Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 23 No. 2 (2020): University in the Academic Tradition
  • Home
  • /
  • Vol. 23 No. 2 (2020): University in the Academic Tradition
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 23 No. 2 (2020): University in the Academic Tradition

Vol. 23 No. 2 (2020): University in the Academic Tradition

					View Vol. 23 No. 2 (2020): University in the Academic Tradition
Table of contents
Vol. 23 No. 2 (2020): University in the Academic Tradition
Thursday, Aug 6, 2020
This issue table of contents
Introduction
Wprowadzenie
Beata Topij-Stempińska, Jerzy Kochanowicz
9-11
PDF (Język Polski)
Introduction
Beata Topij-Stempińska, Jerzy Kochanowicz
13-15
PDF
Articles and Dissertations
Views of European University Professors on the Subject of Women’s Higher Education: An Analysis of Women’s Journals from the Polish Kingdom in the Second Half of the 19th and the Beginning of the 20th Centuries
Barbara Kalinowska-Witek
19-38
PDF (Język Polski) PDF
The Work of Leon Cyfrowicz (1844–1904) for Orphans in the Krakow Charitable Society
Ewa Maria Barnaś-Baran
39-57
PDF (Język Polski) PDF
Activities of the Teaching Staff Association of the Stefan Batory University in Vilnius (1923–1939): An Outline of the Problem
Władysława Szulakiewicz
59-74
PDF (Język Polski) PDF
“Universities for All”: George Zygmunt Fijałkowski-Bereday and His Idea of Higher Education
Justyna Wojniak
75-93
PDF (Język Polski) PDF
Modern Trends in the Teaching of the History of Education in Selected Academic Institutions
Dorota Grabowska-Pieńkosz, Joanna Falkowska
95-109
PDF (Język Polski) PDF
Spaces of Activity of the Academic Teacher and Student in Light of Engaged Didactics
Krystyna Chałas
111-127
PDF (Język Polski) PDF
Miscellanea
Transactional Metaphors and Education
Jarosław Jagieła
131-153
PDF (Język Polski) PDF
Reviews
A Few Words About Vilnius Pedagogy and Its Promoters
Beata Celina Topij-Stempińska
157-162
PDF (Język Polski) PDF

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop