Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Tom 22 (2015)
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 22 (2015)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 22 (2015) /
  4. Spis treści

Tom 22 (2015)

Spis treści

« Powrót

Wprowadzenie

  • Wprowadzenie
    Hanna Solarczyk-Szwec
    11-13
    PDF

Jubileusz Profesor Olgi Czerniawskiej

  • Kalendarium biograficzne Profesor Olgi Czerniawskiej
    Katarzyna Wypiorczyk-Przygoda
    17-22
    PDF
  • Urzekli mnie moi uczniowie… – osobiste refleksje we wspomnieniach Profesor Olgi Czerniawskiej
    Elżbieta Woźnicka
    23-38
    PDF
  • Księga Jubileuszowa dla Profesor Olgi Czerniawskiej
    Ewa Skibińska
    39-50
    PDF
  • Wartość współpracy naukowej
    Józef Półturzycki
    51-56
    PDF
  • Sprawozdanie i fotorelacja z seminarium naukowego „Oświata dorosłych. Inspiracje i wyzwania” z okazji jubileuszu 85. urodzin, 60-lecia pracy naukowej oraz 20-lecia pracy w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi prof. dr hab. Olgi Czerniawskiej
    Elżbieta Woźnicka
    57-64
    PDF

I. Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych

  • Od sporu o dwie etyki ku etyce niekonsensualnej
    Danuta Wajsprych
    67-78
    PDF
  • Jaka edukacja i dla kogo? Biografie edukacyjne dorosłych i ich społeczny wymiar
    Alicja Jurgiel-Aleksander
    79-100
    PDF
  • Uczenie się w perspektywie biograficzności. Perspektywa andragogiczna
    Joanna Golonka-Legut
    101-118
    PDF
  • Cztery ćwiartki biograficznego uczenia się
    Hanna Solarczyk-Szwec
    119-134
    PDF
  • Praktyka integralna liderów oświaty. Aplikacja koncepcji Kena Wilbera
    Piotr Błajet, Beata Przyborowska
    135-148
    PDF (English)
  • Pełnienie roli rodzica jako przestrzeń uczenia się dorosłych
    Alicja Kozubska
    149-162
    PDF (English)
  • Miejsce międzypokoleniowego uczenia się w procesie hominizacji
    Katarzyna Jarosz
    163-180
    PDF
  • Zagrożenia jednostki w życiu osobistym i rodzinnym w społeczeństwie informacyjnym w opinii generacji 50+
    Beata Stachowiak
    181-196
    PDF (English)
  • Sposoby spędzania czasu wolnego przez kobiety skazane na karę pozbawienia wolności jako potencjał do rozumienia znaczenia readaptacji społecznej
    Robert Opora
    197-212
    PDF
  • Prostytucja kobiet – świadomy wybór drogi życiowej czy przymus ekonomiczny
    Małgorzata Henryka Kowalczyk
    213-227
    PDF (English)

II. Edukacja dorosłych z międzynarodowej perspektywy

  • Kolonializm jako system wychowawczy. Na przykładzie sytuacji Brazylii – ojczyzny Paula Freirego
    Hanna Kostyło
    231-244
    PDF
  • Przekaz kulturowy w przestrzeni publicznej na przykładzie muzeów
    Ekkehard Nuissl, Ewa Przybylska
    245-266
    PDF (Deutsch)
  • Orientacje etyczne młodych kobiet w Polsce i Serbii. Badania porównawcze
    Mariola Chomczyńska-Rubacha, Krzysztof Rubacha
    267-276
    PDF (English)
  • „Iluzoryczna” walka z analfabetyzmem dorosłych w Indiach – polityka oświatowa
    Beata Pietkiewicz-Pareek
    277-286
    PDF (English)

III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych

  • Polskie tradycje instytucji edukacji dorosłych w kontekście uczenia się całożyciowego
    Agnieszka Stopińska-Pająk
    289-300
    PDF
  • Implementacja koncepcji edukacji ustawicznej w polskim prawie o szkolnictwie wyższym przed rokiem 1989. Zarys problematyki
    Danuta Apanel, Tomasz Maliszewski
    301-312
    PDF (English)
  • Odnowiona pamięć o Andrzeju Niesiołowskim i jego twórczości naukowej w obszarze teorii kształcenia dorosłych
    Tadeusz Aleksander
    313-324
    PDF
  • Kształcenie akuszerek w Wilnie w czasach Szkoły Głównej Wielkiego Księstwa Litewskiego i Szkoły Głównej Litewskiej (1780–1803)
    Małgorzata Stawiak-Ososińska
    325-338
    PDF

IV. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych

  • Specjalna Strefa Demograficzna obszarem dobrych praktyk na rzecz seniorów. Założenia i realizacja programu
    Joanna Krystyna Wawrzyniak
    PDF
  • Teoria Marka Savickasa jako inspiracja dla doradztwa zawodowego dorosłych na przykładzie metody gier diagnostyczno-symulacyjnych
    Przemysław Ziółkowski
    355-361
    PDF (English)

V. Aktualia

  • Doktorat. Katarzyna Jarosz „Znaczenie aktywności kulturalnej dla jakości życia człowieka dorosłego”
    Joanna Janik-Komar
    365-366
    PDF
  • Doktorat. Henryka Radziejowska „Znaczenie amatorskiej działalności teatralnej w procesie uczenia się człowieka dorosłego”
    Arkadiusz Wąsiński
    366-368
    PDF
  • Doktorat. Piotr Szpakowski „Dorosłość w kontekście wartości i edukacji. Andragogiczna perspektywa badawcza”
    Anna Gutowska
    368-369
    PDF
  • Prof. Eugenia Anna Wesołowska (1929–2016)
    Józef Półturzycki, Hanna Solarczyk-Szwec, Andrzej Gałkowski, Renata Góralska, Alina Matlakiewicz, Beata Przyborowska, Witold Wojdyło
    370-374
    PDF
  • Eugenia Malewska (1935–2015)
    Marzenna Zaorska
    374-380
    PDF
  • Pożegnanie Profesor Eugenii Malewskiej
    Zbigniew Kwieciński
    380-382
    PDF
  • IX Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – czas w badaniach biograficznych”, Uniwersytet Łódzki, 6–7.02.2015 r.
    Anna Gutowska
    383-387
    PDF
  • II Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Za kurtyną resocjalizacji. Zdemoralizowana rzeczywistość”, Toruń, 26–27.03.2015 r.
    Michał Szykut
    387-388
    PDF
  • Dwadzieścia lat Środkowopomorskiego Centrum Kształcenia Ustawicznego w Słupsku, Słupsk, 31.03.2015 r.
    Jolanta Kapiszka
    389-391
    PDF
  • IX Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „ Nie trać prędkości! – Żyj! Ucz się! Działaj!”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 27.05.2015 r.
    Iwona Górecka, Mateusz Szafrański
    391-393
    PDF
  • XVI Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców, Zielona Góra, 18–21.05.2015 r.
    Anna Matusiak
    393-401
    PDF
  • Sprawozdanie z seminarium „Inspiracje pedagogią freinetowską. Dzienniki Haliny Semenowicz”, Toruń, 08.06.2015 r.
    Agata Szwech
    401-403
    PDF
  • Konferencja Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, O. Toruń i Bydgoszcz „Wychowanie do wartościowego życia jednostki i wspólnoty”, Bydgoszcz–Toruń, 19–20.10.2015 r.
    Anna Maria Kola
    403-407
    PDF
  • I Międzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Nowy wymiar społeczny kształcenia zawodowego”, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, 28.10.2015 r.
    Agata Chabior
    407-411
    PDF
  • Ogólnopolskie Seminarium Naukowe „Jesienne Spotkania Andragogiczne – Współczesne wyzwania edukacji dorosłych w Polsce i na świecie”, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Katowice, 18.11.2015 r.
    Jerzy Semków, Joanna Golonka-Legut, Arkadiusz Wąsiński
    411-413
    PDF
  • Międzynarodowe Sympozjum „Senior w różnych kulturach”, Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław, 23.11.2015 r.
    Anna Maciuszek, Małgorzata Komarnicka
    413-414
    PDF
  • Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2015 roku
    Tomasz Maliszewski
    415-417
    PDF

VI. Recenzje

  • Agata Chabior, Agnieszka Szplit (red.), Ageing and Old Age as a Task – Health, Activation, Development, Integration, Wydawnictwo Libron, Kraków 2014, ss. 289.
    Małgorzata Krawczyk-Blicharska
    421-424
    PDF
  • Magdalena Czubak-Koch, Uczenie się w kulturze miejsca pracy, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2014, ss. 216.
    Anna Matusiak
    425-427
    PDF
  • Elżbieta Dubas, Joanna Stelmaszczyk (red.) Biografie i uczenie się, seria wydawnicza „Biografia i badanie biografii”, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, ss. 219.
    Izabela Symonowicz-Jabłońska
    428-434
    PDF
  • Dorota Gierszewski, Henryk A. Kretek (red.), Edukacja obywatelska dorosłych a społeczeństwo obywatelskie, Państwowa Wyższa Szkoła zawodowa w Raciborzu, Racibórz 2015, ss. 360.
    Violetta Kopińska
    435-439
    PDF
  • Anna Jaroszewska, Nauczanie języków obcych seniorów w Polsce, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2013, ss. 546.
    Łukasz Tomczyk
    440-442
    PDF
  • Krystyna Jędralska, Jolanta Bernais, Uniwersytet w perspektywie kształcenia przez całe życie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, ss. 285.
    Anna Maria Kola
    443-449
    PDF
  • Ewa Kula, Marzena Pękowska, Polityczno-światowy wymiar edukacji ustawicznej w szkolnictwie wyższym. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, Kielce 2015, ss. 90.
    Tomasz Maliszewski
    450-452
    PDF
  • Małgorzata H. Kowalczyk, Michał Szykut (red.), Współczesne problemy resocjalizacji. W poszukiwaniu nowych rozwiązań, seria wydawnicza: „Za kurtyną resocjalizacji”, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń 2015, ss. 393.
    Anita Kotlenga
    453-456
    PDF
  • Elizabeth Kübler-Ross, David Kessler, Lekcje życia, tłum. K. Popławski, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2014, ss. 216.
    Artur Fabiś
    457-458
    PDF
  • Kurt Lüscher, Andreas Hoff, Giovanni Lamura & Marta Renzi, Mariano Sánchez, Gil Viry & Eric Widmer, Andrzej Klimczuk, Paulo de Salles Oliveira, Generations, intergenerational relationships, generational policy: A multilingual compendium, Universität Konst
    Kinga Majchrzak
    459-461
    PDF
  • Jan A. Malinowski, A. Wesołowska, Coaching i tutoring. W stronę nowoczesnej pracy dydaktycznej, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń 2015, ss. 282.
    Elżbieta Wieczór
    462-466
    PDF
  • Ewa Skibińska (red.), Kariery zawodowe andragogów. Studium empiryczne, Wydawnictwo ITEE, Warszawa 2015, ss. 179.
    Hanna Solarczyk-Szwec
    467-470
    PDF
  • Małgorzata Olejarz, Emilia Paprzycka, Sylwia Słowińska (red.), „Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 16, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015, ss. 402.
    Iwona Murawska
    471-473
    PDF
  • “Revista Interamericana de Educación de Adultos”, CREFAL, Pátzcuaro (México) 2015, ss. 108 (nr 1), ss. 104 (nr 2).
    Piotr Konieczny
    474-477
    PDF
  • „Rocznik Andragogiczny” 2014, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 564.
    Adam Chyła
    478-482
    PDF

Felieton

  • Rok 2015
    Józef Półturzycki
    485-492
    PDF

Uzupełnienie

  • Uzupełnienie
    Tadeusz Aleksander
    493
    PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa