Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 1 No. 46 (2024): Educational Studies Review
  • Home
  • /
  • Vol. 1 No. 46 (2024): Educational Studies Review
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 46 (2024): Educational Studies Review /
  4. Table of contents

Vol. 1 No. 46 (2024): Educational Studies Review

Table of contents

« Back

Original research projects

  • An Emancipatory Paradigm for Participatory Research on Wartime Childhood. War Childhood Museum in Sarajevo Case Study
    JUSTYNA PILARSKA
    5-23
    pdf
  • „Girls to the Girl’s Room, Boys to the Boy’s Room”. The Visible and Invisible Pedagogy in Pre – School Education from the Perspective of Basil Bernstein
    Colette Szczepaniak
    25-50
    pdf
  • The Role of Personal Resources and the Results of External Exams in Explaining School Achievements of High School Students
    Barbara Ciżkowicz
    51-77
    pdf
  • The Functioning of Romantic Love Myths as an Interpretive Framework for Young Girls' Experiences of Romantic Relationships: An Interpretative Phenomenological Analysis
    Kamila Kacprzak-Wachniew, Justyna Spychalska-Stasiak
    79-101
    pdf
  • University Support for Coping with Studying During the Fourth Wave of the Pandemic: A Thematic Analysis of Student Perspectives
    Rene Henry, Anita Pollak, Aleksandra Dzierzenga, Barbara Kożusznik
    103-123
    pdf
  • Sense of Coherence, Self-Efficacy and Locus of Control as Predictors of the Level of Achievement Motivation of People with Dyslexia During Adolescence
    Izabella Kucharczyk
    125-147
    pdf
  • Personal Values of Young Persons with Intellectual Disabilities. Before and during COVID-19 Pandemic
    Ditta Barbara Baczała, Celina Kamecka-Antczak
    149-172
    pdf
  • Research on Development Needs in the Context of Innovative Methods of Providing Soft Skills and Professional Training through Virtual Reality to Persons with Disabilities – The Case of Poland
    Małgorzata Dobrowolska, Magdalena Ślazyk-Sobol, Maria Flakus, Anita Pollak, Małgorzata Klich, Izabela Rusin, Justyna Trepka-Starosta, Damian Gąsiorek, Grzegorz Sikorski, Łukasz Górecki, Jarosław Brodny
    173-196
    pdf
  • Predictors of Job Satisfaction among Polish Teachers
    Joanna Góźdź, Małgorzata Kitlińska-Król
    197-217
    pdf
  • Fostering Entrepreneurial Intentions in a Non-Skills-Focused Education System
    Norbert Laurisz, Katarzyna Sanak-Kosmowska
    219-235
    pdf
  • Learning Resilience in Adult Education
    Agnieszka Bzymek
    237-259
    pdf

Methods of data collection and analysis in educational research

  • Who Was I? The Dual Role of the Researcher in the Study – “Dirty Work” in the Field by Family Probation Officers in Poland
    Katarzyna Miśkiewicz
    261-282
    pdf

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop