Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Wpisz frazę
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Język
Deutsch
English
Język Polski
Menu
Strona domowa
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Zespół redakcyjny
Rada Naukowa
Recenzenci
Zasady etyki publikacyjnej
Informacja o niepobieraniu opłat
Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
Polityka prywatności
Kontakt
Zarejestruj
Zaloguj
Język:
Deutsch
English
Język Polski
Rocznik Andragogiczny
Tom 22 (2015)
Strona domowa
/
Tom 22 (2015)
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 22 (2015)
/
Spis treści
Tom 22 (2015)
Spis treści
« Powrót
Wprowadzenie
Wprowadzenie
Hanna Solarczyk-Szwec
11-13
PDF
Jubileusz Profesor Olgi Czerniawskiej
Kalendarium biograficzne Profesor Olgi Czerniawskiej
Katarzyna Wypiorczyk-Przygoda
17-22
PDF
Urzekli mnie moi uczniowie… – osobiste refleksje we wspomnieniach Profesor Olgi Czerniawskiej
Elżbieta Woźnicka
23-38
PDF
Księga Jubileuszowa dla Profesor Olgi Czerniawskiej
Ewa Skibińska
39-50
PDF
Wartość współpracy naukowej
Józef Półturzycki
51-56
PDF
Sprawozdanie i fotorelacja z seminarium naukowego „Oświata dorosłych. Inspiracje i wyzwania” z okazji jubileuszu 85. urodzin, 60-lecia pracy naukowej oraz 20-lecia pracy w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi prof. dr hab. Olgi Czerniawskiej
Elżbieta Woźnicka
57-64
PDF
I. Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych
Od sporu o dwie etyki ku etyce niekonsensualnej
Danuta Wajsprych
67-78
PDF
Jaka edukacja i dla kogo? Biografie edukacyjne dorosłych i ich społeczny wymiar
Alicja Jurgiel-Aleksander
79-100
PDF
Uczenie się w perspektywie biograficzności. Perspektywa andragogiczna
Joanna Golonka-Legut
101-118
PDF
Cztery ćwiartki biograficznego uczenia się
Hanna Solarczyk-Szwec
119-134
PDF
Praktyka integralna liderów oświaty. Aplikacja koncepcji Kena Wilbera
Piotr Błajet, Beata Przyborowska
135-148
PDF (English)
Pełnienie roli rodzica jako przestrzeń uczenia się dorosłych
Alicja Kozubska
149-162
PDF (English)
Miejsce międzypokoleniowego uczenia się w procesie hominizacji
Katarzyna Jarosz
163-180
PDF
Zagrożenia jednostki w życiu osobistym i rodzinnym w społeczeństwie informacyjnym w opinii generacji 50+
Beata Stachowiak
181-196
PDF (English)
Sposoby spędzania czasu wolnego przez kobiety skazane na karę pozbawienia wolności jako potencjał do rozumienia znaczenia readaptacji społecznej
Robert Opora
197-212
PDF
Prostytucja kobiet – świadomy wybór drogi życiowej czy przymus ekonomiczny
Małgorzata Henryka Kowalczyk
213-227
PDF (English)
II. Edukacja dorosłych z międzynarodowej perspektywy
Kolonializm jako system wychowawczy. Na przykładzie sytuacji Brazylii – ojczyzny Paula Freirego
Hanna Kostyło
231-244
PDF
Przekaz kulturowy w przestrzeni publicznej na przykładzie muzeów
Ekkehard Nuissl, Ewa Przybylska
245-266
PDF (Deutsch)
Orientacje etyczne młodych kobiet w Polsce i Serbii. Badania porównawcze
Mariola Chomczyńska-Rubacha, Krzysztof Rubacha
267-276
PDF (English)
„Iluzoryczna” walka z analfabetyzmem dorosłych w Indiach – polityka oświatowa
Beata Pietkiewicz-Pareek
277-286
PDF (English)
III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych
Polskie tradycje instytucji edukacji dorosłych w kontekście uczenia się całożyciowego
Agnieszka Stopińska-Pająk
289-300
PDF
Implementacja koncepcji edukacji ustawicznej w polskim prawie o szkolnictwie wyższym przed rokiem 1989. Zarys problematyki
Danuta Apanel, Tomasz Maliszewski
301-312
PDF (English)
Odnowiona pamięć o Andrzeju Niesiołowskim i jego twórczości naukowej w obszarze teorii kształcenia dorosłych
Tadeusz Aleksander
313-324
PDF
Kształcenie akuszerek w Wilnie w czasach Szkoły Głównej Wielkiego Księstwa Litewskiego i Szkoły Głównej Litewskiej (1780–1803)
Małgorzata Stawiak-Ososińska
325-338
PDF
IV. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych
Specjalna Strefa Demograficzna obszarem dobrych praktyk na rzecz seniorów. Założenia i realizacja programu
Joanna Krystyna Wawrzyniak
PDF
Teoria Marka Savickasa jako inspiracja dla doradztwa zawodowego dorosłych na przykładzie metody gier diagnostyczno-symulacyjnych
Przemysław Ziółkowski
355-361
PDF (English)
V. Aktualia
Doktorat. Katarzyna Jarosz „Znaczenie aktywności kulturalnej dla jakości życia człowieka dorosłego”
Joanna Janik-Komar
365-366
PDF
Doktorat. Henryka Radziejowska „Znaczenie amatorskiej działalności teatralnej w procesie uczenia się człowieka dorosłego”
Arkadiusz Wąsiński
366-368
PDF
Doktorat. Piotr Szpakowski „Dorosłość w kontekście wartości i edukacji. Andragogiczna perspektywa badawcza”
Anna Gutowska
368-369
PDF
Prof. Eugenia Anna Wesołowska (1929–2016)
Józef Półturzycki, Hanna Solarczyk-Szwec, Andrzej Gałkowski, Renata Góralska, Alina Matlakiewicz, Beata Przyborowska, Witold Wojdyło
370-374
PDF
Eugenia Malewska (1935–2015)
Marzenna Zaorska
374-380
PDF
Pożegnanie Profesor Eugenii Malewskiej
Zbigniew Kwieciński
380-382
PDF
IX Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – czas w badaniach biograficznych”, Uniwersytet Łódzki, 6–7.02.2015 r.
Anna Gutowska
383-387
PDF
II Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Za kurtyną resocjalizacji. Zdemoralizowana rzeczywistość”, Toruń, 26–27.03.2015 r.
Michał Szykut
387-388
PDF
Dwadzieścia lat Środkowopomorskiego Centrum Kształcenia Ustawicznego w Słupsku, Słupsk, 31.03.2015 r.
Jolanta Kapiszka
389-391
PDF
IX Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „ Nie trać prędkości! – Żyj! Ucz się! Działaj!”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 27.05.2015 r.
Iwona Górecka, Mateusz Szafrański
391-393
PDF
XVI Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców, Zielona Góra, 18–21.05.2015 r.
Anna Matusiak
393-401
PDF
Sprawozdanie z seminarium „Inspiracje pedagogią freinetowską. Dzienniki Haliny Semenowicz”, Toruń, 08.06.2015 r.
Agata Szwech
401-403
PDF
Konferencja Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, O. Toruń i Bydgoszcz „Wychowanie do wartościowego życia jednostki i wspólnoty”, Bydgoszcz–Toruń, 19–20.10.2015 r.
Anna Maria Kola
403-407
PDF
I Międzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Nowy wymiar społeczny kształcenia zawodowego”, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, 28.10.2015 r.
Agata Chabior
407-411
PDF
Ogólnopolskie Seminarium Naukowe „Jesienne Spotkania Andragogiczne – Współczesne wyzwania edukacji dorosłych w Polsce i na świecie”, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Katowice, 18.11.2015 r.
Jerzy Semków, Joanna Golonka-Legut, Arkadiusz Wąsiński
411-413
PDF
Międzynarodowe Sympozjum „Senior w różnych kulturach”, Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław, 23.11.2015 r.
Anna Maciuszek, Małgorzata Komarnicka
413-414
PDF
Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2015 roku
Tomasz Maliszewski
415-417
PDF
VI. Recenzje
Agata Chabior, Agnieszka Szplit (red.), Ageing and Old Age as a Task – Health, Activation, Development, Integration, Wydawnictwo Libron, Kraków 2014, ss. 289.
Małgorzata Krawczyk-Blicharska
421-424
PDF
Magdalena Czubak-Koch, Uczenie się w kulturze miejsca pracy, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2014, ss. 216.
Anna Matusiak
425-427
PDF
Elżbieta Dubas, Joanna Stelmaszczyk (red.) Biografie i uczenie się, seria wydawnicza „Biografia i badanie biografii”, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, ss. 219.
Izabela Symonowicz-Jabłońska
428-434
PDF
Dorota Gierszewski, Henryk A. Kretek (red.), Edukacja obywatelska dorosłych a społeczeństwo obywatelskie, Państwowa Wyższa Szkoła zawodowa w Raciborzu, Racibórz 2015, ss. 360.
Violetta Kopińska
435-439
PDF
Anna Jaroszewska, Nauczanie języków obcych seniorów w Polsce, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2013, ss. 546.
Łukasz Tomczyk
440-442
PDF
Krystyna Jędralska, Jolanta Bernais, Uniwersytet w perspektywie kształcenia przez całe życie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, ss. 285.
Anna Maria Kola
443-449
PDF
Ewa Kula, Marzena Pękowska, Polityczno-światowy wymiar edukacji ustawicznej w szkolnictwie wyższym. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, Kielce 2015, ss. 90.
Tomasz Maliszewski
450-452
PDF
Małgorzata H. Kowalczyk, Michał Szykut (red.), Współczesne problemy resocjalizacji. W poszukiwaniu nowych rozwiązań, seria wydawnicza: „Za kurtyną resocjalizacji”, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń 2015, ss. 393.
Anita Kotlenga
453-456
PDF
Elizabeth Kübler-Ross, David Kessler, Lekcje życia, tłum. K. Popławski, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2014, ss. 216.
Artur Fabiś
457-458
PDF
Kurt Lüscher, Andreas Hoff, Giovanni Lamura & Marta Renzi, Mariano Sánchez, Gil Viry & Eric Widmer, Andrzej Klimczuk, Paulo de Salles Oliveira, Generations, intergenerational relationships, generational policy: A multilingual compendium, Universität Konst
Kinga Majchrzak
459-461
PDF
Jan A. Malinowski, A. Wesołowska, Coaching i tutoring. W stronę nowoczesnej pracy dydaktycznej, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń 2015, ss. 282.
Elżbieta Wieczór
462-466
PDF
Ewa Skibińska (red.), Kariery zawodowe andragogów. Studium empiryczne, Wydawnictwo ITEE, Warszawa 2015, ss. 179.
Hanna Solarczyk-Szwec
467-470
PDF
Małgorzata Olejarz, Emilia Paprzycka, Sylwia Słowińska (red.), „Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 16, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015, ss. 402.
Iwona Murawska
471-473
PDF
“Revista Interamericana de Educación de Adultos”, CREFAL, Pátzcuaro (México) 2015, ss. 108 (nr 1), ss. 104 (nr 2).
Piotr Konieczny
474-477
PDF
„Rocznik Andragogiczny” 2014, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 564.
Adam Chyła
478-482
PDF
Felieton
Rok 2015
Józef Półturzycki
485-492
PDF
Uzupełnienie
Uzupełnienie
Tadeusz Aleksander
493
PDF
Wyszukiwanie
Wyszukiwanie
Wpisz wyszukiwaną frazę
Szukaj
Przeglądaj
Indeks autorów
Lista archiwalnych numerów
Użytkownik
Użytkownik
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapamiętaj mnie
Zaloguj się
Aktualny numer
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Newsletter
Zapisz się
Wypisz się
Język / Language
Deutsch
English
Język Polski