Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Nr 42 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych (Kobiety w Edukacji. Kobiety o Edukacji)
  • Strona domowa
  • /
  • Nr 42 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych (Kobiety w Edukacji. Kobiety o Edukacji)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Nr 42 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych (Kobiety w Edukacji. Kobiety o Edukacji)

Nr 42 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych (Kobiety w Edukacji. Kobiety o Edukacji)

					Pokaż  Nr 42 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych (Kobiety w Edukacji. Kobiety o Edukacji)
Spis treści
Nr 42 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych (Kobiety w Edukacji. Kobiety o Edukacji)
Tuesday, Dec 19, 2023

Redaktorka naukowa numeru: Violetta Kopińska

Korekta językowa tekstów anglojęzycznych była możliwa dzięki dofinansowaniu z Programu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Program Rozwoju Czasopism Naukowych” – umowa nr RCN/SP/0357/2021/1

Spis treści tego numeru
Wprowadzenie
Preface
Violetta Kopińska
5-8
Oryginalne artykuły badawcze
Underrepresented and Excluded from the Public Sphere: Women of Solidarity in Polish History Textbooks
Daria Hejwosz-Gromkowska, Dobrochna Hildebrandt-Wypych
9-26
pdf (English)
In and Beyond the Faith: Religion as a Determinant of Women’s Civic Activity. A Case of Women’s Protest Against the Tightening of Abortion Law
Justyna Tomczyk
27–54
pdf (English)
Informal Civic Activity of Participants of the “Black Protests” and “Women’s Strike”: An Analysis of Scientific Journal Publications
Dorota Zaworska-Nikoniuk
55–75
pdf (English)
Representation of Women’s Citizenship Activity in the Polish-language Media Discourse. Around the Case of Tomato Soup and van Gogh
Violetta Kopińska
77-102
pdf (English)
Will Women Save the World? The Ecological Civic Activity of Girls and Women from Generation Z Representing ICT and STEM
Iwona Chmura-Rutkowska, Agnieszka Kozłowska
103-135
pdf (English)
Girls and Online Civic Engagement: Why Are They Less Likely to Engage in Political Discussion and Argumentation?
Natalia Małgorzata Walter, Agnieszka Iwanicka
137-156
pdf (English)
How Women Drove ‘Spirits’ out of Their Local Communities: The ‘Exorcism’ of Non-Governmental Organizations: A Comparative Case Study
Ewa Bogacz-Wojtanowska, Anna Góral, Sylwia Wrona
157-188
pdf (English)
On Volunteering – Mostly from Female Perspective
Maja Ljubetić
189-215
pdf (English)
Child Participation in Early Childhood Education from the Perspective of Female Students Specialising in Preschool and Early Childhood Education
Natalia Stek-Łopatka, Karolina Piekarska
217-241
pdf (English)
Pedagogy of Discomfort as a Project of Citizenship Education: About Commitment to Social Justice from the Perspective of the Feminist Theories of Emotions
Renata Góralska
243-267
pdf (English)
From Lifelong Creativity to Self-Authorship: The Humanistic and Creational Dimension of Women’s Citizenship in Education – Maria Grzegorzewska and Irena Wojnar
Halina Monika Wróblewska
269-290
pdf (English)
Krótkie artykuły badawcze
Nonconformism, Social Identity, and Self-efficacy of Women Leaders of Thematic Villages
Ryszarda Ewa Bernacka, Anna Mazurek-Kusiak, Natalia Korcz, Agata Kobyłka
291-296
pdf (English)

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa