Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

No. 42 (2023): Educational Studies Review (Women in Education. Women about Education)
  • Home
  • /
  • No. 42 (2023): Educational Studies Review (Women in Education. Women about Education)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 42 (2023): Educational Studies Review (Women in Education. Women about Education)

No. 42 (2023): Educational Studies Review (Women in Education. Women about Education)

					View No. 42 (2023): Educational Studies Review (Women in Education. Women about Education)
Table of contents
No. 42 (2023): Educational Studies Review (Women in Education. Women about Education)
Tuesday, Dec 19, 2023

Isuue Editor: Violetta Kopińska

This issue table of contents
Introduction
Preface
Violetta Kopińska
5-8
Original research projects
Underrepresented and Excluded from the Public Sphere: Women of Solidarity in Polish History Textbooks
Daria Hejwosz-Gromkowska, Dobrochna Hildebrandt-Wypych
9-26
pdf
In and Beyond the Faith: Religion as a Determinant of Women’s Civic Activity. A Case of Women’s Protest Against the Tightening of Abortion Law
Justyna Tomczyk
27–54
pdf
Informal Civic Activity of Participants of the “Black Protests” and “Women’s Strike”: An Analysis of Scientific Journal Publications
Dorota Zaworska-Nikoniuk
55–75
pdf
Representation of Women’s Citizenship Activity in the Polish-language Media Discourse. Around the Case of Tomato Soup and van Gogh
Violetta Kopińska
77-102
pdf
Will Women Save the World? The Ecological Civic Activity of Girls and Women from Generation Z Representing ICT and STEM
Iwona Chmura-Rutkowska, Agnieszka Kozłowska
103-135
pdf
Girls and Online Civic Engagement: Why Are They Less Likely to Engage in Political Discussion and Argumentation?
Natalia Małgorzata Walter, Agnieszka Iwanicka
137-156
pdf
How Women Drove ‘Spirits’ out of Their Local Communities: The ‘Exorcism’ of Non-Governmental Organizations: A Comparative Case Study
Ewa Bogacz-Wojtanowska, Anna Góral, Sylwia Wrona
157-188
pdf
On Volunteering – Mostly from Female Perspective
Maja Ljubetić
189-215
pdf
Child Participation in Early Childhood Education from the Perspective of Female Students Specialising in Preschool and Early Childhood Education
Natalia Stek-Łopatka, Karolina Piekarska
217-241
pdf
Pedagogy of Discomfort as a Project of Citizenship Education: About Commitment to Social Justice from the Perspective of the Feminist Theories of Emotions
Renata Góralska
243-267
pdf
From Lifelong Creativity to Self-Authorship: The Humanistic and Creational Dimension of Women’s Citizenship in Education – Maria Grzegorzewska and Irena Wojnar
Halina Monika Wróblewska
269-290
pdf
Brief research articles
Nonconformism, Social Identity, and Self-efficacy of Women Leaders of Thematic Villages
Ryszarda Ewa Bernacka, Anna Mazurek-Kusiak, Natalia Korcz, Agata Kobyłka
291-296
pdf

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop