Zum Inhalt springen
Zur Hauptnavigation springen
Zur Fußzeile springen
Start typing
Suchen
Registrieren
Einloggen
Language
Deutsch
English
Język Polski
Menu
Home
Aktuelle Ausgabe
Archiv
Mitteilungen
Über uns
Über die Zeitschrift
Beitragseinreichung
Redaktion
Wissenschaftlicher Beirat
Gutachter
Zasady etyki publikacyjnej
Informacja o niepobieraniu opłat
Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
Schutz personenbezogener Daten
Kontakt
Registrieren
Einloggen
Language:
Deutsch
English
Język Polski
Rocznik Andragogiczny
Bd. 22 (2015)
Home
/
Bd. 22 (2015)
Home
/
Archiv
/
Bd. 22 (2015)
/
Table of contents
Bd. 22 (2015)
Table of contents
« Back
Wprowadzenie
Wprowadzenie
Hanna Solarczyk-Szwec
11-13
PDF (Język Polski)
Jubileusz Profesor Olgi Czerniawskiej
Kalendarium biograficzne Profesor Olgi Czerniawskiej
Katarzyna Wypiorczyk-Przygoda
17-22
PDF (Język Polski)
Urzekli mnie moi uczniowie… – osobiste refleksje we wspomnieniach Profesor Olgi Czerniawskiej
Elżbieta Woźnicka
23-38
PDF (Język Polski)
Księga Jubileuszowa dla Profesor Olgi Czerniawskiej
Ewa Skibińska
39-50
PDF (Język Polski)
Wartość współpracy naukowej
Józef Półturzycki
51-56
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie i fotorelacja z seminarium naukowego „Oświata dorosłych. Inspiracje i wyzwania” z okazji jubileuszu 85. urodzin, 60-lecia pracy naukowej oraz 20-lecia pracy w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi prof. dr hab. Olgi Czerniawskiej
Elżbieta Woźnicka
57-64
PDF (Język Polski)
I. Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych
Od sporu o dwie etyki ku etyce niekonsensualnej
Danuta Wajsprych
67-78
PDF (Język Polski)
Jaka edukacja i dla kogo? Biografie edukacyjne dorosłych i ich społeczny wymiar
Alicja Jurgiel-Aleksander
79-100
PDF (Język Polski)
Uczenie się w perspektywie biograficzności. Perspektywa andragogiczna
Joanna Golonka-Legut
101-118
PDF (Język Polski)
Cztery ćwiartki biograficznego uczenia się
Hanna Solarczyk-Szwec
119-134
PDF (Język Polski)
Integral Practice of School Principal Leadership. The Application of Ken Wilber’s Conception
Piotr Błajet, Beata Przyborowska
135-148
PDF (English)
Fulfilling a parental role as a learning space for adults
Alicja Kozubska
149-162
PDF (English)
Miejsce międzypokoleniowego uczenia się w procesie hominizacji
Katarzyna Jarosz
163-180
PDF (Język Polski)
The threats to the individual in their family and personal life in the information society according to the 50+ age generation
Beata Stachowiak
181-196
PDF (English)
Sposoby spędzania czasu wolnego przez kobiety skazane na karę pozbawienia wolności jako potencjał do rozumienia znaczenia readaptacji społecznej
Robert Opora
197-212
PDF (Język Polski)
The Prostitution of Women – A Conscious Choice of a Life Path or Economic Duress
Małgorzata Henryka Kowalczyk
213-227
PDF (English)
II. Edukacja dorosłych z międzynarodowej perspektywy
Kolonializm jako system wychowawczy. Na przykładzie sytuacji Brazylii – ojczyzny Paula Freirego
Hanna Kostyło
231-244
PDF (Język Polski)
Kulturvermittlung im öffentlichen Raum am Beispiel von Museen
Ekkehard Nuissl, Ewa Przybylska
245-266
PDF
Ethical orientations of young women in Poland and Serbia. Comparative studies
Mariola Chomczyńska-Rubacha, Krzysztof Rubacha
267-276
PDF (English)
„Iluzoryczna” walka z analfabetyzmem dorosłych w Indiach – polityka oświatowa
Beata Pietkiewicz-Pareek
277-286
PDF (English)
III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych
Polskie tradycje instytucji edukacji dorosłych w kontekście uczenia się całożyciowego
Agnieszka Stopińska-Pająk
289-300
PDF (Język Polski)
Implementation of the Concept of Lifelong Education in Polish Higher Education Law before 1989. Outline of the Problem
Danuta Apanel, Tomasz Maliszewski
301-312
PDF (English)
Odnowiona pamięć o Andrzeju Niesiołowskim i jego twórczości naukowej w obszarze teorii kształcenia dorosłych
Tadeusz Aleksander
313-324
PDF (Język Polski)
Kształcenie akuszerek w Wilnie w czasach Szkoły Głównej Wielkiego Księstwa Litewskiego i Szkoły Głównej Litewskiej (1780–1803)
Małgorzata Stawiak-Ososińska
325-338
PDF (Język Polski)
IV. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych
Specjalna Strefa Demograficzna obszarem dobrych praktyk na rzecz seniorów. Założenia i realizacja programu
Joanna Krystyna Wawrzyniak
PDF (Język Polski)
Mark Savickas’ theory as an inspiration for professional counselling aimed at adults enhanced with the application of Diagnostic and Simulation Games Method
Przemysław Ziółkowski
355-361
PDF (English)
V. Aktualia
Doktorat. Katarzyna Jarosz „Znaczenie aktywności kulturalnej dla jakości życia człowieka dorosłego”
Joanna Janik-Komar
365-366
PDF (Język Polski)
Doktorat. Henryka Radziejowska „Znaczenie amatorskiej działalności teatralnej w procesie uczenia się człowieka dorosłego”
Arkadiusz Wąsiński
366-368
PDF (Język Polski)
Doktorat. Piotr Szpakowski „Dorosłość w kontekście wartości i edukacji. Andragogiczna perspektywa badawcza”
Anna Gutowska
368-369
PDF (Język Polski)
Prof. Eugenia Anna Wesołowska (1929–2016)
Józef Półturzycki, Hanna Solarczyk-Szwec, Andrzej Gałkowski, Renata Góralska, Alina Matlakiewicz, Beata Przyborowska, Witold Wojdyło
370-374
PDF (Język Polski)
Eugenia Malewska (1935–2015)
Marzenna Zaorska
374-380
PDF (Język Polski)
Pożegnanie Profesor Eugenii Malewskiej
Zbigniew Kwieciński
380-382
PDF (Język Polski)
IX Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – czas w badaniach biograficznych”, Uniwersytet Łódzki, 6–7.02.2015 r.
Anna Gutowska
383-387
PDF (Język Polski)
II Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Za kurtyną resocjalizacji. Zdemoralizowana rzeczywistość”, Toruń, 26–27.03.2015 r.
Michał Szykut
387-388
PDF (Język Polski)
Dwadzieścia lat Środkowopomorskiego Centrum Kształcenia Ustawicznego w Słupsku, Słupsk, 31.03.2015 r.
Jolanta Kapiszka
389-391
PDF (Język Polski)
IX Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „ Nie trać prędkości! – Żyj! Ucz się! Działaj!”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 27.05.2015 r.
Iwona Górecka, Mateusz Szafrański
391-393
PDF (Język Polski)
XVI Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców, Zielona Góra, 18–21.05.2015 r.
Anna Matusiak
393-401
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z seminarium „Inspiracje pedagogią freinetowską. Dzienniki Haliny Semenowicz”, Toruń, 08.06.2015 r.
Agata Szwech
401-403
PDF (Język Polski)
Konferencja Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, O. Toruń i Bydgoszcz „Wychowanie do wartościowego życia jednostki i wspólnoty”, Bydgoszcz–Toruń, 19–20.10.2015 r.
Anna Maria Kola
403-407
PDF (Język Polski)
I Międzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Nowy wymiar społeczny kształcenia zawodowego”, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, 28.10.2015 r.
Agata Chabior
407-411
PDF (Język Polski)
Ogólnopolskie Seminarium Naukowe „Jesienne Spotkania Andragogiczne – Współczesne wyzwania edukacji dorosłych w Polsce i na świecie”, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Katowice, 18.11.2015 r.
Jerzy Semków, Joanna Golonka-Legut, Arkadiusz Wąsiński
411-413
PDF (Język Polski)
Międzynarodowe Sympozjum „Senior w różnych kulturach”, Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław, 23.11.2015 r.
Anna Maciuszek, Małgorzata Komarnicka
413-414
PDF (Język Polski)
Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2015 roku
Tomasz Maliszewski
415-417
PDF (Język Polski)
VI. Recenzje
Agata Chabior, Agnieszka Szplit (red.), Ageing and Old Age as a Task – Health, Activation, Development, Integration, Wydawnictwo Libron, Kraków 2014, ss. 289.
Małgorzata Krawczyk-Blicharska
421-424
PDF (Język Polski)
Magdalena Czubak-Koch, Uczenie się w kulturze miejsca pracy, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2014, ss. 216.
Anna Matusiak
425-427
PDF (Język Polski)
Elżbieta Dubas, Joanna Stelmaszczyk (red.) Biografie i uczenie się, seria wydawnicza „Biografia i badanie biografii”, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, ss. 219.
Izabela Symonowicz-Jabłońska
428-434
PDF (Język Polski)
Dorota Gierszewski, Henryk A. Kretek (red.), Edukacja obywatelska dorosłych a społeczeństwo obywatelskie, Państwowa Wyższa Szkoła zawodowa w Raciborzu, Racibórz 2015, ss. 360.
Violetta Kopińska
435-439
PDF (Język Polski)
Anna Jaroszewska, Nauczanie języków obcych seniorów w Polsce, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2013, ss. 546.
Łukasz Tomczyk
440-442
PDF (Język Polski)
Krystyna Jędralska, Jolanta Bernais, Uniwersytet w perspektywie kształcenia przez całe życie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, ss. 285.
Anna Maria Kola
443-449
PDF (Język Polski)
Ewa Kula, Marzena Pękowska, Polityczno-światowy wymiar edukacji ustawicznej w szkolnictwie wyższym. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, Kielce 2015, ss. 90.
Tomasz Maliszewski
450-452
PDF (Język Polski)
Małgorzata H. Kowalczyk, Michał Szykut (red.), Współczesne problemy resocjalizacji. W poszukiwaniu nowych rozwiązań, seria wydawnicza: „Za kurtyną resocjalizacji”, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń 2015, ss. 393.
Anita Kotlenga
453-456
PDF (Język Polski)
Elizabeth Kübler-Ross, David Kessler, Lekcje życia, tłum. K. Popławski, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2014, ss. 216.
Artur Fabiś
457-458
PDF (Język Polski)
Kurt Lüscher, Andreas Hoff, Giovanni Lamura & Marta Renzi, Mariano Sánchez, Gil Viry & Eric Widmer, Andrzej Klimczuk, Paulo de Salles Oliveira, Generations, intergenerational relationships, generational policy: A multilingual compendium, Universität Konst
Kinga Majchrzak
459-461
PDF (Język Polski)
Jan A. Malinowski, A. Wesołowska, Coaching i tutoring. W stronę nowoczesnej pracy dydaktycznej, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń 2015, ss. 282.
Elżbieta Wieczór
462-466
PDF (Język Polski)
Ewa Skibińska (red.), Kariery zawodowe andragogów. Studium empiryczne, Wydawnictwo ITEE, Warszawa 2015, ss. 179.
Hanna Solarczyk-Szwec
467-470
PDF (Język Polski)
Małgorzata Olejarz, Emilia Paprzycka, Sylwia Słowińska (red.), „Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 16, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015, ss. 402.
Iwona Murawska
471-473
PDF (Język Polski)
“Revista Interamericana de Educación de Adultos”, CREFAL, Pátzcuaro (México) 2015, ss. 108 (nr 1), ss. 104 (nr 2).
Piotr Konieczny
474-477
PDF (Język Polski)
„Rocznik Andragogiczny” 2014, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 564.
Adam Chyła
478-482
PDF (Język Polski)
Felieton
Rok 2015
Józef Półturzycki
485-492
PDF (Język Polski)
Uzupełnienie
Uzupełnienie
Tadeusz Aleksander
493
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Suchen
Browse
Autor/innenverzeichnis durchblättern
Issue archive
User
User
Benutzer/innen-Name
*
Erforderlich
Passwort
*
Erforderlich
Remember me
Einloggen
Aktuelle Ausgabe
Informationen
Für Leser/innen
Für Autor/innen
Für Bibliothekar/innen
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Sprache
Deutsch
English
Język Polski