Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 18 (2015)
  • Home
  • /
  • Vol. 18 (2015)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 18 (2015) /
  4. Table of contents

Vol. 18 (2015)

Table of contents

« Back

Introduction

  • Introduction
    Andrzej Wierciński
    9-14
    PDF
  • Wprowadzenie
    Andrzej Wierciński
    15-21
    PDF (Język Polski)

Articles and Dissertations

  • Judgment, Imagination and Bildung
    Roger Savage
    25-40
    PDF
  • Hermeneutics of the Educational Process: Bildung as Collective Intentionality
    Francesco Forlin
    41-58
    PDF
  • The Hermeneutic Priority of the Question: Cultivating the Hermeneutic Ear
    Małgorzata Przanowska
    59-80
    PDF
  • Legal Hermeneutics: The Text and Beyond
    George Taylor
    81-96
    PDF
  • Application: Between Hermeneutics and Education. Paul Ricoeur’s Perspective
    Tomas Domingo Moratalla
    97-114
    PDF
  • Paul Ricoeur and the Hermeneutic Challenge of Cultural Authority in Education
    Lech Witkowski
    115-128
    PDF
  • Multicultural Education: The Translation Model
    Sebastian Purcell
    129-148
    PDF
  • Mutuality and Intersubjective Dialogue in Religious Education
    Daniel Shuster
    149-176
    PDF
  • Against Strong Reductivism in Neuroscience Education: A Three-pronged Argument
    James Scott Johnston
    177-202
    PDF
  • Unifying heart and mind - Discussing the principles of day care education
    Wen Ma
    203-216
    PDF
  • Sufferance, Freedom and Meaning: Viktor Frankl and Martin Heidegger
    Francesco Brencio
    217-246
    PDF
  • Education as a Personal Journey: An Excursion into Jung’s Notion of Individuation
    Evangelos Tsempelis
    247-263
    PDF

Reviews

  • Klaudia Węc,Granice i transgresje współczesnego wychowania. Kontestacyjny wymiar pedagogiki krytycznej i jej praktyczne implikacje
    Andrzej Wierciński
    267-274
    PDF
  • Klaudia Węc, Granice i transgresje współczesnego wychowania. Kontestacyjny wymiar pedagogiki krytycznej i jej praktyczne implikacje
    Małgorzata Przanowska
    275-282
    PDF

Reports From The Conferences

  • A Report of the 3rd International Congress „The Word in Education. Good Practice in Times of Crisis”. Barcelona, November 27–28, 2015
    Paweł Kaźmierczak
    285-289
    PDF

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop