Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Nonconformism, Social Identity, and Self-efficacy of Women Leaders of Thematic Villages
  • Home
  • /
  • Nonconformism, Social Identity, and Self-efficacy of Women Leaders of Thematic Villages
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 42 (2023): Educational Studies Review (Women in Education. Women about Education) /
  4. Brief research articles

Nonconformism, Social Identity, and Self-efficacy of Women Leaders of Thematic Villages

Authors

  • Ryszarda Ewa Bernacka University of Jan Kochanowski in Kielce, Poland https://orcid.org/0000-0002-5919-3076
  • Anna Mazurek-Kusiak University of Life Sciences in Lublin, Poland https://orcid.org/0000-0002-3786-8861
  • Natalia Korcz University of Life Sciences in Lublin, Poland https://orcid.org/0000-0002-3663-0579
  • Agata Kobyłka University of Life Sciences in Lublin, Poland https://orcid.org/0000-0002-3042-6577

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2023.024

Keywords

social identity, nonconformism, thematic villages, female leaders

Abstract

The specific aim of this study was to explore whether traits typified as particularly expected in the management of thematic villages: nonconformism, social identity, and self-efficacy are present in their 57 female leaders. The following questionnaires were applied: Creative Behavior Questionnaire (CBQIII); J.E. Cameron's Social Identity Scale (STS) and Generalized Self-Efficacy Scale (GSES). The analysis revealed significant relationships between nonconformism and self-efficacy. Nonconformism was negatively associated with the social identity of leaders of thematic villages. Social identity was negatively connected to self-efficacy, especially with its component centrality.

References

Cameron, J. (2004). A Three Factor Model of Social Identity. Self and Identity, 3(3), 239–262, doi: 10.1080/13576500444000047.

Juczyński, Z. (2000). Poczucie własnej skuteczności teoria i pomiar [Self-Efficacy Theory and Measurement]. Acta Universitatis Lodziensis Folia Psychologica, 4, 11–24.

Mazurek-Kusiak, A. (2011). Rynek i promocja innowacyjnych produktow turystycznych w wojewodztwie lubelskim [Market and Promotion of Innovative Tourism Products in Lublin Province]. In: A. Rapacz (Ed.), Gospodarka turystyczna w regionie: przedsiębiorstwo, samorząd, współpraca [Tourism Economy in the Region: Enterprise, Local Government, Cooperation], (pp. 814–825). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.

Bernacka, R.E., Popek, S., & Gierczyk, M. (2016). Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH III – prezentacja właściwości psychometrycznych [The Creative Behaviour Questionnaire CBQ III – Presentation of the Psychometric Properties]. Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska Lublin Sectio J, 29(3), 32–57, doi: 10.17951/j.2016.29.3.33.

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Downloads

  • pdf

Published

2023-12-19

How to Cite

1.
BERNACKA, Ryszarda Ewa, MAZUREK-KUSIAK, Anna, KORCZ, Natalia and KOBYŁKA, Agata. Nonconformism, Social Identity, and Self-efficacy of Women Leaders of Thematic Villages. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review). Online. 19 December 2023. No. 42, pp. 291-296. [Accessed 11 December 2025]. DOI 10.12775/PBE.2023.024.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

No. 42 (2023): Educational Studies Review (Women in Education. Women about Education)

Section

Brief research articles

License

Copyright (c) 2023 Ryszarda Ewa Bernacka, Anna Mazurek-Kusiak, Natalia Korcz, Agata Kobyłka

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 419
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

social identity, nonconformism, thematic villages, female leaders
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop