Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 18 (2015)
  • Home
  • /
  • Vol. 18 (2015)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 18 (2015)

Vol. 18 (2015)

					View Vol. 18 (2015)
Table of contents
Vol. 18 (2015)
Tuesday, Apr 19, 2016
This issue table of contents
Introduction
Introduction
Andrzej Wierciński
9-14
PDF
Wprowadzenie
Andrzej Wierciński
15-21
PDF (Język Polski)
Articles and Dissertations
Judgment, Imagination and Bildung
Roger Savage
25-40
PDF
Hermeneutics of the Educational Process: Bildung as Collective Intentionality
Francesco Forlin
41-58
PDF
The Hermeneutic Priority of the Question: Cultivating the Hermeneutic Ear
Małgorzata Przanowska
59-80
PDF
Legal Hermeneutics: The Text and Beyond
George Taylor
81-96
PDF
Application: Between Hermeneutics and Education. Paul Ricoeur’s Perspective
Tomas Domingo Moratalla
97-114
PDF
Paul Ricoeur and the Hermeneutic Challenge of Cultural Authority in Education
Lech Witkowski
115-128
PDF
Multicultural Education: The Translation Model
Sebastian Purcell
129-148
PDF
Mutuality and Intersubjective Dialogue in Religious Education
Daniel Shuster
149-176
PDF
Against Strong Reductivism in Neuroscience Education: A Three-pronged Argument
James Scott Johnston
177-202
PDF
Unifying heart and mind - Discussing the principles of day care education
Wen Ma
203-216
PDF
Sufferance, Freedom and Meaning: Viktor Frankl and Martin Heidegger
Francesco Brencio
217-246
PDF
Education as a Personal Journey: An Excursion into Jung’s Notion of Individuation
Evangelos Tsempelis
247-263
PDF
Reviews
Klaudia Węc,Granice i transgresje współczesnego wychowania. Kontestacyjny wymiar pedagogiki krytycznej i jej praktyczne implikacje
Andrzej Wierciński
267-274
PDF
Klaudia Węc, Granice i transgresje współczesnego wychowania. Kontestacyjny wymiar pedagogiki krytycznej i jej praktyczne implikacje
Małgorzata Przanowska
275-282
PDF
Reports From The Conferences
A Report of the 3rd International Congress „The Word in Education. Good Practice in Times of Crisis”. Barcelona, November 27–28, 2015
Paweł Kaźmierczak
285-289
PDF

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop