Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Search
  • Home
  • /
  • Search
  1. Home /
  2. Search

Search

Advanced filters
Published After
Published Before

Search Results

Found 22 items.
  • Typologies of the Understanding of the Experience Notion in Pedagogy
    Leszek Waga
    149–160
    2019-06-01
  • The Importance of Teachers’ Well-Being in the School’s Organizational Culture. Research Implications
    Inetta Nowosad, Marzanna Farnicka
    149-166
    2018-11-29
  • The Concept of Law in Discourses Found in Secondary School Textbooks for Civic Education
    Violetta Kopińska
    19-42
    2015-10-12
  • Defining and Measuring Sexual Orientation: A Review
    Randall L. Sell, Małgorzata Kowalska (tłumaczenie artykułu)
    175-194
    2016-05-15
  • Critical Narrative Research in Education: Theoretical Premises and Examples of Inquiry
    Mirosława Nowak-Dziemianowicz
    147–159
    2020-06-30
  • Imprisonment in a Convention. Qualitative Meta-synthesis of Research on Citizenship Engagement of Young People
    Violetta Kopińska
    151-179
    2021-12-15
  • Framing Analysis from a Pedagogical Perspective – towards Media Education
    Aleksandra Rzyska
    215-236
    2018-06-30
  • Appraisal of Disability – Conceptualizations and Measurement Attempts
    Stanisława Byra
    173-194
    2018-06-30
  • What Does Internet Tell Us About Gender? Discourse Analysis of Web Texts
    Dorota Pankowska
    137-161
    2018-01-29
  • Relationships of the Big Five Personality with Self-Esteem and Emotion Understanding in Students from Visual Arts High Schools and General Education High Schools
    Małgorzata Kuśpit, Anna Tychmanowicz
    121–152
    2022-07-31
  • Autoethnography in Intrapersonal and Intra-Active Training of Pedagogues. Selected Aspects and Application Possibilities
    Magdalena Ciechowska, Justyna Kusztal, Maria Szymańska
    177–192
    2019-06-01
  • Interpretations of the New Quality of Teacher Training in Polish Public Institutes of Higher Education in the Context of a Universal Model of Quality
    Ariadna Strugielska
    193–209
    2020-06-30
  • In Pursuit of Empowering the Culturally Fragile – an Emic Approach and Indigenous Methodology in a European Research Context
    Justyna Pilarska
    155-175
    2019-12-02
  • The System of Early Help and Support for Families of Children with Special Needs Early Age – Early Intervention – in the Czech Republic
    Zdenka Šándorová
    113-124
    2016-11-02
  • The Deconstructive Potential of Collective Biography Writing
    Zuzanna Zbróg
    243-257
    2020-12-30
  • Balint Group as a Tool for Improving the Relationship with a Disabled Patient
    Bogusław Stelcer
    233-246
    2016-05-15
  • Methodological Aspects of Pedagogy’s Two-Discipline Location
    Danuta Urbaniak-Zając
    227-241
    2020-12-30
  • Attitudes of Parents Towards Children with a Statement of Special Educational Needs
    Katarzyna Ćwirynkało, Monika Włodarczyk-Dudka, Aleksandra Arciszewska
    35-59
    2016-05-15
  • Cross-Cultural Research: Insider/Outsider Dichotomy Reconsidered
    Agnieszka Gromkowska-Melosik
    205–214
    2021-06-25
  • Polish Perspective on the Reflective Judgement Level Amongst Students of the Erasmus Programme
    Anna Perkowska-Klejman, Anna Odrowąż-Coates
    23–39
    2021-06-25
  • How Women Drove ‘Spirits’ out of Their Local Communities: The ‘Exorcism’ of Non-Governmental Organizations: A Comparative Case Study
    Ewa Bogacz-Wojtanowska, Anna Góral, Sylwia Wrona
    157-188
    2023-12-19
  • Educational Support of a Student with ADHD. An Analysis of Parents’ Biographical Experiences
    Iwona Myśliwczyk
    5-31
    2021-12-16
1 - 22 of 22 items
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop