Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Nr 42 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych (Kobiety w Edukacji. Kobiety o Edukacji)
  • Strona domowa
  • /
  • Nr 42 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych (Kobiety w Edukacji. Kobiety o Edukacji)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Nr 42 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych (Kobiety w Edukacji. Kobiety o Edukacji) /
  4. Spis treści

Nr 42 (2023): Przegląd Badań Edukacyjnych (Kobiety w Edukacji. Kobiety o Edukacji)

Spis treści

« Powrót

Wprowadzenie

  • Preface
    Violetta Kopińska
    5-8

Oryginalne artykuły badawcze

  • Underrepresented and Excluded from the Public Sphere: Women of Solidarity in Polish History Textbooks
    Daria Hejwosz-Gromkowska, Dobrochna Hildebrandt-Wypych
    9-26
    pdf (English)
  • In and Beyond the Faith: Religion as a Determinant of Women’s Civic Activity. A Case of Women’s Protest Against the Tightening of Abortion Law
    Justyna Tomczyk
    27–54
    pdf (English)
  • Informal Civic Activity of Participants of the “Black Protests” and “Women’s Strike”: An Analysis of Scientific Journal Publications
    Dorota Zaworska-Nikoniuk
    55–75
    pdf (English)
  • Representation of Women’s Citizenship Activity in the Polish-language Media Discourse. Around the Case of Tomato Soup and van Gogh
    Violetta Kopińska
    77-102
    pdf (English)
  • Will Women Save the World? The Ecological Civic Activity of Girls and Women from Generation Z Representing ICT and STEM
    Iwona Chmura-Rutkowska, Agnieszka Kozłowska
    103-135
    pdf (English)
  • Girls and Online Civic Engagement: Why Are They Less Likely to Engage in Political Discussion and Argumentation?
    Natalia Małgorzata Walter, Agnieszka Iwanicka
    137-156
    pdf (English)
  • How Women Drove ‘Spirits’ out of Their Local Communities: The ‘Exorcism’ of Non-Governmental Organizations: A Comparative Case Study
    Ewa Bogacz-Wojtanowska, Anna Góral, Sylwia Wrona
    157-188
    pdf (English)
  • On Volunteering – Mostly from Female Perspective
    Maja Ljubetić
    189-215
    pdf (English)
  • Child Participation in Early Childhood Education from the Perspective of Female Students Specialising in Preschool and Early Childhood Education
    Natalia Stek-Łopatka, Karolina Piekarska
    217-241
    pdf (English)
  • Pedagogy of Discomfort as a Project of Citizenship Education: About Commitment to Social Justice from the Perspective of the Feminist Theories of Emotions
    Renata Góralska
    243-267
    pdf (English)
  • From Lifelong Creativity to Self-Authorship: The Humanistic and Creational Dimension of Women’s Citizenship in Education – Maria Grzegorzewska and Irena Wojnar
    Halina Monika Wróblewska
    269-290
    pdf (English)

Krótkie artykuły badawcze

  • Nonconformism, Social Identity, and Self-efficacy of Women Leaders of Thematic Villages
    Ryszarda Ewa Bernacka, Anna Mazurek-Kusiak, Natalia Korcz, Agata Kobyłka
    291-296
    pdf (English)

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa