF (Język Polski)
Jubilee Book for Professor Olga Czerniawska
Ewa Skibińska
39-50
PDF (Język Polski)
The Value of Academic Collaboration
Józef Półturzycki
51-56
PDF (Język Polski)
Coverage and photos from the academic seminar Education of Adults. Inspirations and challenges on the occasion of the 85th anniversary of birthday, 60th anniversary of academic work, and 20th anniversary of working in the The University of Humanities and
Elżbieta Woźnicka
57-64
PDF (Język Polski)
I. Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych
From the Argument about Two Ethics towards Nonconsensual Ethics
Danuta Wajsprych
67-78
PDF (Język Polski)
What kind of education and for whom? The educational biographies of adults and their social dimensions
Alicja Jurgiel-Aleksander
79-100
PDF (Język Polski)
Learning in the Concept of Biographicity. An Andragogical Perspective
Joanna Golonka-Legut
101-118
PDF (Język Polski)
Four Quarters of Biographical Learning
Hanna Solarczyk-Szwec
119-134
PDF (Język Polski)
Integral Practice of School Principal Leadership. The Application of Ken Wilber’s Conception
Piotr Błajet, Beata Przyborowska
135-148
PDF
Fulfilling a parental role as a learning space for adults
Alicja Kozubska
149-162
PDF
The Role of Intergenerational Learning in the Process of Hominisation
Katarzyna Jarosz
163-180
PDF (Język Polski)
The threats to the individual in their family and personal life in the information society according to the 50+ age generation
Beata Stachowiak
181-196
PDF
Ways of Spending Free Time by the Women Sentencend To Imprisonment as a Potential for Understanding the Meaning of Social Rehabilitation
Robert Opora
197-212
PDF (Język Polski)
The Prostitution of Women – A Conscious Choice of a Life Path or Economic Duress
Małgorzata Henryka Kowalczyk
213-227
PDF
II. Edukacja dorosłych z międzynarodowej perspektywy
Colonialism as an Education System. The Case of Brazil – Paulo Freire’s Home Country
Hanna Kostyło
231-244
PDF (Język Polski)
Kulturvermittlung im öffentlichen Raum am Beispiel von Museen
Ekkehard Nuissl, Ewa Przybylska
245-266
PDF (Deutsch)
Ethical orientations of young women in Poland and Serbia. Comparative studies
Mariola Chomczyńska-Rubacha, Krzysztof Rubacha
267-276
PDF
“Illusory” fighting against illiteracy among adults in India – the educational policy
Beata Pietkiewicz-Pareek
277-286
PDF
III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych
Polish Traditions of Adult Education Institutions in the Context of Lifelong Learning
Agnieszka Stopińska-Pająk
289-300
PDF (Język Polski)
Implementation of the Concept of Lifelong Education in Polish Higher Education Law before 1989. Outline of the Problem
Danuta Apanel, Tomasz Maliszewski
301-312
PDF
Renewed Memory of Andrzej Niesiołowski and His Work In the Field of the Adult Learning Theory
Tadeusz Aleksander
313-324
PDF (Język Polski)
Kształcenie akuszerek w Wilnie w czasach Szkoły Głównej Wielkiego Księstwa Litewskiego i Szkoły Głównej Litewskiej (1780–1803)
Małgorzata Stawiak-Ososińska
325-338
PDF (Język Polski)
IV. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych
Special Demographic Zone as a Good Practice Area for Seniors. Theses and Accomplishment of the Program
Joanna Krystyna Wawrzyniak
PDF (Język Polski)
Mark Savickas’ theory as an inspiration for professional counselling aimed at adults enhanced with the application of Diagnostic and Simulation Games Method
Przemysław Ziółkowski
355-361
PDF
V. Aktualia
Dr Katarzyna Jarosz: The Meaning of the Cultural Activity for the Quality of Adult’s Life
Joanna Janik-Komar
365-366
PDF (Język Polski)
Dr Henryka Radziejowska: The Meaning of Amateur Theatre Activity in the Learning Process of Adults
Arkadiusz Wąsiński
366-368
PDF (Język Polski)
Dr Piotr Szpakowski: Adulthood in the Context of the Values and Education. Andragogical Research Perspective
Anna Gutowska
368-369
PDF (Język Polski)
Prof. Eugenia Anna Wesołowska (1929–2016)
Józef Półturzycki, Hanna Solarczyk-Szwec, Andrzej Gałkowski, Renata Góralska, Alina Matlakiewicz, Beata Przyborowska, Witold Wojdyło
370-374
PDF (Język Polski)
Eugenia Malewska (1935–2015)
Marzenna Zaorska
374-380
PDF (Język Polski)
Farewell of Professor Eugenia Malewska
Zbigniew Kwieciński
380-382
PDF (Język Polski)
Ninth Lodz Biographical Conference Biography and Biography Research - The Time in Biography Research, University of Lodz, 6-7.02.2015
Anna Gutowska
383-387
PDF (Język Polski)
Second International Conference Behind the Curtain of Rehabilitation. Rotten Reality, Nicolaus Copernicus Univeristy, Toruń, 26–27.03.2015
Michał Szykut
387-388
PDF (Język Polski)
Twenty Years of Central Pomeranian Community College in Słupsk, Słupsk, 31.03.2015
Jolanta Kapiszka
389-391
PDF (Język Polski)
Ninth Torun Pedagogical Students’ Conference Don’t Slow Down! – Live! Learn! Act!, Nicolaus Copernicus Univeristy, Toruń, 27.05.2015
Iwona Górecka, Mateusz Szafrański
391-393
PDF (Język Polski)
Sixteenth Summer School of Andragogues and Counsellros, Zielona Góra, 18–21.05.2015
Anna Matusiak
393-401
PDF (Język Polski)
Seminar Inspirations Taken From Freinet Pedagogy. The Journals of Halina Semenowicz, Toruń, 08.06.2015
Agata Szwech
401-403
PDF (Język Polski)
The Conference of Polish Educational Research Association, Toruń and Bydgoszcz Agency, Education for Valuable Life of an Individual and a Community Kazimierz Wielki Univeristy in Bydgoszcz, Nicolaus Copernicus Univeristy In Toruń, 19–20. 10.2015
Anna Maria Kola
403-407
PDF (Język Polski)
First International Interdisciplinary Academic Conference New Social Dimension of Vocational Education, The Jan Kochanowski University in Kielce, 28.10.2015
Agata Chabior
407-411
PDF (Język Polski)
Polish Nationwide Academic Seminar Autumnal Andragogical Meetings Contemporary Challenges of Adult Education In Poland and Across the World, Katowice, 18.11.2015
Jerzy Semków, Joanna Golonka-Legut, Arkadiusz Wąsiński
411-413
PDF (Język Polski)
International Symposium The Elderly In Various Cultures, Wrocław, 23.11.2015
Anna Maciuszek, Małgorzata Komarnicka
413-414
PDF (Język Polski)
From the Activity of the Board of Academic Andragogical Association in 2015
Tomasz Maliszewski
415-417
PDF (Język Polski)
VI. Recenzje
Agata Chabior, Agnieszka Szplit (eds.) Ageing and Old Age as a Task – Health, Activation, Development, Integration, Wydawnictwo Libron, Kraków 2014, p. 289.
Małgorzata Krawczyk-Blicharska
421-424
PDF (Język Polski)
Magdalena Czubak-Koch, Learning in the Workplace, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2014, p. 216.
Anna Matusiak
425-427
PDF (Język Polski)
Elżbieta Dubas, Joanna Stelmaszczyk (eds.) Biographies and Learning, editorial series Biography and Biography Research, Volume 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, p. 219.
Izabela Symonowicz-Jabłońska
428-434
PDF (Język Polski)
Dorota Gierszewski, Henryk A. Kretek (eds.), Civic Education of Adults and Civic Community, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Raciborzu, Racibórz 2015.
Violetta Kopińska
435-439
PDF (Język Polski)
Anna Jaroszewska, Teaching of Foreign Languages to Seniors in Poland, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2013, p. 546.
Łukasz Tomczyk
440-442
PDF (Język Polski)
Krystyna Jędralska, Jolanta Bernais (eds.), Univeristy through the Whole Life, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, p. 285.
Anna Maria Kola
443-449
PDF (Język Polski)
Ewa Kula, Marzena Pękowska, Political and Educational Dimension of Lifelong Learning in Higher Education, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, Kielce 2015, p. 90.
Tomasz Maliszewski
450-452
PDF (Język Polski)
Małgorzata H. Kowalczyk, Michał Szykut (red.), Contemporary Problems of Resocialization. In the Search for New Solutions, editorial series Behind the Curtain of Resocialization, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń 2015, p. 393.
Anita Kotlenga
453-456
PDF (Język Polski)
Elizabeth Kübler-Ross, David Kessler, The Lessons of Life, translated by K. Popławski, Media Rodzina, Poznań 2014, p. 216.
Artur Fabiś
457-458
PDF (Język Polski)
Kurt Lüscher and others, Generations, Intergenerational Relations and Generational Policy, Universität Konstanz, Konstanz 2015.
Kinga Majchrzak
459-461
PDF (Język Polski)
Jan A. Malinowski, Agata Wesołowska (eds.), Coaching and tutoring. Towards Modern Didactic Work, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń 2015.
Elżbieta Wieczór
462-466
PDF (Język Polski)
Ewa Skibińska (ed.), Educational Careers. Empirical Study, Wyd. ITEE, Warszawa 2015, p. 179.
Hanna Solarczyk-Szwec
467-470
PDF (Język Polski)
“Discourses of the Young Andragogues”, Małgorzata Olejarz, Emilia Paprzycka, Sylwia Słowińska (eds.) Volume 16, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015, p. 402.
Iwona Murawska
471-473
PDF (Język Polski)
“Revista Interamericana de Educación de Adultos”, CREFAL, Pátzcuaro (México) 2015, p. 108 (nr 1), p. 104 (nr 2).
Piotr Konieczny
474-477
PDF (Język Polski)
Andragogy Yearbook 2014, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2015, p. 646.
Adam Chyła
478-482
PDF (Język Polski)
Feuilleton
Year 2015
Józef Półturzycki
485-492
PDF (Język Polski)
Uzupełnienie
Supplement
Tadeusz Aleksander
493
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop